Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wintersport!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2010 11:21

Tuurlijk, de afstand is goed te doen. Alleen heb ik een paar keer gigantisch getreuzel gehad op de Fernpass, dus daar ben/was ik wat huiverig voor in de winter.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2010 12:43

Lol, vertel mij wat. Mag elk weekend met een paar dames op stap naar de marathons, dus weet er alles van ;-) Heb niet voor niets een stationwagon :D :D
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 jan 2010 16:44

Prijs voor meest overroepen skigebied: Les 4 Vallées!!!
Na zalig weekje St.Moritz nu nog even in Wallis, waar ik al veel goeds had gehoord over Verbier & Nendaz etc., maar valt me zwààr tegen... :(
(o.k., de sneeuw & zon zijn hier momenteel schaarser dan ginds, maar zelfs met twee meter sneeuw & stralend weer zou het hier nog altijd deprimerend zijn...)
Echt zo'n typisch skistation van de Franse slag: nie wieder, wat mij betreft!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 jan 2010 16:51

[quote="Daniel1975"]Tuurlijk, de afstand is goed te doen. Alleen heb ik een paar keer gigantisch getreuzel gehad op de Fernpass, dus daar ben/was ik wat huiverig voor in de winter.[/quote]

Fernpass zal nog drukker zijn, ze zijn vanuit hier gezien aan het begin bezig net na de grensovergang bij Oostenrijk. Wij hebben er in de zomer in de file gestaan waar geen beweging in kwam, dus uiteindelijk een heel eind binnendoor gereden tot we vlak bij de opstopping kwamen vanuit daar nog 20min in de file gestaan voor 300 meter om vervolgens te zien dat er wegwerkers 50meter van een rijbaan hebben afgesloten omdat ze daaraan bezig waren. kortom ELLENDE dus! (daarna zonder problemen over de rest van de pas gereden) Terugweg zijn we toen ook anders gereden om die file te vermijden

owwja vergeten te melden, die wegwerkzaamheden zouden tot 2011 duren :(
Afbeelding

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 25 jan 2010 17:03

Ben in 2002 in Les 4 Vallées geweest. Was toen matige sneeuw, maar ook als dat er wel was geweest niet een heel geweldig ski gebied. Veel smalle pistes en paden. Al is de off-piste afdaling vanaf de Mont Fort wel heel erg gaaf.
In Zwitserland vindt ik Lenzerheide heel goed. Duur maar ja dat is Zwitserland he.
En voor een dag of 2 is het gebiedje Flumserberg een aanrader.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 jan 2010 17:29

In Lenzerheide is het idd ook goed toeven (ook wegens weinig Belgen, Hollanders en - o horreur - ex-Oostblokkers), al was het hoogtepunt van de week die ik daar eens doorbracht toch de uitstap naar Arosa: kleiner maar schitterend skigebied!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 25 jan 2010 22:27

Dit jaar met de bus naar St.Sorlin d'Arves in Les Sybelles geweest.

NEG:
1. Busreis was de eerste maar ook de laatste keer. Nog redelijk wat ruimte, maar voor je gevoel duurt de reis een week.
2. Gebied is men aan het updaten, maar nog steeds te veel sleepliften.

POS:
1. We zaten in een leuk dorp, niet zo'n typisch (Frans) betonnen paleizen stadje, maar een beetje halve Oostenrijkse gezelligheid.
2. Groot gebied, met 310km aaneengesloten pistes.
3. Voor Franse begrippen, schoon appartement. Met daarbij gezamenlijk zwembad, whirlpool en sauna voor een echte studentenprijs. ;)

Conclusie:
Viel me niet tegen maar prefereer toch wel Östenreich boven France.

Owja en nog een pica van uitzicht vanaf hoogste punt:
Afbeelding
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

thunder_road
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2009 22:55

thunder_road 28 feb 2010 13:18

Prachtige foto's! Als ik dit zo zie ga ik ook weer het skieen oppakken denk.

Ik ga zo weer even wintersporten; 50km schaatsen in de stromende regen met windkracht 7 :)

....En daarna winterspelen kijken.
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

jeraffiti
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 okt 2006 13:21

jeraffiti 04 apr 2010 13:38

[quote="TarzAndeR"]Dit jaar met de bus naar St.Sorlin d'Arves in Les Sybelles geweest.

NEG:
1. Busreis was de eerste maar ook de laatste keer. Nog redelijk wat ruimte, maar voor je gevoel duurt de reis een week.
2. Gebied is men aan het updaten, maar nog steeds te veel sleepliften.

POS:
1. We zaten in een leuk dorp, niet zo'n typisch (Frans) betonnen paleizen stadje, maar een beetje halve Oostenrijkse gezelligheid.
2. Groot gebied, met 310km aaneengesloten pistes.
3. Voor Franse begrippen, schoon appartement. Met daarbij gezamenlijk zwembad, whirlpool en sauna voor een echte studentenprijs. ;)

Conclusie:
Viel me niet tegen maar prefereer toch wel Östenreich boven France.

Owja en nog een pica van uitzicht vanaf hoogste punt:
Afbeelding [/quote]


Ik zat dit jaar ook in hetzelfde skigebied, maar ik vind het toch een heel stuk minder hoor. Er zijn misschien heel veel pistes, maar de meerderheid zijn blauwe en groene pistes, slecht 3 of 4 zwarte over het heel gebied en niet zo heel veel rode.
De dorpjes zelf liggen iets te laag, zodat je zelfs in eind februari rond 3 uur al last hebt van pap in het dal.

Al bij al toch een heel leuke skitrip gehad :)
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

Plaats reactie