Wiel wel erg dicht bij staande buis
Dit kan inderdaad niet de bedoeling zijn. Als ik bij mijn Stevens SLC de Easton Circuits installeer met conti GP4000 25 mm banden, dan heb ik nog altijd meer marge dan de ruimste marge die ik op de bovenstaande foto's zie. Zelfs dan heb ik het er niet op en ben ik bang voor steentjes tussen band en zitbuis. Ik zou zoals al werd geadviseerd zeker teruggaan naar de FM c.q. de leverancier van het frame.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid
Heb je ook een foto van bij je achterpad? Ik geloof dat het zo heet. Ieder geval de plek waar de as van het wiel in je frame schuift. Kan je daar iets veranderen? Bij mijn Red Bull Carbon SL is de ruimte ca. 1,3cm met Conti GP4000 banden.
Zo niet, dan is dit een ontwerpfout. Levensgevaarlijk.
Zo niet, dan is dit een ontwerpfout. Levensgevaarlijk.
-
- Forum-lid
Ik heb ook een Red Bull (x-lite carbon), en daarbij is de afstand ook vele male groter, ook met de FFWD wielen met continental banden.
Ga nu maar gelijk contact opnemen met de fietsenzaak waar ik de Felt heb gekocht.
Ga nu maar gelijk contact opnemen met de fietsenzaak waar ik de Felt heb gekocht.
-
- Forum-lid
gillio schreef:Voordat je terug gaat naar de FM zou ik controleren of je wiel er wel goed in zit, beetje lullig om daar te horen hoe je een wiel goed moet monteren.
Ik wed niet maar in dit geval zou ik het bijna gaan doen
Durf bijna met 100% zekerheid te zeggen dat het wiel er goed in zit. Deze klikt er gewoon goed en volledig in. Ik heb er 2 verschillende wielen in gehad, en met beiden loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Maar stiekem hoop ik dat hij er niet goed in zit;-)
Als ik de plaatjes nog eens terug kijk van de fiets zoals geplaats door de fietsenzaak, dan zit daar ook weinig ruimte tussen het wiel en de staande buis. Het is mij toen helaas niet opgevallen.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
@vincentvis: Volg deze discussie al gehele avond. Heb ook flink "gegoogled" (ook in 't engels), maar niets voor je kunnen vinden. Was na het zien van je eerste foto er eigenlijk zelf al van overtuigd dat dit ècht niet goed kan zijn. Sluit mij dan ook bij bovenstaande adviezen aan: ga er mee terug (vind het bijzonder sneu voor je dat je met zo'n probleem geconfronteerd bent, dus sterkte!).
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Le Grimpeur schreef:@vincentvis: Volg deze discussie al gehele avond. Heb ook flink "gegoogled" (ook in 't engels), maar niets voor je kunnen vinden. Was na het zien van je eerste foto er eigenlijk zelf al van overtuigd dat dit ècht niet goed kan zijn. Sluit mij dan ook bij bovenstaande adviezen aan: ga er mee terug (vind het bijzonder sneu voor je dat je met zo'n probleem geconfronteerd bent, dus sterkte!).
Bedankt iig voor het zoeken op internet. Ik ga er mee terug en hou jullie op de hoogte.
vincentvis schreef:Le Grimpeur schreef:@vincentvis: Volg deze discussie al gehele avond. Heb ook flink "gegoogled" (ook in 't engels), maar niets voor je kunnen vinden. Was na het zien van je eerste foto er eigenlijk zelf al van overtuigd dat dit ècht niet goed kan zijn. Sluit mij dan ook bij bovenstaande adviezen aan: ga er mee terug (vind het bijzonder sneu voor je dat je met zo'n probleem geconfronteerd bent, dus sterkte!).
Bedankt iig voor het zoeken op internet. Ik ga er mee terug en hou jullie op de hoogte.
ik zou hier in geen geval mee gaan rijden. de lak van je zitbuis gaat eraan en misschien nog wel meer (structuur carbon). komt door steentjes die door de band meegenomen worden.
ik heb bij mijn stalen gazelle demax hetzelfde probleem gehad. kwam erop neer dat het frame (liggende achtervork) extreem kort gebouwd is. is op te lossen met andere (20 mm) banden, maar dat moet je maar net willen. tubes (21 mm) zou ook nog kunnen.
uiteindelijk is het bij mij opgelost door de zitbuis in te laten deuken bij gazelle. dat gaat in dit geval niet lukken.
ik zou de liggende achtervork opmeten en vergelijken met de geometriie zoals deze door de fabrikant opgegeven is. klopt deze, dan valt de fabrikant niets te verwijten. maar meer waarschijnlijk is het een productiefout. in dat geval zul je waarschijnlijk gewoon een nieuw frame krijgen.
terzijde: ik vraag me wel af hoe zo'n fout door de QA komt.. ik kan me alleen voorstellen dat een XXS achtertrein in een XXL frame gezet is, maar dat moet ook op andere punten fout gaan..
succes ermee en laat even weten hoe het afloopt!
@Skimons,
Ik heb ook een Gazelle Démax, deze gebruik ik als pekel- en tacxfiets. De ruimte tussen de buitenband en de zitbuis is bij mij ook minimaal, maar toch kan ik gewoon met 23mm bandjes rijden zonder problemen. (houd ongeveer 5-10 mm ruimte over)
Ik heb ook een Gazelle Démax, deze gebruik ik als pekel- en tacxfiets. De ruimte tussen de buitenband en de zitbuis is bij mij ook minimaal, maar toch kan ik gewoon met 23mm bandjes rijden zonder problemen. (houd ongeveer 5-10 mm ruimte over)