Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsplannen voor 2025.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jan 2025 12:29

Onze zomervakantie is nog niet gepland. Gaan we vliegen wordt het een MTB die ik huur, maar rijden we ergens in Europa heen wordt het de racefiets.

Uiteraard ga ik ook dit jaar weer de Noord Franse kasseien opzoeken. Misschien wel twee keer ;)

In de laatste week van de Giro ga ik met een slapend forumlid naar Noord Italië.
2 dagen live doorkomst zien.
3 dagen zelf fietsen (deel in combi met Giro)
1 dag stevig hike
Bezoek vrienden

Verder een paar vaste jaarlijkse rondjes zoals rondje Zeeland (210-220), rondje Goudsberg-Posbank (120), Rondje Zandvoort (180).
Met een oud collega zeker een toertocht in België
Plus een aantal keer op de fiets naar familie/vrienden bezoek en daar zitten een paar knappe afstanden bij.

En verder hoop ik toch iets meer kilometers dan in 2024 te kunnen maken. Normaal kom ik aan 10k met enkele uitschieters naar 12K.
Dit jaar net geen 6500km gehaald................
Kwam in eerste instantie door slechte voorjaar (zeg maar de ongoing herfst van 2022).
In november en december heb ik het een beetje laten lopen en maar paar keer gefietst. Als het wat matig weer was koos ik laatste maanden ervoor een stevige wandeling te maken.

Aantal km's is geen doel op zich maar ik hoop wel dat 2025 genoeg mogelijkheden geeft om lekker te fietsen.
Kou boeit mij niet maar natte wegen kan ik nu wel uittekenen...................

limburgia
Forum-lid
Contact

limburgia 03 jan 2025 09:20

afgelopen weken lopen worstelen met een doel voor 2025. Los van een fietsvriend die met vage verhalen op de proppen komt (en hem kennende: er komt wel wat leuks uit de koker straks) bleef m'n kop leeg. tot mijn grote frustratie.
Totdat ik gisteren wat YT-filmpjes van live slow, ride fast zat te bekijken en de naam "El Teide" viel. Shit ja............die staat nog op m'n bucketlist
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 03 jan 2025 09:32

havana schreef: 11 dec 2024 12:35 De plannen zijn concreet aan het worden. Doordat ik 13-4 mijn eerste marathon loop (Rotterdam) kom ik er wat later in dan gebruikelijk, doch nog ruimschoots op tijd.

- half mei paar dagen Mallorca met wat vrienden
- juni Alpentour, 4-daagse MTB etappekoers vanuit Schladming
- eind augustus wil ik hotelpack van Nice naar Geneve
Die alpentour ben ik ook wel benieuwd naar, wordt dat een georganiseerd evenement of op eigen gelegenheid?

Twee maten van mij gaan komend jaar ook in een aantal etappes met de MTB van Chamonix naar Zermatt op eigen gelegenheid, maar dat vind ik eigenlijk iets te spannend.

Voor wat betreft andere plannen is het nog lastig om alle neuzen in ons fietsgroepje dezelfde kant op te krijgen, als er niets van komt ga ik denk ik weer L3B rijden of een andere toegankelijke cyclo relatief in de buurt, maar alles is nog onduidelijk. Wel ga ik proberen de gezinsvakantie weer richting een beetje een leuk fietsgebied te sturen. :D

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 06 jan 2025 14:03

jwkeij schreef: 11 nov 2024 17:32 - 2 weken fietsvakantie door Europa. Bestemming nog onbekend. Maar Praag, Wenen, Edinburgh en Cardiff staan op de lijst als eindbestemming
En mijn solo fietstrip is besproken met het thuisfront!
2,5 week door het zuiden van Engeland. Somerset, Devon & Cornwall. Eindpunt: The Isles of Scilly.
50 km uit de kust van het meest westelijke punt van Engeland.
Daarna een lang weekend Londen met het gezin en met z'n drieeen weer terug.
Afbeelding
img:visitislesofscilly
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2025 15:15

Mooi plan!!
Thuisfront zou er hier niet om staan te springen als ik zo lang zou gaan, maar gaaf dat jij het kunt doen!
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 06 jan 2025 15:47

Als ze er wel om zouden staan te springen, geeft dat ook wel te denken... ;-)

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 07 jan 2025 10:03

Nee, hoor, niemand problemen mee. Staan mij ook niet juichend uit te zwaaien gelukkig.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Plaats reactie