Zomervakantie 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Cayolle laatst 7km zijn 7.5% gemiddeld. Eerste stuk is inderdaad heerlijk meters maken.
Less is bore
Op de Cayolle ben ik nog weleens op de gravelbike – ter hoogte van Bayasse – linksaf gegaan. Zo'n 9 km (waarvan 8 km offroad) verderop ligt dan de Col de la Moutière (2444 m). Vervolgens afdalen naar Saint-Dalmas-le-Salvage. En afsluitend op en over de zuidflank van Col de la Bonette terug naar Barcelonnette.daniel1975 schreef: ↑12 jan 2025 12:39 Cayolle laatst 7km zijn 7.5% gemiddeld. Eerste stuk is inderdaad heerlijk meters maken.
Best een mooi en avontuurlijk rondje, maar voor die 8 km offroad is wel een gravelbike noodzakelijk. Om enig idee te geven...

- Barcelonnette – Col de la Moutière (95 km, 2700 hm)
▲ Col de la Moutière (W): 27 km à 5%
▲ Col de la Bonette (Z): 20 km à 6,5%
- daniel1975
- Forum-lid HC
De mooiste imho!
Dat hoef je anno nu niet meer te proberen op zulke dunne bandjes
Dat hoef je anno nu niet meer te proberen op zulke dunne bandjes
Less is bore
De Parpaillon is inderdaad een heel fraaie! Die had ik daags ervoor gedaan. Vanuit Embrun omhoog naar de Tunnel-du-Parpaillon. De andere kant afdalen, en via Barcelonnette en de venijnige Col de Pontis terug naar af. De Parpaillon-tunnel was nog wel een dingetje, die stond grotendeels blank tot kuithoogte. Rondje dus om nooit te vergeten! 

Ik doe al jaren georganiseerde fietsvakanties met cycle tours. Ben echter benieuwd of er in Nederland nog meer fietsvakantie organisaties zijn die sportieve groeps fietsvakanties aanbieden in het buitenland. Hoor graag welke mogelijkheden er zijn.
-
- Forum-lid
Ik heb ook een soort van zomervakantie geboekt. Misschien net niet helemaal zomer meer want het gaat over de eerste 3 weken van September en ik zit op het Zuidelijk halfrond en daar heet het dan winter. Maar Indonesië kent helemaal geen winter. Het is er altijd warm en vaak nat. Behalve in onze zomer dan kent het Oosten van de bijna 18.000 eilanden telden archipel een droge periode.
Ik heb nog niet meer dan een ticket geboekt. De rest moet ik later bedenken. Vliegen naar Jakarta, fietsen naar Bali en dan weer terugvliegen. En nog een korte layover in Singapore op de terugvlucht. Heul erg veul zin in

Ik heb nog niet meer dan een ticket geboekt. De rest moet ik later bedenken. Vliegen naar Jakarta, fietsen naar Bali en dan weer terugvliegen. En nog een korte layover in Singapore op de terugvlucht. Heul erg veul zin in

Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Klinkt als weer een mooi avontuur voor je Blog Rob!
Prachtig dat je telkens dit soort avonturen aangaat.
Prachtig dat je telkens dit soort avonturen aangaat.
Adversity is the Catalyst of Change