Farsports Evo of toch iets anders
Ben aan het kijken voor een all round set met achteraan ongeveer 58 hoog en voor 50 hoog.
Kwam op Farsports Evo S uit.
Veel zitten opzoeken en dit blijken dus de "betere" wielen uit "chinezen land" te zijn.
En nog eens super licht ook nog eens voor die hoogte (rond 1300gr)
Zijn als optie met carbonnen spaken en ceramic speed lagers.
Dan ongeveer 1700€ met alles erbij.(Kan nog wel 100€ vanaf met dollar naar euro en discount code ergens te vinden).
Kan beterkoop met ijzeren spaken en gewoon lagers (ergens rond 1400€).
Lees er enkel positief over op weightweenies.
Maar hoe betrouwbaar zijn deze wielen .... En wat met service als er iets aan is.
Kan ook voor een handgespaakt wiel gaan in deze prijsklassen (Een Duke Baccara x), maar dan niet tegen bovenstaande spaken en lagers enz...
Maar ben aan het kijken waar je het beste wielset krijgt voor je geld.
Veel zitten opzoeken en dit blijken dus de "betere" wielen uit "chinezen land" te zijn.
Dan ongeveer 1700€ met alles erbij.(Kan nog wel 100€ vanaf met dollar naar euro en discount code ergens te vinden).
Maar hoe betrouwbaar zijn deze wielen .... En wat met service als er iets aan is.
Kan ook voor een handgespaakt wiel gaan in deze prijsklassen (Een Duke Baccara x), maar dan niet tegen bovenstaande spaken en lagers enz...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voor 1600 liet ik altijd een set bouwen bij een NL vakman.
Als je in China koopt moet het significant voordeliger zijn, want anders gewoon zorgen dat je service en kwaliteit om de hoek hent imho.
Als je in China koopt moet het significant voordeliger zijn, want anders gewoon zorgen dat je service en kwaliteit om de hoek hent imho.
Less is bore
Hoop dat je tanden goed vast zitten !? 50 en 58mm hoog met Carbon spaken zal geen greintje comfort meer bieden. Voor dat geld laten spaken of veilig een set Zipp 404FC bij een Nederlands / Belgische winkel. Is er iets dan heb je vlakbij garantie, bij een wielbouwer in de omgeving ook. Philippos - maatwielen etc. kunnen je vast verder helpen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid
Voor dat geld is er voldoende te koop in NL, gebouwd door goede wielbouwers!
Wanneer je toch uit verweggistan een set wil kopen zou ik eens kijken bij Nextie, die hebben voldoende keus, licht en een betere prijs dan die Farsports wielen...
Wanneer je toch uit verweggistan een set wil kopen zou ik eens kijken bij Nextie, die hebben voldoende keus, licht en een betere prijs dan die Farsports wielen...
-
- Forum-lid
Ik heb de zelfde luxe uitdaging, met Wheel-Tec om de hoek voor Duke wielen als alternatief.
Op YouTube wordt de kwaliteit van de naven en bouwkwaliteit als zeer goed ervaren, maar dan kan ook een gesponsorde pr praatje zijn.
Heb wel begrepen dat het grotendeel van alle carbon velgen maar een paar fabrieken verantwoordelijk zijn, dus ook de Westerse merken als Zipp daar geproduceerd worden. De kennis ook qua naven en opbouw is wel aanwezig bij Farsport, ze maken ook complete sets voor Westerse merken.
Maar contractueel mogen ze daar niets over vertellen.
Op YouTube wordt de kwaliteit van de naven en bouwkwaliteit als zeer goed ervaren, maar dan kan ook een gesponsorde pr praatje zijn.
Heb wel begrepen dat het grotendeel van alle carbon velgen maar een paar fabrieken verantwoordelijk zijn, dus ook de Westerse merken als Zipp daar geproduceerd worden. De kennis ook qua naven en opbouw is wel aanwezig bij Farsport, ze maken ook complete sets voor Westerse merken.
Maar contractueel mogen ze daar niets over vertellen.
Poeh, wat een geld voor een Chinese wielset . . . . voor dat geld koop je in Nederland een gelijkwaardige wielset.$teven schreef: ↑22 dec 2024 17:02 Ben aan het kijken voor een all round set met achteraan ongeveer 58 hoog en voor 50 hoog.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Wat verwacht je van service, dat je bij problemen je wielen mag opsturen naar China voor herstel?

1400 tot 1700 euro dan koop je toch echt hier een handgebouwde wielset waar je wel service krijgt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Even verduidelijken.
Waarom Farsports : in mijn zoektocht kwam ik ze dus tegen en ze worden vergeleken met de top wielen van westerse bedrijven.
Wss omdat die ook uit zelfde fabriek/regio komen.
Maar dan voor de helft vd prijs dan de grote gekende merken en met dezelfde specificaties.
Vandaar een eventuele Farsports of merk van die regio.
Waarom Farsports : in mijn zoektocht kwam ik ze dus tegen en ze worden vergeleken met de top wielen van westerse bedrijven.
Wss omdat die ook uit zelfde fabriek/regio komen.
Maar dan voor de helft vd prijs dan de grote gekende merken en met dezelfde specificaties.
Vandaar een eventuele Farsports of merk van die regio.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom een merk?
Duke Baccara X 58mm, cxray, dt240, 1440gr koop je ook voor ca 1.700,-
Duke Baccara X 58mm, cxray, dt240, 1440gr koop je ook voor ca 1.700,-
Less is bore
€959,- met 240 naven 1395gr en ik denk met farsport velgen.
https://www.carl-z.de/produkt/z55i21sl3/
https://www.carl-z.de/produkt/z55i21sl3/
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel slechts 21mm intern.
Less is bore
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.