Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
@rene; met de sleurhut in 1x naar Dole zou kunnen, maar aangezien het zaterdag niet heel ver meer is blijf ik de eerste dag liever ten noorden van Dijon.
Maar ik houd hem in mijn achterhoofd!!
Maar ik houd hem in mijn achterhoofd!!
Less is bore
Klopt, we hebben ‘m ook al. Sticker in het dashboardkastje - printje achter het raam zichtbaar. Welke gek in 2025 plakt nog een sticker achter het raam !?Lcsmet schreef: ↑20 jan 2025 17:18 Gewoon ter info, als je rond Lille moet dan heb je vanaf nu ongeveer een milieusticker nodig.
Zou 3 euro kosten.
https://www.milieustickereuropa.nl/ecol ... ones-lille
Alles moet online geregistreerd worden- kenteken - uittreksel RDW - en dan kunnen die Fransen niet zonder sticker ???
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Als ik me niet vergis scannen camera's de sticker, dus als er wat reflectie op je raam zit en camera kan de sticker niet zien...
Ik ben zo'n gek, maar ik woon dan ook vlakbij de Franse grens.
Maar dit zou stilaan wel Europees moeten gereld worden.
Ik ben zo'n gek, maar ik woon dan ook vlakbij de Franse grens.
Maar dit zou stilaan wel Europees moeten gereld worden.
Toch al regelmatig meegemaakt.
- devriesman
- Forum-lid
Hoe wil je anders een account hebben?
Pech of geluk? Je gaat op vakantie om te onthaasten. Dan moet je blij zijn als iemand je 2 uur tot rust laat komen door je op de sleutel te laten wachten of omdat één of andere Hollander zijn sleurhut dwars op de peage heeft geparkeerd

Campagnolo Ultra Dork
Ik weet niet echt wat je bedoelt, maar als er afgesproken is dat iemand vanaf drie uur in de accommodatie kan, dan blijven wij niet thuis om te wachten of ze al veel eerder bellen dat ze er bijna zijn. Het zijn best veel Nederlanders met een caravan, maar echt niet alleen maar...Ernie C. schreef: ↑20 jan 2025 21:43Pech of geluk? Je gaat op vakantie om te onthaasten. Dan moet je blij zijn als iemand je 2 uur tot rust laat komen door je op de sleutel te laten wachten of omdat één of andere Hollander zijn sleurhut dwars op de peage heeft geparkeerd![]()
Gisteren voor de zekerheid toch maar zo'n ding besteld voor onze Euro 4 benzineslurper, maar tjongejonge zeg, die Fransen hoeven nog net niet mijn bloedgroep te weten, en ondanks al die info, die ongetwijfeld ergens opgeslagen wordt, moet ik nog steeds een stickertje plakken die één of andere Franse ambtenaar in een envelopje moet doen.rene schreef: ↑20 jan 2025 20:42Klopt, we hebben ‘m ook al. Sticker in het dashboardkastje - printje achter het raam zichtbaar. Welke gek in 2025 plakt nog een sticker achter het raam !?Lcsmet schreef: ↑20 jan 2025 17:18 Gewoon ter info, als je rond Lille moet dan heb je vanaf nu ongeveer een milieusticker nodig.
Zou 3 euro kosten.
https://www.milieustickereuropa.nl/ecol ... ones-lille
Alles moet online geregistreerd worden- kenteken - uittreksel RDW - en dan kunnen die Fransen niet zonder sticker ???
Toevallig gister ook een vignet voor Zwitserland besteld. Kenteken invoeren, geld overmaken en klaar. Kenteken is geregistreerd door de Zwitsers, het digitale vignet is per direct geldig, en een sticker is niet nodig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Hahah ja: die Franse auto’s zitten nogsteeds helemaal vol met stickers. Voor elk ding hebben ze er wel een nodig.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Verborgen werkeloosheid en de fransen weigeren om eens goed te kijken naar efficientie.53x11 schreef: ↑21 jan 2025 09:09
Gisteren voor de zekerheid toch maar zo'n ding besteld voor onze Euro 4 benzineslurper, maar tjongejonge zeg, die Fransen hoeven nog net niet mijn bloedgroep te weten, en ondanks al die info, die ongetwijfeld ergens opgeslagen wordt, moet ik nog steeds een stickertje plakken die één of andere Franse ambtenaar in een envelopje moet doen.
Toevallig gister ook een vignet voor Zwitserland besteld. Kenteken invoeren, geld overmaken en klaar. Kenteken is geregistreerd door de Zwitsers, het digitale vignet is per direct geldig, en een sticker is niet nodig.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Maar is lille dan weer een ander sticker dan de rest van Frankrijk of gewoon dezelfde als parijs etc.
Ik plak ze zelf achter het raam dat ik ze na de vakantie eraf kan halen. Maar dat mag officieel niet krijg je ook een boete voor, alsook kopien.
Oostenrijk kan je ook digitaal regelen, stuk beter.
De kans is overigens heel klein dat ze in Frankrijk of Duitsland pakken.
Paar jaar terug wist ik het niet, twee keer weekend parijs en geen bon. Vier grote steden Duitsland en geen bon.
Zelf mijn Oostenrijk sticker ben ik vergeten te vervangen, had zo,n 2x10 dagen ding, ook zo goed..... 10 dagen of 2 maanden.
Vijf of zes keer een trip over de snelweg en minimaal 10 keer onder een controle door maar geen bon thuis.
Ik plak ze zelf achter het raam dat ik ze na de vakantie eraf kan halen. Maar dat mag officieel niet krijg je ook een boete voor, alsook kopien.
Oostenrijk kan je ook digitaal regelen, stuk beter.
De kans is overigens heel klein dat ze in Frankrijk of Duitsland pakken.
Paar jaar terug wist ik het niet, twee keer weekend parijs en geen bon. Vier grote steden Duitsland en geen bon.
Zelf mijn Oostenrijk sticker ben ik vergeten te vervangen, had zo,n 2x10 dagen ding, ook zo goed..... 10 dagen of 2 maanden.
Vijf of zes keer een trip over de snelweg en minimaal 10 keer onder een controle door maar geen bon thuis.