Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Fietsen in de randstad is niet ideaal door drukte en omdat het soms lastig kan zijn om overal de bebouwde kom te omzeilen.Kilowatt schreef: ↑15 sep 2023 09:37 Leve de provincie !
Laatst werd ik ingehaald door een mevrouw op een speed pedelec. Ze ging voor me rijden, kijkt achterom en vraagt of ik in het wiel wil. Tuurlijk. En welke snelheid ze dan moet aanhouden. Nou, 40 lijkt me wel wat.
In de ruim 30 jaar in de provincie fietsen heb ik maar 3 of 4 vervelende ervaringen opgedaan met mede weggebruikers. Ik heb ook een aantal jaren in de randstad gewoond maar wil echt niet terug.
Maar qua gekke reacties en agressie maak ik hier (rond Den Haag) eigenlijk nooit wat mee als ik op de fiets zit.
Ps: en bakfietsen zijn vaak gewoon echt irritant.
Ze mogen wel degelijk op het fietspad, maar als ie breder is dan 75 cm mag je er ook gewoon de automobilist mee dwarszitten ja, tenzij er een bord C14 of C15 staat.

Deze keuzevrijheid geldt ook voor die bijdehante ligfietsrijders met een trike/velomobiel van 75cm of breder.
Vast wel, Morgen ochtend ONO dan wordt het waarschijnlijk een rondje Haarzuilens.ColumsbusMJ schreef: ↑15 sep 2023 21:51Dan heb je mij wel eens zien fietsen.mao schreef: ↑15 sep 2023 18:30Zo is het, 99,99 % van de tijd geen problemen…ColumsbusMJ schreef: ↑15 sep 2023 09:47 Ik fiets vaak in Zuid-Holland en heb echt zelden een aanvaring met mede weggebruikers. Zo afschuwelijk is het niet in de randstad en zo geweldig is het ook niet in de provincie.
Beetje verstandig je rondje uitzoeken met je doelstelling en een beetje inschikken.
Met de auto daarin tegen kom ik aardig wat talentlozen tegen.
De langs de kust zal wel druk wezen, langs de Vecht wil je ook niet wezen , Nieuwkoop beetje vermijden en over Woerden Bodegraven weer terug..
-
- Forum-lid
Ik ben ooit door een hond gebeten op de Aubisque, eigenaar was nergens te bekennen. Het betrof een herdershond. De gedachten te gaan procederen zou nooit in mijn hoofd zijn opgekomen. De gedachte dat ik hondsdolheid zou krijgen van de hoofde spookte daarentegen wel enige tijd door mijn hoofd. Je houdt met dieren/honden toch altijd rekening dat ze iets onverwacht kunnen doen? Ik minder in ieder geval altijd even vaart als ik een baasje en zijn hond voorbij fiets. Behoorlijke kansloze actie van deze wielrenners als je het mij vraagt.