Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote domme vragen topic

walters
Forum-lid

walters 07 feb 2025 22:16

Ik heb dit soort zolen gehad, maar de achterzijde was 5mm dikker dan de voorzijde ivm accu. Hebben dat deze zolen ook?

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 07 feb 2025 22:33

wasbeer2006 schreef: 07 feb 2025 13:35 Ik heb deze gekocht, tip van een forumlid. Bakboord dacht ik??

https://www.amazon.nl/dp/B0CJY6VBHN?ref ... title&th=1

Werkt top, de zool is wel wat dikken mm of 2 a 4 aan de achterkant, dus je zit ook wat lager. Maar bij mij is dit echt perfect.
Op medium blijven mijn voeten gewoon warm met dit weer. Normaal kom ik nu thuis (met een graad of 5 a 6) en moet ik een half uur wachten tot ze van koud naar warm en tintelen zijn gegaan alvorens ik kon gaan douchen.

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 08 feb 2025 07:29

peteri200 schreef: 07 feb 2025 20:35 Wellicht een gekke vraag naar moet je de afstandsbediening meenemen onderweg, of kun je ze thuis bij vertrek gewoon aanzetten en gaan? Koude voeten is ook mijn enige probleem nog in de winter, dus ik zie zoiets ook wel zitten.
Je kan de afstandbediening meenemen en onderweg nog van intensiteit veranderen.
Zitten 3 standen op de AB.
Heb de zooltjes van Bertschat al een jaar of 3, werkt echt goed, alleen je komt hoger in je schoen te zitten en eigenlijk moeten je schoenen dan een half maatje groter zijn...
Rijd deze winter met de overschoenen van Ekoi met verwarmingselement erin, ook 3 standen verwarmen en werkt ook goed, de zooltjes werken beter!
Tot slot heb ik ook nog verwarmde sokken van Aliexpress met accu, die werken het best. ;)
Dit alles tot max ritten van 3,5 uur dan zijn de accu's leeg.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 09 feb 2025 08:52

peteri200 schreef: 07 feb 2025 20:35 Wellicht een gekke vraag naar moet je de afstandsbediening meenemen onderweg, of kun je ze thuis bij vertrek gewoon aanzetten en gaan? Koude voeten is ook mijn enige probleem nog in de winter, dus ik zie zoiets ook wel zitten.
Afstandsbediening kun je thuis laten. Maar ik neem die meestal wel mee. Is dingetje van niks, op werk zet ik de zolen uit en blijven in de standby modus de hele dag. Rond eind van de dag 1 klikje op H en ik stap ik voorverwarmde schoenen. Accu gaat zo'n 3-4 uur mee op H.

Voor ongeveer €40 een super aankoop.
Dogma F

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 feb 2025 13:42

Ik vind het echt super vandaag en gisteren op M heb ik heerlijk normaal warme voeten.
Geeft zoveel meer comfort aan die winterritten.

Accuduur nog niet echt getest, maar gisteren rit van ruim 3 uur, ik denk dat ze 3u30 aan hebben gestaand en vandaag 2u en niet leeg.

justkoen94
Forum-lid

justkoen94 10 feb 2025 11:53

thestudent schreef: 01 feb 2025 18:13
CampaYolo schreef: 31 jan 2025 14:50 De vorkconus moet toch echt verder naar beneden.
Je kan proberen met een pvc pijp die over de stuurbuis past de conus voorzichtig en gelijkmatig een klapje te geven.
Er zijn overigens varianten te koop met een sleufje. Ik durf niet te zeggen wat eventueel de bezwaren zijn om niet zelf een sleufje in de conus te zagen.
Het zou zomaar kunnen dat je hier helemaal geen metalen vorkconus dient te gebruiken. De vork heeft waarschijnlijk zelf een afgeschuinde kant die direct op het onderste balhoofdlager geplaatst kan worden. Ik denk dat ik dit net aan op de foto kan zien.

Dus voordat je met grof geweld erop los hamert zou ik dat eerst eens goed bekijken.

Ik zie dat je erop gefietst hebt, dat is zeer onverstandig. Die vorkconus steunt op een miniem randje carbon.
Dank voor het antwoord! Het lijkt inderdaad wat afgevlakt te zijn en zonder de metalen ring past de vork wel mooi in mijn frame. Ik ga dit eens proberen.

Inderdaad had ik er al mee gefietst, maar gezien het gat heb ik het bij proberen gelaten.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 10 feb 2025 12:28

justkoen94 schreef: 10 feb 2025 11:53
CampaYolo schreef: 31 jan 2025 14:50 De vorkconus moet toch echt verder naar beneden.
Je kan proberen met een pvc pijp die over de stuurbuis past de conus voorzichtig en gelijkmatig een klapje te geven.
Er zijn overigens varianten te koop met een sleufje. Ik durf niet te zeggen wat eventueel de bezwaren zijn om niet zelf een sleufje in de conus te zagen.
Het zou zomaar kunnen dat je hier helemaal geen metalen vorkconus dient te gebruiken. De vork heeft waarschijnlijk zelf een afgeschuinde kant die direct op het onderste balhoofdlager geplaatst kan worden. Ik denk dat ik dit net aan op de foto kan zien.

Dus voordat je met grof geweld erop los hamert zou ik dat eerst eens goed bekijken.

Ik zie dat je erop gefietst hebt, dat is zeer onverstandig. Die vorkconus steunt op een miniem randje carbon.
Dank voor het antwoord! Het lijkt inderdaad wat afgevlakt te zijn en zonder de metalen ring past de vork wel mooi in mijn frame. Ik ga dit eens proberen.

Inderdaad had ik er al mee gefietst, maar gezien het gat heb ik het bij proberen gelaten.
Volgens mij moet je bij de aansluiting van de vorkbuis op de vork toch eenvoudig kunnen zien - wel of geen afgeschuinde kant - of je wel of geen aparte metalen vorkconus nodig hebt. 😲
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

justkoen94
Forum-lid

justkoen94 10 feb 2025 17:03

Orlok schreef: 10 feb 2025 12:28
justkoen94 schreef: 10 feb 2025 11:53

Volgens mij moet je bij de aansluiting van de vorkbuis op de vork toch eenvoudig kunnen zien - wel of geen afgeschuinde kant - of je wel of geen aparte metalen vorkconus nodig hebt. 😲
Wellicht als meer ervaren doe-het-zelver wel, maar we moeten allemaal ergens beginnen nietwaar? Zomaar een vork wisselen is ook niet iets wat je wekelijks uitvoert lijkt me. Daarnaast ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat alle hardware die geleverd werd bij de vork/frame daadwerkelijk nodig was. Achteraf blijkt dit dus niet zo te zijn.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 10 feb 2025 19:10

Dit lezende doet mij vermoeden dat ik ook een fiets heb waarbij de vork waarschijnlijk mooier aansluit op het frame zonder conus. :roll:
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

galileo2
Forum-lid

galileo2 10 feb 2025 21:40

Kan ik bij mijn MTB mijn cassette van SRAM de 10-50 vervangen door een 10-36 XPLR?
Schakelsysteem is 1x12 SRAM GX AXS.
Alleen de kransjes 14 & 16 zijn versleten 😣

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 11 feb 2025 15:43

Volgens de AXS compatibility chart niet: https://www.sram.com/globalassets/docum ... ty-map.pdf
Uno-X Mobility or bust!

galileo2
Forum-lid

galileo2 12 feb 2025 10:01

SantaSCSI schreef: 11 feb 2025 15:43 Volgens de AXS compatibility chart niet: https://www.sram.com/globalassets/docum ... ty-map.pdf
👍

Plaats reactie