SiO2 schreef: ↑22 sep 2023 14:01
Uit onderzoek blijkt keer op keer dat de financiële positie van mensen voor een behoorlijk groot deel simpelweg afhankelijk is van pech of geluk. En dan met name waar je wieg heeft gestaan. In wat voor land, wat voor gezin etc. Tegenwoordig ook steeds meer welk deel van Nederland. Daarnaast wat je tegenkomt in je leven. Scheidingen, ziekte etc. Mensen met een dikke bankrekening denken vaak dat ze die volledig aan zichzelf te danken hebben, maar hebben niet in de gaten dat dat maar deels het verhaal is.
Dat is voor mij dan weer een beetje kort door de bocht,
Tuurlijk heb je ( wat mij betreft ) betere start kansen als je zwart in Blaricum ben geboren dan wit in de Schilderswijk te Den Haag , maar zo zit heel het leven in elkaar, er is geen gelijkheid en dat zal er ook nooit komen.
Er word altijd snel de "ik kan er niets aan doen want" kaart getrokken, 7 vd 10 keer had (of kan) je er wel wat aan kunnen doen.
En als er een land is waar iedereen (gelijke) kansen heeft dan is het oa Nederland wel.
En ja, voor een "dikke" bankrekening moet het niet tegen zitten, en dat gaat normaal gesproken ook niet als je in loondienst bent.
Dus ga lekker voor je zelf werken, heb je het helemaal zelf in de hand
Ik heb ooit een zwager gehad die zei altijd, van werken word je niet rijk van handelen wel...