Warme handschoenen
Mijn vrouw rijd met verwarmde handschoenen en is bijzonder tevreden. Enige nadeel is dat de handschoenen niet in de was kunnen. Dus gaan na een poos wel wat ruiken.
Maar ze wil niet meer zonder..
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/116271/ ... man-nature
Maar ze wil niet meer zonder..
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/116271/ ... man-nature
-
- Forum-lid
Vandaag eerste 2uur bos/gravel met oversized oude ski handschoenen gereden (sorry modepolitie) om daarna (zweten=uiteindelijk toch koude vingers)over te stappen op wanten van Bart's. Waarschijnlijk tegenwoordig ook esthetisch totaal onverantwoord volgens de huidige fietsers mode-etiquette maar dat interesseert me geen bal. Geen koude vingers vind ik belangrijker.
-
- Forum-lid
Ik heb geen verwarmde handschoenen, wel altijd last (gehad) van koude handen. Een la vol handschoenen, niets hield mijn handen warm. Tot ik een paar goedkope fleecehandschoenen bij de Scapino of Zeeman kocht. Ze lijken dubbellaags te zijn, van het merk Champion en kosten iets van 6, 7 euro. Werkt voor mij.
Koude handen,wie niet. Zelfs met handschoenen.
Ik heb een paar Roeckl Rocca handschoenen voor het echt koude weer, maar ik krijg nog steeds koude vingers. De oplossing is om af en toe de vingers los te maken, even wat beweging om de bloedstroom op gang te houden. Altijd warme handen.
Ik heb een paar Roeckl Rocca handschoenen voor het echt koude weer, maar ik krijg nog steeds koude vingers. De oplossing is om af en toe de vingers los te maken, even wat beweging om de bloedstroom op gang te houden. Altijd warme handen.
Dogma F
-
- Forum-lid
Lobster handschoenen...
De lightweight of de middleweight?
Lijkt me wel de crème de la crème
-
- Forum-lid
Hier ook een koukleum en ik heb dit opgelost door niet nog warmere handschoenen te kopen of verwarmde handschoenen te kopen. Mijn ervaring is dat de oplossing niet in de handschoenen zit. Maar in een jack en in een muts.
De meeste warmte verlies je via je hoofd. Je hoofd en de romp van je lichaam is de kern die de hoogste prioriteit heeft om op temperatuur te houden. Uitstekende delen als handen, vingers en tenen staan helemaal onderaan het prio lijstje om bloed te krijgen. Wat bij mij veeeeeel beter werkt is:
- een warme muts
- een goretex jas
Als de jas winddicht is, en Goretex is de enige die zijn winddichtheidsbelofte ook echt waar maakt, dan is een warme fleece trui of winterjack genoeg als isolatie. Met warme muts en windicht jack zijn de essentiele onderdelen van het lichaam goed op temperatuur en kan er wat extra bloedwarmte naar de handen en voeten worden gestuurd. Zonder die goretex jas, is het onder de 5 graden eigenlijk geen doen. Een gewoon winterjack en super isolatie wanten, werkt bij mij domweg niet. Alsnog koue klauwen.
De meeste warmte verlies je via je hoofd. Je hoofd en de romp van je lichaam is de kern die de hoogste prioriteit heeft om op temperatuur te houden. Uitstekende delen als handen, vingers en tenen staan helemaal onderaan het prio lijstje om bloed te krijgen. Wat bij mij veeeeeel beter werkt is:
- een warme muts
- een goretex jas
Als de jas winddicht is, en Goretex is de enige die zijn winddichtheidsbelofte ook echt waar maakt, dan is een warme fleece trui of winterjack genoeg als isolatie. Met warme muts en windicht jack zijn de essentiele onderdelen van het lichaam goed op temperatuur en kan er wat extra bloedwarmte naar de handen en voeten worden gestuurd. Zonder die goretex jas, is het onder de 5 graden eigenlijk geen doen. Een gewoon winterjack en super isolatie wanten, werkt bij mij domweg niet. Alsnog koue klauwen.
Live fast; die young. mijn blog