Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Binnenbanden voor 28mm band met 80mm ventiel

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 dec 2023 08:45

patrickvb schreef: 15 dec 2023 21:12 ........
Tot mijn verbazing zat deze Aerothan binnenband in het wiel.
Gekke keuze bij Cube om een middenklasse fiets ( Agree SLX) hiermee af te leveren. Nu ben ik wel getriggerd om deze aan te schaffen.
.........
En wat vond jij nu zelf als "blinde" gebruiker van de rijeigenschappen van deze binnenband?
Hoeveel kilometer heb je er mee gereden voor je eerste lekke band?
Op welke bandenspanning rij je meestal?
Welke buitenbanden?

Je hoeft niet he maar dit kan aan andere gebruikers veel meer info geven dan de "professionele" testers die een magazine moeten vullen en de adverteerders niet mogen wegjagen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 16 dec 2023 23:28

Even gecheckt op Strava:
Eerste keer lek na 2500 km.
Er zat een flinterdun stuk metaal door de buitenband, net een naaldje. Overigens was de band na de vorige rit niet meteen lek, ook bij het poetsen niets gemerkt, moet dus leegloper geweest zijn, en dat ondanks het 'naaldje'.
Buitenband is een Conti GP 5000.
Ik rij meestal met 5 bar druk. (28 mm banden)
Wat de rijeigenschappen betreft kan ik weinig objectief toevoegen.
Het fijne rijden van de fiets is een combo van allerlei factoren.
Het aandeel van deze biba's zal daar een klein percentage in zijn.

Gisteren en vandaag gereden met gewone biba. Vandaag heeft een zuur tegenwindje op de terugweg me meer geïrriteerd dan het verschil in biba.😉

Tomasz007
Forum-lid

Tomasz007 06 feb 2025 21:05

Ik haal dit topic nog even van onder het stof, een maat van me zei tijdens het fietsen dat hij er niet zou naar kijken om duurdere binnenbanden te kopen voor 28mm met ventiellengte 80mm. Hij zou de gewone klassieke Continental-binnenbanden kopen (breedte 20-25mm) met ventiellengte 80mm, hij zei dat de binnenband dan gewoon wat meer uitgerokken wordt maar dat dit geen invloed heeft op de lekbestendigheid. Hoe denken jullie hierover?

Sowieso vind ik het vreemd dat er zo weinig aanbod is in categorie 80mm ventiellengte en boven de 25mm breed. Ventielverlengers zijn geen optie voor mij trouwens. Bedankt voor jullie meningen!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 07 feb 2025 09:13

Als geld een issue is zou ik ook voor de Conti's met 80 mm ventiel gaan, ik heb er trouwens heel wat jaren mee gereden, zowel in 25 als 28 mm buitenbanden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Tomasz007
Forum-lid

Tomasz007 07 feb 2025 09:22

Hoi, geld is niet meteen het issue, eerder het aanbod, vind bijna nergens binnenbanden van 28mm met 80mm ventiel met goede reviews, enkel die van Specialized via Futurum lijken er goed uit te komen. Raar dat er zo weinig aanbod is en dat Continental dit niet zelf aanbiedt. Ik rijd altijd met die Conti's op mijn pekelfiets (daar wel 25mm buitenbanden) en ik ben er heel tevreden over. Het verder uitrekken heeft volgens jou weinig gevolg naar lekbestendigheid dus?

Fijne dag!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 feb 2025 10:53

Als ik eventjes zoek bij Mantel is er toch wel keus.
Misschien geen Continental maar wel andere.
https://www.mantel.com/binnenbanden-rac ... ec[]=24629

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 07 feb 2025 11:02

Bij vittoria heb je standaard binnenbanden met 80mm ventiel toegestaan voor 28mm band.

Ze zijn ook nog eens niet duur.
https://www.bike-discount.de/de/vittori ... v-schlauch
al helemaal niet per 10.
https://www.bike-discount.de/en/vittori ... -10-pieces

Anders moet je toch op zoek naar TPU varianten. Op gewoon wel de standaard continentals in 28mm doen, zo veel scheelt het niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Tomasz007
Forum-lid

Tomasz007 16 feb 2025 20:43

Merci allemaal, ga toch eerst die van 25mm oprijden en dan de markt nog eens scannen, ik kom dan terug voor jullie suggesties :)

Plaats reactie