Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 22 sep 2023 14:53

Lcsmet schreef: 22 sep 2023 14:30
Orlok schreef: 22 sep 2023 11:33
Ernie C. schreef: 22 sep 2023 11:05 Als je alle toeslagen schrapt, dan is met de huur van een rijtjeshuis, een simpele, tweedehands gezinsauto, energie, de nodige verzekeringen en een telefoon, internet en tv abonnement het minimumloon wel op. Dan heb je nog geen eten en geen kleding.
Sorry @Ernie C. maar het hebben van een 'simpele tweedehands' auto vind ik nou niets als iets vanzelfsprekend voor een gezin wat leeft van een minimumloon, daar moet je volgens mij toch wat geld meer voor verdienen. :roll:
Ik ben al wat ouder, bouwjaar 1963. Mijn ma is gestorven toen ik, als oudste van 3 kinderen, 6 jaar was.
Wij hadden thuis geen centrale verwarming, geen badkamer, geen telefoon en ook een auto was er niet.
Ik ben voor mijn 18 jaar niet echt op vakantie geweest, enkel een weekje "sneeuwvakantie" naar Zwitserland met school en een minitrip naar Londen met mijn pa, broer en zus.

Misschien moet de lat om "gelukkig" te zijn een pak naar beneden.
+1 :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 22 sep 2023 15:11

SiO2 schreef: 22 sep 2023 14:01
Daar komt nog iets anders bij wmb. Uit onderzoek blijkt keer op keer dat de financiële positie van mensen voor een behoorlijk groot deel simpelweg afhankelijk is van pech of geluk. En dan met name waar je wieg heeft gestaan. In wat voor land, wat voor gezin etc. Tegenwoordig ook steeds meer welk deel van Nederland. Daarnaast wat je tegenkomt in je leven. Scheidingen, ziekte etc. Mensen met een dikke bankrekening denken vaak dat ze die volledig aan zichzelf te danken hebben, maar hebben niet in de gaten dat dat maar deels het verhaal is.
Helemaal mee eens! zeg ik ook altijd 95% in je leven is geluk en niets anders!

Probleem is vaal dat slimme mensen (en dan bedoel ik qua opleiding) en veel geld verdienen dat vaak hebben omdat ze niet zo sociaal zijn. Sociale mensen komen vrijwel nooit op die plekken terrecht.

En let wel ik zeg niet dat je op hoge posities alleen maar sociale mensen moet hebben, dat is ook niet goed maar een betere mix zou wel fijn zijn. Er zitten gewoon veel narcisten en ego,s op hoge functies.

Ik denk dat mensen die minder verdienen vaak heel sociaal slim zijn en gevoelig.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 sep 2023 15:30

SiO2 schreef: 22 sep 2023 14:01 Ergens is het idee ontstaan dat mensen die het minimumloon of net iets daarboven verdienen, niet hard werken. De VVD heeft het namelijk altijd over de hardwerkende :roll: :roll: Nederlander en bedoelt daarmee de middenklasse en alles daarboven. Ik durf de stelling wel aan dat veel mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt veel harder werken dan veel mensen die op 2x modaal of hoger zitten. Ik zie het om me heen op kantoor :lol: Dat betekent niet dat ik vind dat iedereen evenveel zou moeten verdienen of dat alles afgeroomd moet worden, zeker niet, maar iets meer empathie met mensen met een laag inkomen mag van mij wel.
Zijn we het daarover eens,
Het is vaak schandalig hoe schijtwerk word beloond, en belachelijk dat heel de dag ouwehoeren / vergaderen dik word beloond.
Het ergste nog is als ze over andermans geld gaan en er een zooitje van maken, en er zelf geen pijn aan hebben om vervolgens na een paar jaar weg te gaan en ergens ander opnieuw een puinhoop van maken.

Nogmaals maakt niet uit wat voor werk je doet, 40! uur werken ( werken he , niet aanwezig zijn ) = huis / gezin kunnen onderhouden... zeg maar € 2500/3000 netto in de maand.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 sep 2023 15:35

mao schreef: 22 sep 2023 15:30
SiO2 schreef: 22 sep 2023 14:01 Ergens is het idee ontstaan dat mensen die het minimumloon of net iets daarboven verdienen, niet hard werken. De VVD heeft het namelijk altijd over de hardwerkende :roll: :roll: Nederlander en bedoelt daarmee de middenklasse en alles daarboven. Ik durf de stelling wel aan dat veel mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt veel harder werken dan veel mensen die op 2x modaal of hoger zitten. Ik zie het om me heen op kantoor :lol: Dat betekent niet dat ik vind dat iedereen evenveel zou moeten verdienen of dat alles afgeroomd moet worden, zeker niet, maar iets meer empathie met mensen met een laag inkomen mag van mij wel.
Zijn we het daarover eens,
Het is vaak schandalig hoe schijtwerk word beloond, en belachelijk dat heel de dag ouwehoeren / vergaderen dik word beloond.
Het ergste nog is als ze over andermans geld gaan en er een zooitje van maken, en er zelf geen pijn aan hebben om vervolgens na een paar jaar weg te gaan en ergens ander opnieuw een puinhoop van maken.

Nogmaals maakt niet uit wat voor werk je doet, 40! uur werken ( werken he , niet aanwezig zijn ) = huis / gezin kunnen onderhouden... zeg maar € 2500/3000 netto in de maand.
Als ze wachtgeld krijgen voor niet functioneren daar kan ik niet bij.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 sep 2023 15:36

Of wachtgeld als je zelf je baan opzegt om iets anders te gaan doen….
I wanna feel sunlight on my face

SiO2
Forum-lid

SiO2 22 sep 2023 15:42

daniel1975 schreef: 22 sep 2023 15:36 Of wachtgeld als je zelf je baan opzegt om iets anders te gaan doen….
Ja, zoals Mona Keijzer. Of doelde je daar niet op? :D

En ja, formeel gezien is ze ontslagen en heeft ze geen ontslag genomen zoals Timmermans. Je weet echter dat het kabinetsbeleid als lid van het kabinet zo opzichtig ondergraven niets anders kán betekenen dan ontslag, dus feitelijk was het een keuze omdat ze zich niet meer kon vinden in het kabinetsbeleid.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 sep 2023 15:56

SiO2 schreef: 22 sep 2023 14:01 Uit onderzoek blijkt keer op keer dat de financiële positie van mensen voor een behoorlijk groot deel simpelweg afhankelijk is van pech of geluk. En dan met name waar je wieg heeft gestaan. In wat voor land, wat voor gezin etc. Tegenwoordig ook steeds meer welk deel van Nederland. Daarnaast wat je tegenkomt in je leven. Scheidingen, ziekte etc. Mensen met een dikke bankrekening denken vaak dat ze die volledig aan zichzelf te danken hebben, maar hebben niet in de gaten dat dat maar deels het verhaal is.
Dat is voor mij dan weer een beetje kort door de bocht,
Tuurlijk heb je ( wat mij betreft ) betere start kansen als je zwart in Blaricum ben geboren dan wit in de Schilderswijk te Den Haag , maar zo zit heel het leven in elkaar, er is geen gelijkheid en dat zal er ook nooit komen.
Er word altijd snel de "ik kan er niets aan doen want" kaart getrokken, 7 vd 10 keer had (of kan) je er wel wat aan kunnen doen.
En als er een land is waar iedereen (gelijke) kansen heeft dan is het oa Nederland wel.

En ja, voor een "dikke" bankrekening moet het niet tegen zitten, en dat gaat normaal gesproken ook niet als je in loondienst bent.
Dus ga lekker voor je zelf werken, heb je het helemaal zelf in de hand ;-)

Ik heb ooit een zwager gehad die zei altijd, van werken word je niet rijk van handelen wel...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 sep 2023 16:06

Maar als er niet gewerkt wordt, is er niks om te verhandelen.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 22 sep 2023 16:29

Nagenoeg iedereen in NL heeft een betere uitgangspositie dan 99% van de rest van de wereld. Het is deels ook perspectief.

(Maar goed, betwijfel of iedereen dat zo ziet)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 22 sep 2023 17:43

Ik in elk geval niet! Al was het alleen al omdat het totaal arbitraire aanname is die niet op feiten gebaseerd is
Leave the gun, take the cannoli

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 22 sep 2023 17:51

Klopt is in inschatting maar ik zeg niet dat iedereen t beter heeft maar dat ik denk dat de startpositie beter is. Dus zelfs dat als je in de schilderswijk bent geboren (ik quote hier n ander) je een betere kans hebt om n redelijk leven te hebben dan 99% van de mensen op deze wereldbol. En ja dat kan ook 95% zijn.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 sep 2023 18:03

kxlight schreef: 22 sep 2023 16:29 Nagenoeg iedereen in NL heeft een betere uitgangspositie dan 99% van de rest van de wereld. Het is deels ook perspectief.

(Maar goed, betwijfel of iedereen dat zo ziet)
Als de uitgangspositie beter is dan mag je je toch afvragen hoe het kan dat er hier nog zoveel "arme" mensen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie