Dat soort auto's verkopen alleen als statussymbool en daarvoor moeten mensen met status erin rijden. Bovendien zie ik op zowat iedere nieuwssite het bericht redelijk prominent in beeld, terwijl de uitslag van Gavere een voetnoot is. Naast reclame voor Lamborghini, is het dus ook reclame voor de sport.
Het grote auto-topic
Campagnolo Ultra Dork
Ook al kan je 'r hier geen hol mee aanvangen, geef mij maar de M3 Touring. Zo'n M5 vind ik al te groot en te bombastisch ogen.wasbeer2006 schreef: ↑27 dec 2024 09:24 Ik vraag me ook af hoe dat gaat... nu is de bijtelling in belgie volgens mij veel minder.
Die auto is in NL sowieso 8 ton dacht ik en niet maar 5![]()
Het is wel heel netjes een hybrid, misschien is ie er electrisch mee naar de koers gereden.
Ik zou dat ding lekker in spanje neerzetten.
Doe mij maar een nieuwe M5, ja ja ja , veel te zwaar, het zal me boeien![]()
Zet hem maar voor de deur
Nooit een fan geweest van Alpina's, zeker niet van de oudere modellen. Net iets te opzichtige ver uitstekende uitlaten, die skirts die er zo 'opgeplakt' zijn en ze gebruikten dan als basis ook de niet M-sport uitvoeringen. Ze doen het met hun laatste modellen wel beter op dat vlak (M-sport als basis, net iets discretere uitlaten...). Zo'n G21 LCI Touring zou ik wel zien zitten moest ik ergens elders wonen. Maar de bredere wielkasten van een M3 vind ik toch wel een pak mooier.

Grappig, ik vindt juist de M's na de E36 en E39 niks meer. Vroeger was een M een wagen die zo goed mogelijk de voordelen van een sportwagen en een gezinsauto combineerde. Daarna werd het allemaal te exotisch en ingewikkeld qua techniek (oa v10 en SMG). dan ben je eerder de nadelen aan het combineren.
Wat dat betreft is de huidige M5 dan misschien juist weer een stap in de juiste richting, alleen snap ik dan de aankoop van Alpina door BMW niet. Alpina was al vriendelijkere broertje van de M.
Wat dat betreft is de huidige M5 dan misschien juist weer een stap in de juiste richting, alleen snap ik dan de aankoop van Alpina door BMW niet. Alpina was al vriendelijkere broertje van de M.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, exotisch. Dat kan je van gewone auto's dan ook zeggen. Hybrides, automaten, variabele turbo's,... . Tijden evolueren, de wedren naar de Pk's ook... maar ook de emissienormen worden almaar strenger. Meer Pk's en minder uitstoot, dan moet je wel allerhande ingewikkelde toeren uithalen. En de E90/92 M3 had dan wel een V8 van een 4-liter, de opvolger heeft terug een 'simpele' zes-in-lin van 3.000cc. Ook de uitlaten worden almaar stiller met klepjes en nog andere trukjes. Ik denk dat de huidige M's met 5-deuren meer gezinswagen zijn dan ooit. Een automaat, adaptieve ophanging, verschillende rijmodi en een stille uitlaat onderin de toeren. Wat moet je nog meer hebben om lekker comfortabel in de zones 30, 50 en 70 te rijden en leuk te bumperen in de files? 

De nieuwe M5 is wat opgeschoven richting dagelijkse bruikbaarheid... beetje meer de Alpina aanpak vind ik zelfs. Een M3 moet ik zeker niet meer. De F82 M4 die ik had vond 'k het slechtste van de twee werelden - het was geen sportwagen ondanks zijn vermogen en het was allesbehalve een fijne daily.
Moest ik nu een krachtige 3 serie moeten (mogen) rijden, koos ik tussen een M340i Touring of een Alpina B3 Touring.
Moest ik nu een krachtige 3 serie moeten (mogen) rijden, koos ik tussen een M340i Touring of een Alpina B3 Touring.

- CampaYolo
- Forum-lid
Van het voorjaar heb ik in een M5 van de vorige generatie mogen rijden.
Absoluut comfortabel, strakke maar fijne wegligging en het trekt snel op. Je zit heerlijk, je hoort niets, je voelt niets.
Voor elk normaal mens zijn dit plus punten, maar ik mag graag horen en voelen wat ik rijd (tot op zekere hoogte).
Hard rijden is iets anders dan sportief rijden.
Absoluut comfortabel, strakke maar fijne wegligging en het trekt snel op. Je zit heerlijk, je hoort niets, je voelt niets.
Voor elk normaal mens zijn dit plus punten, maar ik mag graag horen en voelen wat ik rijd (tot op zekere hoogte).
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik durf ook bijna niet zo'n auto 2e hands te kopen. Prachtig als het allemaal werkt, maar wat als er met 160k op de teller serieuze problemen komen? De lader is bijv bij de V60 een bekend kwaaltje, kijk je zo tegen 2500,- aan qua kosten om maar wat te noemen. Bij een collega van mevr75 ging iets aan het hybridedeel van haar Passat phev kapot, 10k kosten (gelukkig lease).
Eerlijk is eerlijk, je hoort het niet heel erg vaak, maar als het mis is loop je leeg qua kosten.
Dan is iets "simpels" als een ongeblazen Mazda CX5 toch wel een verademing (maar mist weer koppel onderin vanwege ontbreken turbootje......).
Less is bore
Ik heb eens een F82 M4 mogen test rijden. Spijtig genoeg is het hier altijd druk, dus dat was (weeral) tuffen van verkeerslicht naar verkeerslicht, drempel naar drempel,... . Ik vond die DCT niet zo prettig schakelen als de ZF in mijn auto, maar ik vond 'm wel lekker comfortabel. Zeker perfect als daily te gebruiken.CampaYolo schreef: ↑27 dec 2024 14:14 Van het voorjaar heb ik in een M5 van de vorige generatie mogen rijden.
Zit ook al een tijdje te azen op een G21 LCI 330e. Maar die dubbele techniek is ook wat fragiel heb ik al van verschillende mensen gehoord. En als één krachtbron er de brui aan geeft, dan sta je stil. Ik vind het wel een goed concept, dat hybride gedoe. Je hebt nog de belevenis van een verbrandingsmotor, het verbruik blijft flink binnen de perken, voor korte afstanden hoef je niet met een koude motor rond te rijden en je hebt nog een flink rijbereik. Eén nadeel aan die G21: de hogere kofferlaadvloer met die batterij eronder. Ik krijg de bench van m'n hond er niet in.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2024 14:47Ik durf ook bijna niet zo'n auto 2e hands te kopen. Prachtig als het allemaal werkt, maar wat als er met 160k op de teller serieuze problemen komen? De lader is bijv bij de V60 een bekend kwaaltje, kijk je zo tegen 2500,- aan qua kosten om maar wat te noemen. Bij een collega van mevr75 ging iets aan het hybridedeel van haar Passat phev kapot, 10k kosten (gelukkig lease).
Eerlijk is eerlijk, je hoort het niet heel erg vaak, maar als het mis is loop je leeg qua kosten.
Dan is iets "simpels" als een ongeblazen Mazda CX5 toch wel een verademing (maar mist weer koppel onderin vanwege ontbreken turbootje......).

M'n 320 diesel rijdt nog zalig, meer dan voldoende vermogen, ZF bak, zuinig,... maar die Euro5 gooit fameus roet in het eten, al heeft hij een roetfilter.

Je krijgt er niks meer voor als je 'm verkoopt en over een jaar mag ik de LEZ niet meer in.