Als je het verschil tussen stront en modder niet kent, moet je misschien eens naar de dokter gaan. Misschien eens een darmonderzoek laten doen. Hoop voor jou dat er niet te grote stenen in je modder zitten....Tussendoor schreef: ↑19 jan 2025 18:41Bij de term 'veldrijden' denk ik dan weer niet aan 'strontlopen'ottorongo2 schreef: ↑19 jan 2025 17:25 Voor mij is benidorm zijn naam als veldrit (cyclocross) onwaardig. Cycloctoss bestaat uit twee onderdelen cylo en cross en niet enkel uit het cyclo-deel.![]()
Het grote veldrijden-topic
Eens, het was deze keer zelfs niet spannend, je zag meteen dat Wout niet het fitste was (logisch gezien de vele duurtrainingen) en je zag ook dat Nys jr de koers de hele tijd onder controle had en wist dat je alleen in de laatste ronde moest koersen.ottorongo2 schreef: ↑19 jan 2025 17:25 Voor mij is benidorm zijn naam als veldrit (cyclocross) onwaardig. Cycloctoss bestaat uit twee onderdelen cylo en cross en niet enkel uit het cyclo-deel.
-
- Forum-lid
De saus boys probeerden af en toe het gat te laten vallen, maar Nys was duidelijk de betere, had alles onder controle. Verder is dit niet wat ik verwacht van een cx wedstrijd, het had meer weg van een weg criterium. Maar goed, voor iedereen kan je niet goed doen.
Het maakt niet uit of Eurosport in je pakket zit of niet in Belgie (wat wel degelijk het geval is voor Eurosport 1), Eurosport mag in Belgie die crossen niet uitzenden omdat ze de rechten niet hebben. In Belgie zijn de rechten gekocht door Proximus en Telenet, die ze via hun betaalkanalen aanbieden.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tip!
Ik kan Benidorm wel smaken, maar er moeten geen 10 dergelijke crossen per winter zijn.
Er moeten ook geen 20 bagger crossen zijn. Beetje afwisseling maakt het fijn.
Vandaag was idd snel duidelijk dat Wout niet die super dag had, hij was aan het zwoegen.
Even snel duidelijk dat Nys die wel had. Hij anticipeerde telkens goed op 'De Sauzen' boys. Soms wel op het randje vond ik. Inhalen om meteen het gat te laten vallen. Niet één keer maar telkens opnieuw. Maakt ze niet meteen de sympathiekste, maar niet altijd de sterkste die wint.
Er moeten ook geen 20 bagger crossen zijn. Beetje afwisseling maakt het fijn.
Vandaag was idd snel duidelijk dat Wout niet die super dag had, hij was aan het zwoegen.
Even snel duidelijk dat Nys die wel had. Hij anticipeerde telkens goed op 'De Sauzen' boys. Soms wel op het randje vond ik. Inhalen om meteen het gat te laten vallen. Niet één keer maar telkens opnieuw. Maakt ze niet meteen de sympathiekste, maar niet altijd de sterkste die wint.
Ik zat er naast met mijn voorspelling.
Nys is wel een mooi palmares bij elkaar aan het fietsen deze winter . 2 kampioenschappen, een WB wedstrijd, een superprestige wedstrijd.
Ik heb er hier ook al goed naast gezeten hoor.
Maar het is niet omdat Nys nu gewonnen heeft maar zijn stijl deed mij heel veel aan Mathieu denken. Zoals hij op zijn fiets zat en vooral het bochtenwerk met soms wat bewust licht slippen om toch zo snel mogelijk door de bochten te fietsen.En snel weer op snelheid komen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Het was vooral niet zo spannend omdat van Aert niet over de balken durfde te springen. Verder was al snel duidelijk dat het stuk voor klim in de laatste ronde bepalend zou zijn.
De crossen waar vd Poel aan de start stond waren ook niet spannend, ondanks de zwaarte van het parcours.
Ik had op dit parcours de strijd Nys - vd Poel wel willen zien.
Je kunt het de parcoursbouwers noch de UCI kwalijk nemen dat er te weinig goede veldrijders zijn om het merendeel van de crossen op het puntje van je stoel te zitten.
Gewoon een leuke afwisseling waar de renners en het live publiek blijkbaar achter staan. Waarom dan klagen?
De crossen waar vd Poel aan de start stond waren ook niet spannend, ondanks de zwaarte van het parcours.
Ik had op dit parcours de strijd Nys - vd Poel wel willen zien.
Je kunt het de parcoursbouwers noch de UCI kwalijk nemen dat er te weinig goede veldrijders zijn om het merendeel van de crossen op het puntje van je stoel te zitten.
Gewoon een leuke afwisseling waar de renners en het live publiek blijkbaar achter staan. Waarom dan klagen?
Campagnolo Ultra Dork
't Was een mooie (zij het ietwat oneigenlijke cross-) wedstrijd om naar te kijken, net zoals een gravelrit in de Tour. Ik ben wel fan. Maar dat het WK in 2029 op dit parcours zou verreden worden is natuurlijk wel een probleem - dat moet altijd een echt cross parcours zijn.