Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo 3

tomtom
Forum-lid

tomtom 10 jan 2025 12:18

bigfloor schreef: 06 jan 2025 21:20 De Ki2 extensie voor de Karoo3 is er !! Shimano Di2 support dus
https://github.com/valterc/ki2/releases/tag/10.0

En hier een lijstje met andere handige extensies:
https://k.fork.pl/

Hoe te installeren ? (geen PC meer voor nodig !)
https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... ideloading
Goed nieuws idd :winkthumb:! Kan de di2/Ki2 extensie nu ook hetzelfde als die van Garmin; bijvoorbeeld aansturen van lampen en het weergeven van het daadwerkelijk gekozen verzet (dus in tandjes)? Nooit begrepen waarom zowel Wahoo als Ki2 alleen in 1/2 en 1-12 weergeven. Dan moet je (dus) alsnog gaan nadenken wel verzet je nu daadwerkelijk rijdt, knap onhandig & onnodig imo
Aeroad
Grail
Ultimate

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 11 jan 2025 18:20

Ik zie met Ki2 op de Karoo3 gewoon welke tandjes ik rijd (50-19 bijv, of 34-27), kwestie van juiste dataveld kiezen.
Een aantal datavelden zitten onder Ki2, en een aantal onder het algemene kopje voor electronisch schakelen.

De headwind extensie is ook wel cool, vooral het dataveld dat de windrichting tov de fietsrichting aangeeft (rondje met driehoekje aan de rand van dat rondje) incl de windsterkte in km/h.
Mijn K2 staat nu te koop op MP, die heb ik niet meer nodig nu
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

tomtom
Forum-lid

tomtom 13 jan 2025 13:35

bigfloor schreef: 11 jan 2025 18:20 Ik zie met Ki2 op de Karoo3 gewoon welke tandjes ik rijd (50-19 bijv, of 34-27), kwestie van juiste dataveld kiezen.
Een aantal datavelden zitten onder Ki2, en een aantal onder het algemene kopje voor electronisch schakelen.

De headwind extensie is ook wel cool, vooral het dataveld dat de windrichting tov de fietsrichting aangeeft (rondje met driehoekje aan de rand van dat rondje) incl de windsterkte in km/h.
Dank, dank dan ga ik zoeken waar dat staat! Kan je er een Garmin Radar ook mee aansturen?

Voorlopige bevindingen van Karoo3
- fraai scherm, fraaie dropdown menu's, snelle reactietijden
- redelijk waardeloze app, eigenlijk kun je er niets mee behalve routes uploaden/managen
- (erg) lange laad & opstarttijd, geen automatische slaapmode (van het toestel, van het display wel maar dan loopt het toestel gewoon alsnog (snel) leeg)
- geen eet/drink adviezen
- geen samenvatting van de rit in FTP e.d.
- dropdown menu (met instellingen) radar werkt niet
- erg onprettige workout page....niet instelbaar, althans niet kunnen vinden en zeer onleesbaar/onoverzichtelijk. Die was bij het uitproberen van de Karoo2 (veel) beter helaas
- climb-pro nog niet kunnen testen
- niet erg maar wel gewoon hinderlijk/onnodig; geen NL instelling....hoe moeilijk kan dat tegenwoordig zijn?
Aeroad
Grail
Ultimate

1094
Forum-lid

1094 13 jan 2025 18:25

tomtom schreef: 13 jan 2025 13:35
bigfloor schreef: 11 jan 2025 18:20 Ik zie met Ki2 op de Karoo3 gewoon welke tandjes ik rijd (50-19 bijv, of 34-27), kwestie van juiste dataveld kiezen.

Dank, dank dan ga ik zoeken waar dat staat! Kan je er een Garmin Radar ook mee aansturen?

- redelijk waardeloze app, eigenlijk kun je er niets mee behalve routes uploaden/managen
- (erg) lange laad & opstarttijd, geen automatische slaapmode (van het toestel, van het display wel maar dan loopt het toestel gewoon alsnog (snel) leeg)
- erg onprettige workout page....niet instelbaar, althans niet kunnen vinden en zeer onleesbaar/onoverzichtelijk. Die was bij het uitproberen van de Karoo2 (veel) beter helaas
- niet erg maar wel gewoon hinderlijk/onnodig; geen NL instelling....hoe moeilijk kan dat tegenwoordig zijn?
Radar moet gewoon werken zonder additionele software

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 13 jan 2025 20:25

tomtom schreef: 13 jan 2025 13:35

Automatische slaapstand heeft het toestel weldegelijk
De app is er alleen om jouw telefoon te gebruiken voor data overdracht. Je doet alles op het toestel. Net als Garmin alleen dan veel makkelijker
Workout page is inderdaad meh. Wahoo is beter daar in. Intussen heb ik een Workout profiel scherm aangemaakt en zo ingedeeld met velden dat ik alles zie wat voor mij nodig is.
Eet en drink adviezen zijn er tegenwoordig wel, via een app. Zie hierboven voor een link naar een pagina waar je een overzicht kunt vinden van de beschikbare apps (nog niet zoveel)
Climbpro ziet er gelikt uit, ik heb alleen mijn twijfels of de % kloppen op het scherm met de werkelijkheid. De klim klopt wel maar gevoelsmatig niet met waar ik ben ivm de % die de Karoo aangeeft.

Edit: over de slaapstand. Ik weet niet of dat ook werkt als je nog bezig bent met een activiteit, dat heb ik niet getest. Als ik een lange pauze ga houden, schakel ik de Karoo helemaal uit. Als ik deze weer opstart, krijg ik de vraag of ik door wil gaan met de activiteit die bezig was tijdens het afsluiten. Dat deed ik ook met de Wahoo voorheen. Ik doe dit meer zelf bewust ipv wachten en het apparaat zelf laten denken.
Is de activiteit gestopt en opgeslagen, dan gaat eerst het scherm uit en na een tijdje (niet gemeten) gaat ook het apparaat daadwerkelijk helemaal uit uit zichzelf.

tomtom
Forum-lid

tomtom 14 jan 2025 11:01

Dank! Qua radar gaat het me om het instellen via de Karoo3 (dus uit/aan/flash)...dat werkt niet. Slaapstand kan ik niet vinden maar voor zover ik weet heb ik geen activiteit gestart, was de batterij 30% vol maar de volgende dag was Karoo3 wel leeg. Moet ik (dus) ergens iets aanzetten? Garmin heeft een dropdown (eigenlijk bottom-up) menu in het workout veld waardoor je in een grafiek kan zien wat er nog aankomt, dat is bijzonder prettig en heb ik op de Karoo3 dus nog nergens gevonden.
Aeroad
Grail
Ultimate

1094
Forum-lid

1094 14 jan 2025 11:15

tomtom schreef: 14 jan 2025 11:01 Dank! Qua radar gaat het me om het instellen via de Karoo3 (dus uit/aan/flash)...dat werkt niet. Slaapstand kan ik niet vinden maar voor zover ik weet heb ik geen activiteit gestart, was de batterij 30% vol maar de volgende dag was Karoo3 wel leeg. Moet ik (dus) ergens iets aanzetten? Garmin heeft een dropdown (eigenlijk bottom-up) menu in het workout veld waardoor je in een grafiek kan zien wat er nog aankomt, dat is bijzonder prettig en heb ik op de Karoo3 dus nog nergens gevonden.
Ik heb de varia met een karoo2 en dat werkt altijd goed.
Zie hier hoe het werkt
https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... ntegration

tomtom
Forum-lid

tomtom 14 jan 2025 11:57

1094 schreef: 14 jan 2025 11:15
tomtom schreef: 14 jan 2025 11:01 Dank! Qua radar gaat het me om het instellen via de Karoo3 (dus uit/aan/flash)...dat werkt niet. Slaapstand kan ik niet vinden maar voor zover ik weet heb ik geen activiteit gestart, was de batterij 30% vol maar de volgende dag was Karoo3 wel leeg. Moet ik (dus) ergens iets aanzetten? Garmin heeft een dropdown (eigenlijk bottom-up) menu in het workout veld waardoor je in een grafiek kan zien wat er nog aankomt, dat is bijzonder prettig en heb ik op de Karoo3 dus nog nergens gevonden.
Ik heb de varia met een karoo2 en dat werkt altijd goed.
Zie hier hoe het werkt
https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... ntegration
Jij kunt het dropdown menu dus gebruiken om de lamp/radar in te stellen begrijp ik? De werking van de radar zelf (dus melden van verkeer) zal ongetwijfeld werken.
Aeroad
Grail
Ultimate

1094
Forum-lid

1094 14 jan 2025 12:22

Als je verbonden bent dan komt er inderdaad een extra dropdown menu bij met de lampinstellingen

tomtom
Forum-lid

tomtom 16 jan 2025 11:57

1094 schreef: 14 jan 2025 12:22 Als je verbonden bent dan komt er inderdaad een extra dropdown menu bij met de lampinstellingen
Dat klopt, weet ik en heb ik gezien/getest en werkt (dus) niet. Het vlakje van de stand waarop de lamp/radar staat is wel "aan" en veranderd als ik de stand op de radar aanpas dan veranderd deze mee. Maar ik kan niet (zoals op mijn Garmin 840) de stand vanuit de fietscomputer aanpassen zodat de lamp van uit naar aan gaat etc. En juist daar is het (uiteraard) om te doen
Aeroad
Grail
Ultimate

1094
Forum-lid

1094 16 jan 2025 12:14

Ik heb geen ervaring met de garmin dus weet niet precies wat je nu bedoelt hiermee. Als ik de dropdown oproep en ik klik op de stand uit dan gaat de lamp uit. Als ik klik op aan gaat ie aan. Je kan alleen de lamp stand hiermee bedienen en niet de radar (hiervan kan je alleen de audio alerts aan/uit zetten).

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 jan 2025 16:05

tomtom schreef: 16 jan 2025 11:57
1094 schreef: 14 jan 2025 12:22 Als je verbonden bent dan komt er inderdaad een extra dropdown menu bij met de lampinstellingen
Dat klopt, weet ik en heb ik gezien/getest en werkt (dus) niet. Het vlakje van de stand waarop de lamp/radar staat is wel "aan" en veranderd als ik de stand op de radar aanpas dan veranderd deze mee. Maar ik kan niet (zoals op mijn Garmin 840) de stand vanuit de fietscomputer aanpassen zodat de lamp van uit naar aan gaat etc. En juist daar is het (uiteraard) om te doen
Installeer eens de laatste firmware/update. Toen ik de Karoo kocht, had ik ook wat je nu beschrijft. We leven intussen een aantal updates verder en nu kun je de lamp wel aansturen vanuit de Karoo.

Karoo brengt continu updates uit. Ik zou iedereen adviseren om regelmatig een update te doen of de releasenotes door te nemen. Dan kun je zien wat er bij komt iedere ronde.

Plaats reactie