Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Winter schoenen, spatwaterdicht

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 17 jan 2025 12:39

Tot voor kort deed ik alle winter ritjes met mijn normale MTB-schoenen met daarover BBB Waterflex overschoenen. Daarmee altijd warme voeten, maar niet altijd droog. Ook met offroad ritjes vind ik overschoenen niet handig.

Sinds kort heb ik de Rogelli R-1000x Artic MTB-schoenen. Inmiddels eerste ritje mee gereden en warm zijn ze zeker. Ik heb nog geen ervaringen in natte / regenachtige omstandigheden, dus of ze echt waterdicht zijn kan ik nog niet goed beoordelen. In de diepe plas waar ik door reed lieten ze in elk geval (nog) geen water door.

Ik zal mijn ervaringen posten als ik ze vaker aan heb gehad onder verschillende omstandigheden.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 jan 2025 08:47

Ik heb onlangs de Sidi Glacies winterschoenen gekocht. Waarom deze? Ik heb goede ervaring met Sidi, de pasvorm past bij mijn voet en ik vond ze domweg wel mooi. Niet saai zwart, maar een winters kleurtje.

Ervaring:
- waterdicht? Nee. Ik heb een drie uurs rit gedaan in de miezer bij 8 graden. En de schoenen waren van binnen nat. Geen kouden voeten overigens en de volgende dag waren ze alweer droog
- Warm? Behoorlijk. Beter dan overschoenen, maar verwacht ook geen wonderen. Bij nul graden en alleen maar mist en 3 uur fietsen waren mijn voeten toch ook aardig afgekoeld. Bij 5 graden en dichte mist, of 0 graden en zon en dan houd je het uren vol.
- gemak? Winterschoenen scoren heel hoog op gemak. Schoen aan en klaar. Niet meer hannessen met overschoen, ritsjes en klitteband.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie