Dus als we naar ginder reizen met een een reeks vrachtwagens met allemaal kunstmatige hindernissen, dan levert het wel een goed crossparcours op? Strookt dat eigenlijk nog met hoe de sport bedoeld is?fiedoo schreef: ↑20 jan 2025 22:01 Een WK parcours kan in Benidorm perfect volgens mij. Je voegt er na de balkjes nog een paar trappen aan toe, een lange zandbak (of 2) en haalt er de asfaltstrook uit of halveert ze. Ik meen mij te herinneren dat er daar in de buurt wel een drassige plek is ( maar zou ook Calpe kunnen zijn) waar je wel mat modderige ondergrond kunt inlassen.
Het grote veldrijden-topic
Het mooie van cross is in ieder geval dat elke locatie weer een andere cross biedt. Daarom was het leuk om naar Gieten en Surhuisterveen te gaan, daarom is het leuk om naar Hulst, Heerde en Hoogerheide te gaan en wat mij betreft kan Benidorm daar prima bij. Zelf heb ik wat minder met vlakke crossen die op een weiland met TV bochten gepropt worden. Het meest teleurstellende parcours van de wereldbeker werd helaas niet verreden, dat was op Sardinië.
-
- Forum-lid
Nog erger? kan toch niet.
Vrachtwagens vol zand naar het strand in Benidorm en als ze toch bezig zijn een paar tankwagens water om naar de zee te dragen. Planken en steigermateriaal om een brug van te maken hebben ze daar ook nog niet uitgevonden. Wat een hopeloos volkje die Spanjaarden...gede schreef: ↑21 jan 2025 16:51Dus als we naar ginder reizen met een een reeks vrachtwagens met allemaal kunstmatige hindernissen, dan levert het wel een goed crossparcours op? Strookt dat eigenlijk nog met hoe de sport bedoeld is?fiedoo schreef: ↑20 jan 2025 22:01 Een WK parcours kan in Benidorm perfect volgens mij. Je voegt er na de balkjes nog een paar trappen aan toe, een lange zandbak (of 2) en haalt er de asfaltstrook uit of halveert ze. Ik meen mij te herinneren dat er daar in de buurt wel een drassige plek is ( maar zou ook Calpe kunnen zijn) waar je wel mat modderige ondergrond kunt inlassen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
De eerste veldrit dit seizoen die ik kan kijken en direct lekker spectaculair
Maar toen ik even wat lamsvlees op d’n stoof moest zetten na ronde 1 en weer in zetel plofte voor ronde 3 lag VDP alweer 20 seconden voor op van Aert…

Maar toen ik even wat lamsvlees op d’n stoof moest zetten na ronde 1 en weer in zetel plofte voor ronde 3 lag VDP alweer 20 seconden voor op van Aert…
Adversity is the Catalyst of Change
-
- Forum-lid
Is dit wel veldrijden zoals het bedoeld is?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit is veldrijden zoals VDP het bedoelt 

Less is bore
-
- Forum-lid
Ja zeker wel dit ,is een schoolvoorbeeld van een cyclocross. Bij de heren eerder saai (zoals verwacht, behalve bij de commentatoren die er allerhande verhalen en suggesties aan vastknopen) Bij de vrouwen een enorme spannende wedstrrijd gezien (met dank aan het parcours) 10 keer een andere winnares verwacht, ieder om de beurt. Spijtig voor Backsted want de beste in de koers, blij voor Vas want eindelijk. en toch nog onverwacht gezien haar trackrecord van een zwakkere laatste km., en verzeild in een een schijnbare (elastiek) verloren positie. Wat heb ik hiervan genoten maar ook van 100% cross-parcours.
Leuk zegebaar van VdP voor de verjaardag van zijn maatje Remco.
https://www.wielerflits.be/nieuws/mathi ... evenepoel/
https://www.wielerflits.be/nieuws/mathi ... evenepoel/
-
- Forum-lid
Wout maakte teveel foutjes om gevaarlijk te worden voor Mathieu...
Indien je zoals verwacht, een saaie cross bij de mannen gezien hebt? Tja, wellicht eens tijd datottorongo2 schreef: ↑25 jan 2025 17:24Ja zeker wel dit ,is een schoolvoorbeeld van een cyclocross. Bij de heren eerder saai (zoals verwacht, behalve bij de commentatoren die er allerhande verhalen en suggesties aan vastknopen) Bij de vrouwen een enorme spannende wedstrrijd gezien (met dank aan het parcours) 10 keer een andere winnares verwacht, ieder om de beurt. Spijtig voor Backsted want de beste in de koers, blij voor Vas want eindelijk. en toch nog onverwacht gezien haar trackrecord van een zwakkere laatste km., en verzeild in een een schijnbare (elastiek) verloren positie. Wat heb ik hiervan genoten maar ook van 100% cross-parcours.
je de +24 jarige fulltime crossers dit aanrekent, die na al die jaren er nog steeds niet in slagen om het niveau
van fulltime 'wegrenners' zoals Wout en Mathieu, in de cross nog maar te benaderen.
De saaiheid kwam er ook dankzij Wout, die ondanks zijn zeer goede vormpeil.....diens technische
skill's alsmaar meer in ver'val' lijken te gaan.