Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 12 jan 2025 21:42

Ik snap dat helemaal. Dat is het mooiste wat er is. Met je kinderen er op uit.
Ik heb tientallen ritten op de racefiets met ze er op zitten en serieuze bergwandelingen met ze gedaan.
older Budweiser

rikkert
Forum-lid

rikkert 13 jan 2025 09:23

Daags na kerst ziek geworden, vrijdag maar weer een uurtje sportschool gepakt om op te starten. Griep gehad, koorst, hoesten (bleef maar hoesten) dus twee weken niks gedaan. Dat was lang geleden dat ik zolang stil lag.

Vrijdag dus uurtje sportschool (kracht, dat leek me beter voor mijn longen) en zondag 10 km hard gelopen. Nou hardlopen, het was meer sjokken en sjouwen. Ik liep tweede kerstdag een kerstloopje van 7,5km met 4min55 de kilometer, was ik echt blij mee, afgelopen zondag 6min30 de kilometer. Hoop dat ik het weer een beetje snel op kan pakken, het ging zo lekker, dit demotiveert wel zeg.

Vanavond weer uurtje kracht doen. Morgen uurtje rustig aan spinnen. Hopelijk in het weekend weer een keer op de fiets.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 29 jan 2025 13:57

Krachttraining begin dit jaar maar weer opgepakt - vorige jaar was ik meer donateur dan sportschoolbezoeker..
Voor nu is het minimaal 2x per week de sportschool in, waarbij ik zelf een schema heb opgesteld welke ik volg voor +/- 6 weken.
Ook hou ik nu precies bij wat ik dus doe aan gewichten en aantal sets per oefening - zodat ik ook de progressie (of juist niet) in de gaten kan houden, ipv dus gewoon maar domweg aan de gewichten te sjouwen. Na +/- die 6 weken zal ik een nieuwe schema maken, om zo mijn lichaam/spieren dus ook te blijven triggeren. Doelstelling is vooral om betere/sterkere spierkracht te krijgen, niet zo zeer om flinke massa te kweken.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jan 2025 17:36

Middagje met m'n lief wezen skiën in Zoetermeer.
Is natuurlijk enorm surrogaat maar op een forum waar mensen uren binnen op een stilstaande fiets gaan zitten durf ik dat wel te melden.
Met kerst had ik mijn lief op nieuwe skischoenen getrakteerd en die moesten even getest worden.

Afgelopen week was ze jarig en kreeg ze nieuwe wandelschoenen...............die gaan we morgen testen.............

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 31 jan 2025 18:58

Krijgt ze ook nogeens een nieuwe fiets?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jan 2025 20:09

Nope.
3 x relatie gehad met een dame met een racefiets. Begin ik niet meer aan.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 31 jan 2025 20:29

Gastheerg schreef: 31 jan 2025 17:36 Middagje met m'n lief wezen skiën in Zoetermeer.
Is natuurlijk enorm surrogaat maar op een forum waar mensen uren binnen op een stilstaande fiets gaan zitten durf ik dat wel te melden.
Met kerst had ik mijn lief op nieuwe skischoenen getrakteerd en die moesten even getest worden.

Afgelopen week was ze jarig en kreeg ze nieuwe wandelschoenen...............die gaan we morgen testen.............
Mijn skischoenen afgelopen week eens getest in Flachau. Heerlijk zonnig weekje in een gemoedelijk gebied. Misschien niet de wow-factor van bijv. de Dolomieten, maar desalniettemin goed vermaakt.
Gazelle Team TVM \'99

Sulla
Forum-lid

Sulla 01 feb 2025 13:53

Gastheerg schreef: 31 jan 2025 17:36 Middagje met m'n lief wezen skiën in Zoetermeer.

Het steekt idd schril af tegen het echte werk in de bergen, maar in een land waar weinig te skiën valt is het natuurlijk wel een heel mooi alternatief om de techniek en het gevoel een beetje bij te houden. Dochterlief gaat dit jaar overstappen naar het snowboard en heeft in Z'meer de basislesjes gevolgd. Zo hoeft ze straks in dat veel te korte weekje 'echte' wintersport niet in het absolute beginners klasje te beginnen en niet haar tijd te verdoen op een hellinkje dat kleiner en minder steil is dan die in Z'meer.

Dus wij waren vanochtend ook in Snow world

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 feb 2025 08:45

Zaterdag, naar een dag sjouwen om een huis leeg te ruimen, mezelf naar buiten gesleept (zo geen geen zin), om een rondje hard te lopen. Moest wat frustratie uit want uiteindelijk liep ik best wel stevig door, en na 10 km was helemaal gaar. En daarna voelde ik me weer kiplekker :-).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pino
Forum-lid HC

pino 03 feb 2025 16:17

https://strava.app.link/JFRVg4JMGQb

Het is de tijd van het jaar. Deze keer een weekje in de Dolomieten. Superweer en fraaie pistes. Nieuwe heupje houdt het goed. Plaatjes op Strava (imgur kan ik nu niet bereiken)
Dit zijn toch wel de mooiste bergen met lekkere lunchplekken.
Niet zijken maar reiden !

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 feb 2025 11:19

Geweldig gebied. Hoewel je er niet snel uitgeskied bent na 15 keer toch wat anders gaan zoeken. Slellarondje kon ik op een bepaald moment met m'n ogen dicht :-)

Overigens is de Giro della Grande Guerra is ook een vette aanrader! WWI heeft altijd mijn interesse gehad en daar veel gewandeld en geklommen maar in de winter is het toch weer heel anders.

Plaats reactie