Als de buien zo flink zijn zit ik niet op de fiets of let meer op de weg. Hartslag, vermogen etc zijn dan prima af te lezen even het water van het scherm vegen. Verder staat de lichtintensiteit op auto, dus bij donker weer meer achtergrond verlichting
Garmin Edge 1050
-
- Forum-lid
Dat had ik ook met de Explore en de 1030+, bleek dat de screenprotector de boosdoener was.
Wanneer het begon te regenen sloeg de Garmin op hol, meteen die protector verwijderd en toen was het probleem over...
Zo, dat was even een reis terug in de tijd op een antiek forum

Wat hier beschreven wordt is een probleem wat op elk Garmin toestel (zowel computer als horloge) heeft gespeeld afgelopen dagen. Er is een foutief A-GPS bestand verspreid, waardoor de Garmin crasht en in een bootloop komt. Dit bestand zorgt er (normaal) voor dat je sneller GPS fix hebt: https://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GNSS
Helaas checkt Garmin blijkbaar niet of het een geldig bestand is voordat het geladen wordt, en dus crasht de zaak... Na een factory default is alles weer ok. En vanuit Garmin Connect kun je zo je backup terugzetten. Bij mij gebeurde het met m'n Forerunner 955. Na de reset en restore van de (automatische) backup hoefde ik alleen nog m'n wijzerplaat opnieuw in te stellen en Garmin Pay opnieuw te activeren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bijzonder, want niet alle devices zijn getroffen. Mev75 heeft haar F7 meerdere malen buiten gebruikt deze week en mijn Epix2 deed in Mexico ook niks geks.
Had de posts van dcrainmaker al gelezen, is echt mega probleem geweest.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Mijn fenix 7 en edge 1030 ook niet. Ik zit wel in het beta programma.
De dag dat deze bug speelde ben ik nog gaan hardlopen met de F7x, geen probleem. Zag het pas later op de avond.daniel1975 schreef: ↑31 jan 2025 19:11 Bijzonder, want niet alle devices zijn getroffen. Mev75 heeft haar F7 meerdere malen buiten gebruikt deze week en mijn Epix2 deed in Mexico ook niks geks.
Edge 840 afgelopen vrijdag ook geen probleem.
DC rainmaker had er een behoorlijke sik van, alle devices getroffen.
Dogma F