Dus geen PC meer nodig. Dus het installeren van Ki2 moet een halve digibeet als ik ook lukken? Zijn er al afbeeldingen hoe dat er uitziet op de Karoo? Of is dat gelijk aan de weergave voor SRAM?bigfloor schreef: ↑06 jan 2025 21:20 De Ki2 extensie voor de Karoo3 is er !! Shimano Di2 support dus
https://github.com/valterc/ki2/releases/tag/10.0
En hier een lijstje met andere handige extensies:
https://k.fork.pl/
Hoe te installeren ? (geen PC meer voor nodig !)
https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... ideloading
Hammerhead Karoo 3
Ride bikes, not tanks!
Zo te zien werkt dit hetzelfde als een GPX op je telefoon downloaden en pushen naar een apparaat. Dus ja, ook voor een digibeet moet het lukken.
Dit zal inderdaad iets hardware matigs moeten zijn, mijn versie (eind 2021) heeft dit nietMaruss schreef: ↑07 jan 2025 06:59Mijn Karoo2 is erg ruim met hoogtemeters op het vlakke. Op ritjes door de polder kom ik weleens met 500+ hm thuis. In de bergen, waar het belangrijker is, klopt het wel. Kennelijk reageert het ding nogal nerveus als er niets te klimmen valt.werkpaard schreef: ↑04 jan 2025 11:49 Ben in het bezit van een Karoo-2. Tevreden mee echter hoogtemeters die hij registreert kloppen niet, geeft teveel aan. Ook het hiervoor vervangende exemplaar welke ik heb ontvangen indertijd heeft deze afwijking. Blijkbaar is het een hardware issue volgens het Hammerhead forum wat dus nooit verholpen is.
Heeft de Karoo-3 wel een goede hoogtemeters registratie?
Vwb de hoogtemeters:
Andere apparaten zijn ook niet vies van fouten. Metingen obv luchdruk kunnen aardig naast gaan zitten bij plotselinge weers-/temperatuurschommelingen.
Mocht je Strava gebruiken, kun je altijd de hm's van een rit laten vervangen door de hm's van Strava (die gebruikt de bekende gegevens van de kaarten)
Andere apparaten zijn ook niet vies van fouten. Metingen obv luchdruk kunnen aardig naast gaan zitten bij plotselinge weers-/temperatuurschommelingen.
Mocht je Strava gebruiken, kun je altijd de hm's van een rit laten vervangen door de hm's van Strava (die gebruikt de bekende gegevens van de kaarten)
Mijn eerste had het ook niet. Helaas gesneuveld. Ook mijn Karoo1 had het probleem niet. Ach, ik heb er geen problemen mee. Je kan Strava altijd na laten rekenen (of kan dat niet meer)1094 schreef: ↑07 jan 2025 08:29Dit zal inderdaad iets hardware matigs moeten zijn, mijn versie (eind 2021) heeft dit nietMaruss schreef: ↑07 jan 2025 06:59Mijn Karoo2 is erg ruim met hoogtemeters op het vlakke. Op ritjes door de polder kom ik weleens met 500+ hm thuis. In de bergen, waar het belangrijker is, klopt het wel. Kennelijk reageert het ding nogal nerveus als er niets te klimmen valt.werkpaard schreef: ↑04 jan 2025 11:49 Ben in het bezit van een Karoo-2. Tevreden mee echter hoogtemeters die hij registreert kloppen niet, geeft teveel aan. Ook het hiervoor vervangende exemplaar welke ik heb ontvangen indertijd heeft deze afwijking. Blijkbaar is het een hardware issue volgens het Hammerhead forum wat dus nooit verholpen is.
Heeft de Karoo-3 wel een goede hoogtemeters registratie?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
hier heel goed bekend met dat probleem. Mw de Poldertoerist had een karoo2 en de afwijking was ook niet een klein beetje... ritje door de polder leek wel een bergetappe... ding is 4! keer (kosteloos) vervangen maar het probleem bleef. Op een gegeven moment zat mijn vriendin in een soort continue testproces met Hammerhead. vandaar ook zoveel vervangingen, want de vraag was ook echt of ze het apparaat wilde testen en de data werd 1op1 gedeeld. overigens.. allemaal zonder resultaat. met geld retour tot resultaat. feit is dat het gewoon hoort te werken. Als je dan toch moet corrigeren op Strava.. registreer dan helemaal niet. Bijkomend gevolg was overigens ook dat de hellingshoek ook vaak onjuist was.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Afwijking op een relatief vlakke rit (heuveltjes bij Groesbeek) is behoorlijk. Vaak geeft hij zowat het dubbele aan van andere merken navigatie die op dat moment in de groep hetzelfde ritje rijden. En ja, bij grotere hoogtes is het wel correct is ook mijn ervaring, dat was in de Franse Alpen. Onder garantie laten vervangen heb ik dus één keer gedaan zonder resultaat. Ook op het Hammerhead forum was niemand die na vervanging wel een goed resultaat had. Daarom maar leren leven met deze afwijking en eventueel Strava laten corrigeren. Wellicht toch maar gaan voor versie 3. Kijk het even aan of er een inruil actie komt zoals een paar keer is geweest. Karoo-1 inleveren en dan kon je voor een mooie prijs de Karoo-2 aanschaffen.
Zal zitten in de positionering van de sensor en niet in de sensor zelf. Zodra die sensor veel wind pakt, gaat ie onterecht hoogtemeters tellen. Daar hadden bepaalde Garmin apparaten ook last van (o.a. de 705).
Karoo 3 heeft geen last van foutieve hoogtemeting.
En inruilactie is helemaal niet interessant, want dat gaat van de adviesprijs van 500 euro af. Je koopt de Karoo 3 nu voor 330 en dan kan je je eigen fietscomputer nog verkopen.
Ben echt weer onder de indruk van de Karoo 3 na de ellende die de Garmin 1040 was.
En inruilactie is helemaal niet interessant, want dat gaat van de adviesprijs van 500 euro af. Je koopt de Karoo 3 nu voor 330 en dan kan je je eigen fietscomputer nog verkopen.
Ben echt weer onder de indruk van de Karoo 3 na de ellende die de Garmin 1040 was.
Ik ben zelf ook in het bezit van een Karoo 3, na 8 maanden de Karoo 2 gebruikt te hebben. Het enige nadeel van de 2 vond ik de incorrect hoogtemeting, ook na kalibratie. De Karoo 3 doet dit veel beter. Daarnaast is de Karoo 3 een heel stuk sneller en het scherm veel duidelijker, ook met de zon. Enige minpuntje dat ik tot nu toe heb is dat de power knop onderaan zit, daar kan ik bij mij amper tussen komen omdat die te dicht op het stuur zit.
Altijd een probleem als je een korting krijgt op de officiële webshop omdat zij altijd zowat de allerhoogste prijs hebben.k33z schreef: ↑07 jan 2025 20:16 Karoo 3 heeft geen last van foutieve hoogtemeting.
'k Kreeg van House of Marley 25 % korting op een speakersetje na wat hassle met m'n turntable. En zo kwamen die speakers 4 euro goedkoper dan de prijs die ik gewoon online vond... Tjah...
Ik heb echt nul problemen met de 1040, zo zie je maar weer dat individuele wensen en ervaringen erg kunnen verschillen!k33z schreef: ↑07 jan 2025 20:16 Karoo 3 heeft geen last van foutieve hoogtemeting.
Courir c'est mourir un peu