vervangen trapas
-
cubemeister
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
volgens han was het oke... cubemeister houdt indd van een gokje maar is niet helemaal stom
spannend bestandje wezep.. iig ik kan er geen chocola van maken
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
spietpiet schreef:Eerst de losse cup aan de non -driveside met de hand enkele slagen indraaien .
Dan pas de as aan de driveside er in draaien.
Even een aanvulling tegen scheef draaien en je schroefdraad kapot maken: Altijd eerst een paar slagen met de hand, dit doe je altijd als je iets monteert. Als je het er met de hand een paar slagen in kan draaien zit je recht. Met een sleutel voel je dit niet en draai je de boel kapot.
-
cubemeister
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
gelukkig heb ik niet geheel 2 linkerhanden... en heb ik ook al eens iets gesloopt dus weet wel ongeveer wat ik doe haha
en ik heb nog een identiek crankstel liggen kwam ik achter dus heb even gekeken en denk dat het met jullie tips wel gaat lukken. misschien nog even een domme vraag... is het beide kanten normaal rechtse draad?
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
CUBEmeister schreef: misschien nog even een domme vraag... is het beide kanten normaal rechtse draad?
Nee dus. Goed kijken naar het schroefdraad op de cups en dan goed schoonmaken, montagekit en met de hand een paar slagen indraaien alvorens de sleutel er op te zetten.
Het schroefdraad is aan een van de twee kanten andersom (weet nooit welke, maar dat kun je dus zien)
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
CUBEmeister schreef:misschien nog even een domme vraag... is het beide kanten normaal rechtse draad?
Bij zogeheten "Engelse" draad (wat het meeste voorkomt), heeft de rechter cup (kettingblad-kant) linkse draad: die moet je dus linksom vastdraaien. De linker cup heeft gewoon rechtse draad, zoals de meeste schroefverbindingen.
(Bij "Italiaanse" draad - komt eigenlijk alleen op italiaanse frames voor - hebben beide cups gewoon rechtse draad).
60 x Ventoux
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
Dit wordt vaak aangeduid als:
BSA = engelse draad
ITA = italiaanse draad
BSA = engelse draad
ITA = italiaanse draad
-
cubemeister
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
jep jep... oke...maar kijkt beetje lastig als de as in mn frame zit
is bsa dus de drive-side (cartridge) rechtsom om de demonteren en de non drive-side (losse cup) gewoon linksom losdraaien? even voor de zekerheid he
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
CUBEmeister schreef:jep jep... oke...maar kijkt beetje lastig als de as in mn frame zitis bsa dus de drive-side (cartridge) rechtsom om de demonteren en de non drive-side (losse cup) gewoon linksom losdraaien? even voor de zekerheid he
Helemaal goed!!! Bij de-montage inderdaad de andere kant om draaien dan ik hierboven voor montage beschreven heb;), succes!
60 x Ventoux
-
cubemeister
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
top 
en weer bevestigen van de cranks? gewoon met die bout die erin gedraait zit? dan trekken ze ook weer ver genoeg op de as?
en weer bevestigen van de cranks? gewoon met die bout die erin gedraait zit? dan trekken ze ook weer ver genoeg op de as?
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr