Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Het is momenteel echt doorbijten om het woonwerk verkeer een beetje aangenaam te vinden. Het moet komen van korte, leuke momenten.
Ik ben de duisternis beu, de vochtigheid, de kou, de wind,... Sinds begin november weer ellende.
Het begint stilaan wat op m'n gemoed werken. Ik ben daar best wel gevoelig aan. Ik leef op bij 20+ graden en zon.
Maar het hoort er bij. En deze maanden maken dat de ritjes later des te aangenamer zijn.
Ik ben de duisternis beu, de vochtigheid, de kou, de wind,... Sinds begin november weer ellende.
Het begint stilaan wat op m'n gemoed werken. Ik ben daar best wel gevoelig aan. Ik leef op bij 20+ graden en zon.
Maar het hoort er bij. En deze maanden maken dat de ritjes later des te aangenamer zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar behoor ik absoluut ook toe. Maar bij mij gaat dat pas vanaf maart echt werken in mijn hoofd, dan horen er gewoon weer acceptabele dagen tussen te zitten. En als dat dan net als afgelopen jaar tot juli duurt kruipt het wel in mijn hoofd en algemene gemoedstoestand. Ik vind het nu vooral jammer dat er weer geen serieus winterblok in lijkt te zitten, ook niet op de lange termijn.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik kom net terug uit Frankrijk met een paar dagen heerlijk knisperend winterweer met veel rijp, strakblauwe lucht en een goed voelbaar zonnetje. Goed om het gemoed inderdaad weer een beetje een lift te geven!
Maar vanaf de Waalse Ardennen reden we de mist in. Gatver!!
Trouwens onvoorstelbaar hoe weinig mensen op de Belse en Nederlandse wegen hun licht aanpassen aan de weersomstandigheden. Idioten die met hun dagrijverlichting aan en dus geen achterlicht in een grijze auto ineens voor je opdoemen uit de mist. Echt krankzinnig!
Maar vanaf de Waalse Ardennen reden we de mist in. Gatver!!
Trouwens onvoorstelbaar hoe weinig mensen op de Belse en Nederlandse wegen hun licht aanpassen aan de weersomstandigheden. Idioten die met hun dagrijverlichting aan en dus geen achterlicht in een grijze auto ineens voor je opdoemen uit de mist. Echt krankzinnig!
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Fout van de autofabrikanten!!! Welke sukkel heeft bedacht dat dagrijverlichting alleen voor de voorkant zou moeten gelden?
Mijn Volvo is wel af-fabriek goed met voor en achter, bij mijn vorige Audi kon het heel simpel worden ingeschakeld met de VAG-COM bij de garage.
Mijn Volvo is wel af-fabriek goed met voor en achter, bij mijn vorige Audi kon het heel simpel worden ingeschakeld met de VAG-COM bij de garage.
Less is bore
- CampaYolo
- Forum-lid
Om nog maar te zwijgen over mensen die hun lichten op "auto" stand laten staan.
Vroeger vond ik die "code geel" situaties idioot, nu snap ik steeds beter waarom ze dat in het leven hebben geroepen.
Vroeger vond ik die "code geel" situaties idioot, nu snap ik steeds beter waarom ze dat in het leven hebben geroepen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat is er mis met de auto-stand?
Less is bore
- CampaYolo
- Forum-lid
Bij sommige merken blijf je op stadslicht rijden in de mist. Bij wat oudere modellen zelfs geheel zonder licht.
(Stadslicht = dus zonder achterlicht)
Ik ga er vanuit dat elk weldenkend mens anders zijn normale lichten aan zou zetten bij mist.
Laatst gewijzigd door CampaYolo op 15 jan 2025 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
Dat doen ze om je nog een keertje terug te laten komen: “vreemd, m’n automatische verlichting werkt niet meer”
Hup even uitlezen (90€) even terug aanzetten (70€) houdoe!
Daarom heb ik altijd zelf uitlees apparaten en software aangeschaft voor mijn auto’s Het loont
-
- Forum-lid
Bi-Xenon kun je beter permanent aan hebben staan. Telkens aan-uit bij elk viaduct is funest voor je lampkes. Ze moeten echt even warm worden na aanzetten namelijk.
En vervangen van een lamp is bij moderne auto’s echt een hele klus die soms zelfs een volledige bumper demontage vereist (volgens de dealer dan hè)
-
- Forum-lid HC
Bij Volvo niets, maar bij veel andere merken wel.
Bij mijn passat had ik bij dagrij ook de achterlichten aan laten zetten.
Ik snap dat ook niet dat het niet overal aan staat, misschien is achter wel net zo belangrijk zeker bij een laagstaand zonnetje.