Welke wielset
Ik wil 1 wielset verkopen maar weet niet welke. Welke set raden jullie aan om te houden:
1. Aeolus rsl 51 bontrager - 240 EXP hub met bontrager omhulsel - 36T - Geen bon, bij fiets gekregen - leeftijd onbekend
2. Dt swiss ARC1400 50DB - 240EXP hub - Upgrade naar 52T Ratchet - Bon aanwezig aankoop februari 2024
Beide wielsets in goede staat.
1. Aeolus rsl 51 bontrager - 240 EXP hub met bontrager omhulsel - 36T - Geen bon, bij fiets gekregen - leeftijd onbekend
2. Dt swiss ARC1400 50DB - 240EXP hub - Upgrade naar 52T Ratchet - Bon aanwezig aankoop februari 2024
Beide wielsets in goede staat.
Laatst gewijzigd door Pw90 op 08 feb 2025 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramon Thanks!

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Over welke fiets gaat het en hoe oud is deze?
De RSL is de topwielset van Bontrager, die zou ik niet zo direct afschrijven.
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... l/p/34500/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb een Trek Madone SLR gen 7 waar momenteel de DT swiss 1400 ARC 50 onder zitten.Lcsmet schreef: ↑27 jan 2025 13:25 Over welke fiets gaat het en hoe oud is deze?
En dan nog een Trek emonda sl6 met de SLR 51 wielen.
Ben van plan om de Emonda te verkopen met 1 van de 2 wielsets bij.
DT heeft 20 en RSL 23mm
Maakt dat veel verschil?
-
- Forum-lid
Wanneer het om gewicht gaat: De Bontragers zijn iets lichter, 1425gr ex body tegenover 1552gr incl. body. Body weegt zo'n 80gr.
Beiden DTSwiss 240 EXP naaf, ratchet maakt me niet zoveel uit, leeftijd en gebruik van de wielen wel.
Bontragers hebben 23mm binnenbreedte tegen 20mm voor de DTSwiss, tot zover de verschillen...
Wanneer de binnenbreedte groter is liggen de banden beter op de velg, aerodynamischer en kun je ook bredere banden gebruiken.
Beiden DTSwiss 240 EXP naaf, ratchet maakt me niet zoveel uit, leeftijd en gebruik van de wielen wel.
Bontragers hebben 23mm binnenbreedte tegen 20mm voor de DTSwiss, tot zover de verschillen...
Wanneer de binnenbreedte groter is liggen de banden beter op de velg, aerodynamischer en kun je ook bredere banden gebruiken.
Bedankt voor je bericht. Ik heb besloten de dt swiss te houden. Rede: Deze zijn van maart vorig jaar en incl factuur. Van de RSL heb ik geen factuur en ik heb ook geen idee hoe oud deze wielen zijn.scottpch64 schreef: ↑27 jan 2025 14:33 Wanneer het om gewicht gaat: De Bontragers zijn iets lichter, 1425gr ex body tegenover 1552gr incl. body. Body weegt zo'n 80gr.
Ik lees dat de 2de hands waarde van bontrager niet erg hoog is. Dus ik ga ze met de fiets mee verkopen.
Heb al een koper voor de fiets (emonda sl6 met di2 12) en wielen voor 2500