Om ook binnen te kunnen fietsen heb ik mijn racefiets (al redelijk oud) op de tacx gezet.
Ik merkte dat de versnellingen niet soepel liepen en dit wil ik graag goed afstellen. Bij stap 1 zie ik dat de derailleurwieltjes niet recht onder kleinste tandwiel hangen achter. Heb al geprobeerd dit bij te stellen met de H schroef, zonder succes.
Aanvullende tips?[img]
Afstellen derailleur op Tacx
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
is je derailleur pad nog wel recht?
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. 

Is de breedte van de uitvalnaaf op de Tacx niet smaller of breder dan op de fiets ?? Ik heb hetzelfde bij mijn vrouw d’r fiets op de Wahoo Kickr core met snelspanner. Die is gewoon 2mm smaller ( ca 127-128mm ) dan een achterwiel breed is.
Dus de achterbrug van de fiets drukt iets verder samen waardoor de achterderailleur pat ook verder samengedrukt wordt. Hierdoor is de afstelling van de achterderailleur totaal anders op de Wahoo dat dat ie is met het originele achterwiel in de fiets. Heeft dus niets met de pat te maken in mijn geval.
Dus de achterbrug van de fiets drukt iets verder samen waardoor de achterderailleur pat ook verder samengedrukt wordt. Hierdoor is de afstelling van de achterderailleur totaal anders op de Wahoo dat dat ie is met het originele achterwiel in de fiets. Heeft dus niets met de pat te maken in mijn geval.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless