Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo 3

tomtom
Forum-lid

tomtom 17 jan 2025 17:12

Philippos schreef: 16 jan 2025 16:05
tomtom schreef: 16 jan 2025 11:57
1094 schreef: 14 jan 2025 12:22 Als je verbonden bent dan komt er inderdaad een extra dropdown menu bij met de lampinstellingen
Dat klopt, weet ik en heb ik gezien/getest en werkt (dus) niet. Het vlakje van de stand waarop de lamp/radar staat is wel "aan" en veranderd als ik de stand op de radar aanpas dan veranderd deze mee. Maar ik kan niet (zoals op mijn Garmin 840) de stand vanuit de fietscomputer aanpassen zodat de lamp van uit naar aan gaat etc. En juist daar is het (uiteraard) om te doen
Installeer eens de laatste firmware/update. Toen ik de Karoo kocht, had ik ook wat je nu beschrijft. We leven intussen een aantal updates verder en nu kun je de lamp wel aansturen vanuit de Karoo.

Karoo brengt continu updates uit. Ik zou iedereen adviseren om regelmatig een update te doen of de releasenotes door te nemen. Dan kun je zien wat er bij komt iedere ronde.
Dank maar het gaat hier idd om de lamp (van de Garmin Radar), ook aan/uit doet het niet. Het radargeluid uitzetten is wel een mooie optie (zo'n beetje het enige voordeel dat ik tot op heden kan vinden t.o.v. een Garmin 840, behoorlijk teleurstellend voor een apparaat dat toch een paar jaar nieuwer is).

En Philippos ook dank, maar dat is uiteraard allang gebeurd (en doet de Karoo ook bij 1e installatie) bovendien staat deze op auto-update. En ik lees de release-notes al jaren in de hoop dat er zaken/features beschikbaar komen die het apparaat minimaal op het niveau van Garmin brengen. Voorlopig kom ik vooral steeds meer dingen dingen die ogenschijnlijk wel hetzelfde zijn maar qua werking echt wel (fors) minder. Bijvoorbeeld automatische livetrack....erg vreemd dat dat er niet opzit, je zou dat steeds moeten delen met achterblijvers, onwerkbaar. Ook een bike/fietsalarm & incidentdetectie zijn afwezig....het lijken we allemaal zaken die toch eenvoudig te ontwikkelen zouden moeten zijn.
Aeroad
Grail
Ultimate

Crimby
Forum-lid

Crimby 17 jan 2025 19:00

tomtom schreef: 17 jan 2025 17:12
tomtom schreef: 16 jan 2025 11:57

Bijvoorbeeld automatische livetrack....erg vreemd dat dat er niet opzit, je zou dat steeds moeten delen met achterblijvers, onwerkbaar. Ook een bike/fietsalarm & incidentdetectie zijn afwezig....het lijken we allemaal zaken die toch eenvoudig te ontwikkelen zouden moeten zijn.
Ik schrok hiervan. Automatische livetrack is een must voor me. Ik fiets nagenoeg altijd alleen.
Maar ik lees dat je livetrack in de settings kan activeren en dat er dan een link gegenereerd wordt. Die blijft gelding tot livetracking in de settings weer uitgezet wordt. Als dat klopt is het toch minstens net zo goed als bij Garmin?

Wat betreft de incidentdetectie heb ik op mijn garmin echt meteen uitgezet. Wat een slecht uitgewerkte functionaliteit is dat zeg.

tomtom
Forum-lid

tomtom 17 jan 2025 19:27

Crimby schreef: 17 jan 2025 19:00

Ik schrok hiervan. Automatische livetrack is een must voor me. Ik fiets nagenoeg altijd alleen.
Maar ik lees dat je livetrack in de settings kan activeren en dat er dan een link gegenereerd wordt. Die blijft gelding tot livetracking in de settings weer uitgezet wordt. Als dat klopt is het toch minstens net zo goed als bij Garmin?

Wat betreft de incidentdetectie heb ik op mijn garmin echt meteen uitgezet. Wat een slecht uitgewerkte functionaliteit is dat zeg.
Voor zover ik zag/weet krijgen "volgers/achterblijver" niet bij elke rit een automatische(!) notificatie maar moet je ze bij elk rit een link sturen. Dat vind ik geen doen en eerlijk gezegd een HELE matige "oplossing". Crashdetectie/incidentiedetectie werkt bij mij perfect, ik heb nul vals-positieve en nul vals-negatieve meldingen meer gehad mits je deze niet op de meest gevoelige stand hebt staan.
Aeroad
Grail
Ultimate

Crimby
Forum-lid

Crimby 17 jan 2025 19:48

tomtom schreef: 17 jan 2025 19:27
Crimby schreef: 17 jan 2025 19:00

Voor zover ik zag/weet krijgen "volgers/achterblijver" niet bij elke rit een automatische(!) notificatie maar moet je ze bij elk rit een link sturen. Dat vind ik geen doen en eerlijk gezegd een HELE matige "oplossing". Crashdetectie/incidentiedetectie werkt bij mij perfect, ik heb nul vals-positieve en nul vals-negatieve meldingen meer gehad mits je deze niet op de meest gevoelige stand hebt staan.
Maar de link wordt 1 keer gegenereerd en daarna blijft ie actief tot je deze deactiveert toch? In mijn geval weet mijn wederhelft altijd als ik op de fiets stap, dus dat is meer dan voldoende.

Ik heb overigens nog geen karoo, maar dit is wat ik uit de handleiding begrijp.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 jan 2025 14:45

Interessant
Ik kan mijn Varia lamp dus wel bedienen vanaf de Karoo. Waarom het bij jou niet werkt na de updates geen idee.
Misschien eens proberen om de lamp (of alle lampen) te verwijderen en opnieuw te koppelen?
Anders kun je ook een ticket aanmaken bij Hammerhead met deze vraag.

Crimby
Forum-lid

Crimby 21 jan 2025 08:59

Hoi,

Zie hierboven mijn bericht. Livetracking is voor mij een belangrijke feature, maar helemaal duidelijk is het niet.

Als ik het goed begrijp, hoef je de livetrack maar 1 keer aan te zetten en dan krijg je een URL. Deze URL hoef je dus maar eenmalig te delen. Ongeacht hoeveel ritten verspreid over dagen, weken of maanden je maakt. Is dat correct?

Tweede vraag; bij Garmin live track, kan mijn vrouw niet alleen mijn afgelegde route zien, maar ook de verdere geplande route. Is dat bij Karoo 3 ook?

tomtom
Forum-lid

tomtom 22 jan 2025 16:18

Philippos schreef: 18 jan 2025 14:45 Interessant
Ik kan mijn Varia lamp dus wel bedienen vanaf de Karoo. Waarom het bij jou niet werkt na de updates geen idee.
Misschien eens proberen om de lamp (of alle lampen) te verwijderen en opnieuw te koppelen?
Tsja, geen idee. Inmiddels alle vormen wel geprobeerd (aan/uit/opnieuw verbinden/verwijderen/auto stand aan/uit, ticket HH) dus ik ben het wel een beetje zat. HH zelf geeft vooral een standaard antwoord wat een normaal mens zelf al heeft geprobeerd. Vreemde is dat ik de lichtstanden dus wel op de K3 zie veranderen als ik dat op de Radar/Varia zelf doe maar vanaf de K3 doet hij niets. Het apparaat gaat (dus) helaas retour. Ik had gehoopt & verwacht dat HH/Karoo3 (veel) verder zou zijn dan een paar jaar geleden toen ik de K2 eveneens teruggestuurd heb. In principe is de basis (veel) mooier en prettiger dan die van Garmin ((groter)scherm, connectie sensors, integratie radar (mits het zou werken ;)), nu een goede (vrij lage) prijs) maar voor mij ontbreken er zoveel zaken of ze zijn vreemd/vervelend uitgevoerd dat ik een fors aantal stappen terug moet doen i.p.v. voorruit. Het enige waar ik nog niet over heb kunnen oordelen is navigatie & climb-ondersteuning. Dat zijn echter features die ik heel graag maar ook relatief zelden (echt) nodig heb. Met name op vakantie en dat blijft beperkt tot ca 20 dagen per jaar. Alle andere zaken gebruik ik een paar dagen per week dus voor mij heel wat relevanter. Ik heb mijn lijstje met wensen en ergernissen bij HH neergelegd dus wie weet......ooit.

Dealbreakers voor nu in elk geval;
- slechte WO page, onaanpasbaar
- voor mij onwerkbare livetrack, ik gebruik het juist om aut. anderen te informeren dat ik ga/ben fietsen
- geen crashdetectie, onaanvaardbaar voor mijn vrouw (terecht, als je regelmatig alleen fietst is het vragen om moeilijkheden)
- irritante dropdownmenu's die niet blijven "staan" maar soms weer terugspringen naar de 1e. Niet(s) daarvan aanpasbaar
- layout zeker niet overal even logisch. Home button ontbreekt en dat is nou juist 1 van de fijne dingen van Garmin
- geen directe verandering van een veld mogelijk, gebruik ik zeer regelmatig
- erg lange laadtijd & opstarttijd, vreemd dat dat zeker in relatie tot het forse verbruik (en concurentie) niet beter kan
- geen samenvatting van de rit in trainingswaardes aan het einde
- geen mogelijkheid de radar te bedienen met de Di2 knoppen (al is dat meer een Ki2 dingetje)
- een app waar je vrijwel niets aan hebt, alles instellen via de K3 vind ik beslist niet prettig
- een erg onhandige plek voor aan/uit knop....helemaal voor zo'n groot apparaat wat (dus) dicht tegen het stuur aan zit/hoort
- geen mogelijkheid tot backup van de instellingen en/of overzetten naar een nieuwe. Is natuurlijk niet vaak nodig maar bij Garmin (HEEL) erg handig
Aeroad
Grail
Ultimate

Crimby
Forum-lid

Crimby 22 jan 2025 22:43

Hier is de K3 vandaag binnengekomen. Morgen eens uitpakken en instellen. Ben erg benieuwd! Zal ook eens die radar koppelen en testen ;-)

Edit: vandaag even uitgepakt en rondgeklikt. Ziet er erg gelikt uit! Ook het sideloaden gaat super makkelijk en de nodige apps al geinstalleerd. Livetrack ziet er goed uit voor nu!

Zo na de lunch eens de radar koppelen en kijken of ik die kan bedienen :)

Ik dacht ook ergens te hebben gezien dat je spotify kan bedienen op de karoo, maar dat lukt nog niet echt? Heb ik het mis?

Crimby
Forum-lid

Crimby 23 jan 2025 13:11

Philippos schreef: 18 jan 2025 14:45 Interessant
Doe je dit gewoon in het sensor menu of kan je dat ook toevoegen aan een scherm tijdens het rijden?
In het sensor menu heb ik gewoon de opties om de lamp aan te passen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jan 2025 14:16

Crimby schreef: 22 jan 2025 22:43

Ik dacht ook ergens te hebben gezien dat je spotify kan bedienen op de karoo, maar dat lukt nog niet echt? Heb ik het mis?
Snap niet dat de Garmin 1050 dat niet kan. Heel veel van de goedkoperen Garmin horloges kunnen dat gewoon.
Less is bore

Echo
Forum-lid

Echo 23 jan 2025 14:24

Crimby schreef: 23 jan 2025 13:11

Doe je dit gewoon in het sensor menu of kan je dat ook toevoegen aan een scherm tijdens het rijden?
In het sensor menu heb ik gewoon de opties om de lamp aan te passen.
In het sensormenu, je kan er geen pagina voor aanmaken
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Echo
Forum-lid

Echo 23 jan 2025 14:26

Crimby schreef: 22 jan 2025 22:43 Hier is de K3 vandaag binnengekomen. Morgen eens uitpakken en instellen. Ben erg benieuwd! Zal ook eens die radar koppelen en testen ;-)

Edit: vandaag even uitgepakt en rondgeklikt. Ziet er erg gelikt uit! Ook het sideloaden gaat super makkelijk en de nodige apps al geinstalleerd. Livetrack ziet er goed uit voor nu!

Zo na de lunch eens de radar koppelen en kijken of ik die kan bedienen :)

Goed om te horen dat hij (nu al ) bevalt, ik vben er ook zeer happy mee :winkthumb:

Spotify (op je telefoon) kan je er niet mee bedienen, je kan spotify echter wel sideloaden en via de Karoo afspelen en bedienen (met BT oortjes)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Plaats reactie