Het grote auto-topic
-
- Forum-lid HC
Ik snap best dat er situaties zien die het lastig maken en je kan de weg natuurlijk veiliger proberen te maken.
Tuurlijk als het regent het is donker en die dikke A stijl van de huidige auto's zit ook in de weg. Dan zie je soms wienig.
Maar je kan ook gewoon bewust je snelheid er op aanpassen.
Hoe meer borden en maatregelen hoe minder mensen gaan nadenken. Ergens zit daar een snijpunt en die zijn we nu over met alle borden en doorgetrokken strepen, vluchtheuvels etc. Aldus een goede vriend van mij die complexe verkeersituaties beoordeeld en moet verbeteren. Daar is dus gewoon een opleiding voor op de TU.
Tuurlijk als het regent het is donker en die dikke A stijl van de huidige auto's zit ook in de weg. Dan zie je soms wienig.
Maar je kan ook gewoon bewust je snelheid er op aanpassen.
Hoe meer borden en maatregelen hoe minder mensen gaan nadenken. Ergens zit daar een snijpunt en die zijn we nu over met alle borden en doorgetrokken strepen, vluchtheuvels etc. Aldus een goede vriend van mij die complexe verkeersituaties beoordeeld en moet verbeteren. Daar is dus gewoon een opleiding voor op de TU.
Hier in het buitengebied zijn er op meerdere plekken chicanes. Zonder borden of chicanes kan het zijn dat je niet in de gaten hebt, dat er een weg door het landschap loopt. Natuurlijk moet je er bedacht op zijn als er iets in het landschap beweegt. Je hebt echter geen trigger om een keer extra of iets verder naar rechts te kijken. Continue naar rechts kijken kan ook niet, want je moet de auto ook op de weg houden en op tegenliggers letten.
-
- Forum-lid
Bij ons in Frankrijk worden veel dorpen nu voorzien van chicanes. En soms in combinatie met het doven van de straatverlichting vanwege vermeende energiebesparing. Levensgevaarlijke situaties, temeer omdat die chicanes slecht of totaal niet verlicht zijn, laat staan aangekondigd met een bordje.
De meeste zij dus al kapot gereden.
De meeste zij dus al kapot gereden.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zolang mensen nog tegen pijlwagens aanrijden op de snelweg…..
Less is bore
Ik waag mij in het auto topic!
Wat zou jullie keuze zijn:
- Een basis uitvoering met trekhaak die meer ruimte heeft óf
- een iets kleiner model, maar wel met uitgebreid luxe pakket, zonder trekhaak?
Beiden nagenoeg even duur en beiden ruimer dan dat we nu hebben.
Wat zou jullie keuze zijn:
- Een basis uitvoering met trekhaak die meer ruimte heeft óf
- een iets kleiner model, maar wel met uitgebreid luxe pakket, zonder trekhaak?
Beiden nagenoeg even duur en beiden ruimer dan dat we nu hebben.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Een auto zonder trekhaak is geen auto
Luxe pakketten doen mij niet zoveel. Wij hebben de meest luxe Nissan Leaf en 80% van al die snufjes gebruik ik niet. Alleen als het b.v. adaptive cruise control gaat, zou ik ruimte inleveren.

Luxe pakketten doen mij niet zoveel. Wij hebben de meest luxe Nissan Leaf en 80% van al die snufjes gebruik ik niet. Alleen als het b.v. adaptive cruise control gaat, zou ik ruimte inleveren.
Campagnolo Ultra Dork
Dat is wel heel erg persoonlijk. Een trekhaak zou voor mij een must zijn evenals een grote auto. Anderzijds vind ik luxe ook super fijn. Ben dan wel weer mat meer van groot en luxe vs duur merk (BMW, Mercedes etc).
- CampaYolo
- Forum-lid
Afhankelijk van de auto is een trekhaak natuurlijk zwaar ontsierend.
Maar ik moet toegeven dat het wel praktisch kan zijn, zeker bij fileparkeren zonder achteruitsensoren.
Maar ik moet toegeven dat het wel praktisch kan zijn, zeker bij fileparkeren zonder achteruitsensoren.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Goh, Ik rij met een Dacia Jogger dus ik denk dat mijn keuze duidelijk is
Mijn auto moet praktisch en betrouwbaar zijn. Verder heb ik niet zo veel eisen.
Ik rij ook niet genoeg km per jaar (een 5.000-6.000 schat ik) om daar veel geld aan te willen hangen.
En ik koos dan nog eens LPG dus goedkoop rijden: weinig taksen en goedkope brandstof.

Mijn auto moet praktisch en betrouwbaar zijn. Verder heb ik niet zo veel eisen.
Ik rij ook niet genoeg km per jaar (een 5.000-6.000 schat ik) om daar veel geld aan te willen hangen.
En ik koos dan nog eens LPG dus goedkoop rijden: weinig taksen en goedkope brandstof.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Zelf heb ik het liefste een wat kleinere auto met een trekhaak(het is jammer dat er onder de 500e geen trekhaak kan, anders had ik die hier al lang voor de deur staan), maar kennelijk heb jij die keuze niet. Dan maar een grotere auto met een trekhaak.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid HC
Ik vind dat heel lastig.......
bv een C segmenter helemaal aankleden is vaak net zo duur als een D segmenter met medium opties.
Je moet de balans houden.
Ik vind het ook sterk van de auto afhangen. Voorbeeld Golf met heel veel opties op passat met minder.
Doe dan de passat maar. 3 serie vol opties of een 5 zonder, doe dan de 3 maar.
bv een C segmenter helemaal aankleden is vaak net zo duur als een D segmenter met medium opties.
Je moet de balans houden.
Ik vind het ook sterk van de auto afhangen. Voorbeeld Golf met heel veel opties op passat met minder.
Doe dan de passat maar. 3 serie vol opties of een 5 zonder, doe dan de 3 maar.