Fietsen/trainen op Tenerife
Het is idd. Een flinke ronde van 172 km met ruim 4000 hms ( komoot). Uit ervaring weet ik dat we het met een gemiddelde van 21 km/ u minimaal kunnen redden. Dus met pauzes erbij ongeveer 9 uur lang onderweg. Dank voor de info wat betreft de tf- 28, welke we willen rijden, want dat deze redelijk beschut is, is juist wat ik wilde weten.
Nu hopen op iets beter weer dan de vorige keer want toen hebben we de teide beklommen vanuit los Cristianos en vanaf Vilaflor in de regen. Was een koude maar epische beleving.
Nogmaals dikke dank
Nu hopen op iets beter weer dan de vorige keer want toen hebben we de teide beklommen vanuit los Cristianos en vanaf Vilaflor in de regen. Was een koude maar epische beleving.
Nogmaals dikke dank
Net nog even gekeken naar de TF-465. Bedoel je de hele weg vanaf Vera de Erquis tot aan de TF- 47? Dat zal dan een rondje van ongeveer 68 km worden. Afhankelijk van hoe we de rit over de teide verteren doen we dat dan ook misschien. Dank je
Afgelopen winter heb ik met mijn zoon vanuit Arona de ronde gemaakt via Guimar. 157km en 3600hm. Hebben het toen ook maar net gered met het daglicht. Effectief iets minder dan 8 uur gereden maar wel iets van 9 uur onderweg geweest met stops etc. Maar wel terug via Guimar. Dat zou mijn voorkeur hebben. Dat de langste klim aan het begin van de route zit zeg maar.
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1427456170?ref=wtd
Ride bikes, not tanks!
LEON, lijkt wel op wat ik in het hoofd heb. Het hotel is al geboekt en als we dit willen doen hebben we weinig keus want een binnendoorweggetje is er niet maar gezien jouw cijfers qua tijd betekent voor ons wekkertje zetten en op tijd weg en zal aan de lampjes denken haha. Het is een uitdaging maar ga hem wel aan.
Wel genoten van de rit?
Wel genoten van de rit?
Jazeker genoten! Zou het zo weer doen. Het landschap rondom de Teide, een mooie niet te steile klim er naar toe. Dan 30km afdalen naar Guimar. En de TF-28 is ook een feestje, omhoog, omlaag van links naar rechts. Niet teveel verkeer. Echt een aanrader ja.
Wij wilden in eerste instantie pas om 10u vertrekken maar een rit de dag ervoor deed mij een wijs besluit maken om om 9u te vertrekken (qua gemiddelde dus). En we waren net voor zonsondergang binnen. Wij zijn gestart in Arona, dan heb je de eerste klim vanaf de kust niet. Mijn route bevat nog wel een 20% helling op 1 km voor het einde. Dat zou ik niet meer doen (maar geloof dat jij niet terug naar Arona moet toch?). Geen pretje met 3600hm in de benen.
Volgende keer gewoon de normale weg richting Arona! Is wel 6km meer maar veel beter voor de benen.
Maar de volgende keer dat ik naar Tenerife ga wil ik graag aan de noordzijde verblijven en daar de boel verkennen. Al was de rit naar Punta de Teno en Masca ook geweldig (zuid-westen).
Wij wilden in eerste instantie pas om 10u vertrekken maar een rit de dag ervoor deed mij een wijs besluit maken om om 9u te vertrekken (qua gemiddelde dus). En we waren net voor zonsondergang binnen. Wij zijn gestart in Arona, dan heb je de eerste klim vanaf de kust niet. Mijn route bevat nog wel een 20% helling op 1 km voor het einde. Dat zou ik niet meer doen (maar geloof dat jij niet terug naar Arona moet toch?). Geen pretje met 3600hm in de benen.

Maar de volgende keer dat ik naar Tenerife ga wil ik graag aan de noordzijde verblijven en daar de boel verkennen. Al was de rit naar Punta de Teno en Masca ook geweldig (zuid-westen).
Ride bikes, not tanks!
Het is idd maar net hoe je de verdeling van de rit wilt. Of gelijk de lange klim, of eerst een stuk (tf-28) beetje op en neer, dan de lange klim en daarna het plateau (Teide) en afdalen als laatst. Mijn voorkeur is de tweede optie, maar hoe jij het gaat doen mag jij zelf bepalen. Het zal in ieder geval een zware rit worden, veel hoogtemeters. Geniet ervan!
Sorry, ik bedoel het stuk tussen de TF-47 en TF-82. Dat is een brede weg, mooi om af te dalen. (De TF-47 is wel een redelijk drukke weg, probeer die later op de dag (na 1500u) te vermijden.
Leon, masca al keertje gedaan maar toen Punta de Teno niet mee genomen. Die gaan we dus nog keertje doen want is idd prachtig daar.
https://strava.app.link/azrbeMUodPb
En we hoeven niet naar arona terug maar verder door naar beneden naar los Christianos
Kijk ernaar uit en zinin
https://strava.app.link/azrbeMUodPb
En we hoeven niet naar arona terug maar verder door naar beneden naar los Christianos
Kijk ernaar uit en zinin
Laatst gewijzigd door martin b op 10 dec 2024 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.