Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaringen Buycycle?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 27 jan 2025 15:36

Ook maar even mijn ervaringen posten hier: ik heb een fiets gekocht op buycycle:

Aangezien ik al een tijd op zoek was naar een nette racer met schijfremmen (en ik hoopte dat de eerste corona-miskopen wel voor mooie prijsjes gedumpt zouden worden en dat gebeurt niet echt), maar eens op buycycle gaan kijken. Ik zag op marktplaats nette racers met 105 voor 1400-1500 minimaal staan. En als het minder was, was er wat mee (twee verschillende shifters bijvoorbeeld). Ik zag op buycycle een Origine axxome GT2 in maatje XL staan voor 1200 euro, dus deed een bod van 1000 en die werd geaccepteerd. Fiets stond te koop met 2 setjes voorbladen en 2 cassettes, met pedalen, zonder zadel. Bod werd geaccepteerd, en daar kwamen dan nog 179 kosten bij voor vervoer ed.

Afgerekend met creditcard (voor de zekerheid), dag voordat de fiets in Frankrijk (orgine, dus natuurlijk van een fransman) opgehaald zou worden heeft de eigenaar de fiets en doos netjes gefotografeerd en naar me opgestuurd (in de chat van de buycycle site). En dan dus wachten. Zou binnen komen op de 28e, krijg ik op de 27e op mijn werk een mail dat ie opeens de 27e komt tussen 10 en 2. Om 10 uur, mail was van 9.59. Snel naar huis gefietst, bleek nog niet te zijn geweest. Om 2 uur (altijd het laatste moment in het tijdvak) was de doos er. Doos had wat geleden maar boel was netjes verpakt. Doos gefotografeerd (moet van buycycle). Opengemaakt en de fiets zag er prima uit. Was natuurlijk een beetje een gokje, kleine dingetje fix ik zelf wel. Maar een gebroken frame wordt lastig. Maar ziet er prima uit.

Over de fiets zelf kan ik nog niet zoveel zeggen, van de week maar eens een zadel op zetten, stuurpen vervangen, computer erop en een beetje nameten met mijn oude fiets, ik had obv de geo berekend dat het allemaal op mijn maten kan komen dus ben benieuwd.

Ik vond het wel een beetje scary, een 2e hands fiets in Frankrijk kopen, en je moet een beetje geluk hebben denk ik, maar tot nu toe niet ontevreden. Een echte superdeal was het niet. Ik denk gewoon een nette prijs (met de extra's). Wat je wellicht ook mee moet rekenen in de kosten is dat je anders bij een 2e hands fiets ook een halve tank benzine verstookt om te gaan kijken en halen. Dus dat moet je nu wel verrekenen, ze zetten m nu op de stoep. Versturen blijft een ramp, met Fedex in dit geval, maar dat ben ik straks weer vergeten.

Het lijk dus ook goed te kunnen gaan (de reviews op trustpilot variëren ook nogal, van ruk met appels naar fantastisch).

BTW, als iemand interesse heeft in een fietsdoos, die is gratis bij me af te halen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 29 jan 2025 16:54

EDIT: toch een claim aangemaakt. De verzender had de extra kettingbladen met zeep schoongemaakt en de zwarte anodisering was er af, zodat een paar zilveren tandwielen met vlekken overgebleven waren, en de bladbouten voor deze bladen zaten er niet bij.

Bericht van de verzender gehad dat ie vanavond een doos verstuurd, maar wat er in gaat zitten meldde ie niet. Ik krijg een foto vanavond. Dat is wel een nadeel aan op afstand kopen, dit had ik bij afhalen niet geaccepteerd. Maar goed, het lijkt te worden opgelost, en als niet, dan is de schade te overzien.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 10 feb 2025 13:58

Ook maar eens een fiets op buycycle gezet. Een oude, goedkope Coppi van m'n schoonzoon to be.
Vraagprijs: 250 euro.
Eergisteren een bod van 200 aanvaard.
Voorlopig nog geen betaling.
Verdre kan ik nog niet veel zeggen.

De fiets stond al maanden te koop op andere plaatsen. Na enkele dagen op buycycle meteen een deftig bod.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 11 feb 2025 07:46

Nog even mijn vervolg: Ik had een claim aangemaakt voor de kettingbladen en de bladbouten. Gisteren: Voor het buitenblad krijg ik nu 60 euro teruggestort (wat voor een gebruikt kettingblad een nette vergoeding is).

Wat dan weer vreemd is, ik had een binnen en buitenblad en bouten geclaimd, ik krijg een bericht dat ze het buitenblad vergoeden. Over het binnenblad en de bouten zeggen ze niks (de bouten waren er niet en het binnenblad was net zo verkloot). Dus ik heb weer de wedervraag gesteld waarom dat dan niet vergoed werd. Daarop heb ik nog geen reactie gekregen.

De fiets heb ik inmiddels met eigen zadel stuurpen etc naar mijn zin gemaakt en rijd erg lekker. Ben er verder erg blij mee.

Overigens zou de verkoper de bouten toesturen, maar buycycle had hem al betaald, dus daarna zei hij in de chat, ik heb mijn geld, toedeledokie!

Tot nu toe: prima fiets voor nette prijs, maar wel wat rafelig qua bezorging en claimafhandeling.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 13 feb 2025 14:50

Weer een vervolg: ik had aangegeven dat ze maar een deel van mijn claim bekeken hadden, namelijk een blad, terwijl er 2 bladen en een set bladbouten waren. Wat doen ze? Bericht gehad dat het ander blad ook vergoed wordt, 40 euro. Prima, maar dan zeg je weer niks over de bladbouten in dezelfde claim

Dus vervolgvraag gestuurd over de bladbouten, want die zaten ook in de claim, goed lezen is ook een kunst. Begint wel een beetje sukkelig te worden. Alhoewel een vergoeding van 100 euro voor een tweedehand binnen en buitenblad meer dan schappelijk te noemen is.

Wordt nog even vervolgd.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 feb 2025 11:26

rikkert schreef: 13 feb 2025 14:50 Weer een vervolg:......;
Dus vervolgvraag gestuurd ...........

Wordt nog even vervolgd.
Zou de verkoper dan uiteindelijk zijn geld al gekregen hebben of moet die wachten tot het hele "verhaal" is afgelopen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 14 feb 2025 15:19

Lcsmet schreef: 14 feb 2025 11:26
rikkert schreef: 13 feb 2025 14:50 Weer een vervolg:......;
Dus vervolgvraag gestuurd ...........

Wordt nog even vervolgd.
Zou de verkoper dan uiteindelijk zijn geld al gekregen hebben of moet die wachten tot het hele "verhaal" is afgelopen?
Staat iets eerder. Verkoper zou nieuwe bladen opsturen, maar had zijn geld al gekregen, dus laat niks meer horen.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 06 mar 2025 20:29

Ik had een fietsje van m'n dochters lief te koop staan op buycycle.
Ik moet verkoop bevestigen en daarna mijn rekeningnummer doorgeven, maar wordt naar de site van m'n bank gestuurd en moet daar via kaartlezer een code ingeven.
Ik heb bewust niet via de mail die ik kreeg gesurft, maar ben rechtstreeks naar de site gegaan.

Ik ga er van uit dat dit allemaal legit is?
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 07 mar 2025 07:54

koeroeur schreef: 06 mar 2025 20:29 Ik had een fietsje van m'n dochters lief te koop staan op buycycle.
Ik moet verkoop bevestigen en daarna mijn rekeningnummer doorgeven, maar wordt naar de site van m'n bank gestuurd en moet daar via kaartlezer een code ingeven.
Ik heb bewust niet via de mail die ik kreeg gesurft, maar ben rechtstreeks naar de site gegaan.

Ik ga er van uit dat dit allemaal legit is?
Veel dingen moet een platform zelfs tegenwoordig:
https://www.consumentenbond.nl/belastin ... -doen/dac7

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 07 mar 2025 10:21

Intussen nog extra mails gekregen en het lijkt alvast ok.
Gewoon de vraagprijs gekregen trouwens op buycycle.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 08 mar 2025 22:05

Vandaag (tot mijn grote ergernis) via Eurosport met reclame de koers moeten volgen.

Maar daar kwam dus ook een spotje van Buycycle voorbij. Ergo: dit is gewoon een commerciële speler met genoeg budget om op een platform als E1 te kunnen adverteren.
Adversity is the Catalyst of Change

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 mar 2025 07:11

Ja wat dacht je dan, dat het een liefdadigheidsinstelling was? Daar zit waarschijnlijk gewoon een private equity party achter die de boel snel wil laten groeien. Budget genoeg dus voor flink wat advertenties.

Plaats reactie