Basso
Eens, maar een merk voorhouden dat ze weinig verschillen tov andere merken in dezelfde prijsklasse is een dooddoener. Bepaalde framevormen hebben de voorkeur (aero, consument). Onderscheidend zijn ze wel in hun productieproces.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Yep!Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 17:41Eens! De Aethos spreekt mij wel aan, als vervanger van mijn Tarmac SL6, maar zoek juist iets korter en hoger. Zonder dat het direct full on endurance wordt. Nieuwe Defy slaagt daar bijv. goed in.daniel1975 schreef: ↑19 jan 2025 14:48 Waar imho een enorme markt voor zou moeten zij.
Let maar eens op als de nieuwe Aethos zo’n stack&reach zou krijgen…..
Pinarello X serie, Trek Domane. Maar je moet er goed naar zoeken.
Less is bore
Basso haalt zijn fietsen tegenwoordig ook uit Azië. Ze spuiten en monteren ze nog wel in Italië.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dus dat argument kan ook in de prullenbak.
Zet de Endurace ook maar in dat rijtje. Van de maat die ik checkte was er eigenlijk geen verschil met deze Basso. Ws wel een andere doelgroepdaniel1975 schreef: ↑19 jan 2025 19:27Yep!Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 17:41Eens! De Aethos spreekt mij wel aan, als vervanger van mijn Tarmac SL6, maar zoek juist iets korter en hoger. Zonder dat het direct full on endurance wordt. Nieuwe Defy slaagt daar bijv. goed in.daniel1975 schreef: ↑19 jan 2025 14:48 Waar imho een enorme markt voor zou moeten zij.
Let maar eens op als de nieuwe Aethos zo’n stack&reach zou krijgen…..
Pinarello X serie, Trek Domane. Maar je moet er goed naar zoeken.

Allemaal significant zwaardere frames. Die vallen echt 100% in de endurance categorie, op de Dogma X na misschien, want een Pina frame hoort 2 ons te zwaar te zijn voor de prijs.
Alleen de Defy Advanced SL is een beetje hetzelfde. Dat moet dan een budget/mainstreammerk zijn, maar die is wel 500€ duurder met gelijkwaardige afmontage.
Alleen de Defy Advanced SL is een beetje hetzelfde. Dat moet dan een budget/mainstreammerk zijn, maar die is wel 500€ duurder met gelijkwaardige afmontage.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 20 jan 2025 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Dat zou ik niet 1,2,3 durven te beweren. Zeker in Italië zitten de nodige high tech carbon bedrijfjes. Frames produceren op grote schaal, tegen lage kosten is natuurlijk weer wat anders.
Dat heb ik niet meegekregen. Dat zou wel jammer zijn, zeker gezien dat andere merken de productie juist weer naar Italië terughalen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
2 ons te zwaar en 2K te duur toch?Ernie C. schreef: ↑20 jan 2025 08:52 Allemaal significant zwaardere frames. Die vallen echt 100% in de endurance categorie, op de Dogma X na misschien, want een Pina frame hoort 2 ons te zwaar te zijn voor de prijs.

Die Giant is gewoon duur als je dit vergelijkt met bijv die Basso

Even los van de ultiem suffe kleuren is de Endurace natuurlijk nog steeds het koopje van de week (en val ik exact met 178 tussen 2 maten in);
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R077_P10
Less is bore