Orlok schreef: ↑23 sep 2023 18:27
SiO2 schreef: ↑23 sep 2023 17:16
@Ernie C. Laat gaan jôh, zinloos om hier energie in te steken. Ze willen 't niet begrijpen, komt ze ook beter uit uiteraard.
Als men niet in staat is, middels een korte beschrijving of uitleg, op een duidelijke en begrijpelijke wijze uit te leggen wat de bedoeling is krijgt men verwarring en binnen een discussie verwatert het in een Babylonische spraakverwarring.
De korte duidelijke beschrijving is natuurlijk dat er overal racisme te zien en horen is als je je ogen en oren een beetje open houdt. Dat was echt wel op te maken uit mijn eerste post over dat onderwerp.
Dat het vervolgens door verschillende personen moedwillig niet begrepen wordt, zodat ze de ongemakkelijke waarheid niet onder ogen hoeven te zien, is een beetje triest, niet voor mij, wel voor de mensen die dagelijks met racisme te maken hebben.
Nu heb ik geleerd dat ongegronde angst niet bestaat, dus probeer ik ook zoveel mogelijk respect op te brengen voor mensen die blijkbaar heel angstig worden van mensen die er anders uitzien, anders praten en/of waar mensen uit hun referentiekader vaak negatief over zijn. Vandaar dat ik graag met ze in discussie blijf. Dan mag je van mij naïef, dom of onwetend zijn, of je mag gewoon gelijk hebben en dat ik het verkeerd heb gezien en dat ik dus naïef, dom of onwetend ben/was. Allemaal prima maar dit wordt wel een beetje kinderachtig.