Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Trois Ballons 2023

Pilsudski
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 nov 2017 13:18

Pilsudski 05 jun 2023 16:39

En hoe hebben jullie het ervan afgebracht? Ben daar ook mijn grenzen gaan verleggen afgelopen zaterdag.

jasperdeman
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 aug 2014 22:55

jasperdeman 05 jun 2023 16:52

Pilsudski schreef: 05 jun 2023 16:39 En hoe hebben jullie het ervan afgebracht? Ben daar ook mijn grenzen gaan verleggen afgelopen zaterdag.
Ging goed, heerlijk weer natuurlijk. Zelf de mediofondo gedaan (met daarna nog een extra klim voor totaal 130km).

De medio in 3:53 ongeveer. Dus best tevreden, zeker gezien de zware huurfiets waar ik op zat en de dikke rit van de dag ervoor (100km met 2000hm, waaronder de grand ballon).

Al met al een geslaagd weekend!

JVP
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2020 06:36

JVP 06 jun 2023 11:24

Pilsudski schreef: 05 jun 2023 16:39 En hoe hebben jullie het ervan afgebracht? Ben daar ook mijn grenzen gaan verleggen afgelopen zaterdag.
161ste geworden op de lange afstand. De Alsace en vooral de Planche blijven toch dodelijk in deze tocht!

basvv
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 08 jun 2023 13:51

Mooi dagje op de fiets gehad. (Te) hard gestart en daarna te lang in een iets te snelle groep aangeklampt waardoor het vanaf Masevaux een behoorlijke lijdensweg geworden is. Uiteindelijk gefinished in 6:30h, ruim een half uur sneller dan vorig jaar ondanks de route die een paar kilometer langer was.

Overigens viel me wel op dat er organisatorisch dit jaar een aantal dingen beduidend minder waren dan vorig jaar.
- De eerste bevoorrading zat op een erg onhandige locatie (midden in de afdaling van de Servance, dicht bij een kruispunt. Toen ik daar voorbij kwam was het nog relatief rustig, maar hoorde van mijn vriendin dat er wat later een behoorlijke drukte was op en rond dat kruispunt wat best gevaarlijk is gezien de snelheid waarmee je daar aankomt.
- De route rondom Le Thillot is veranderd; niet meer door het dorp (met stoplichten en gestopte tijdwaarneming) maar eromheen. Daardoor was het laatste stuk van de afdaling van de Col de Croix over een smal boerenweggetje met veel bochten en ook behoorlijk wat grind op de weg. M.i. niet echt een hele geschikte route om een cyclo van dit formaat (en zo vroeg in de tocht) overheen te sturen.
- Het parcours delen met de triathlon van Belfort (tussen Masevaux en Giromagny) vond ik ook een twijfelachtige keuze. Dalen tussen allerlei lieden op tijdritfietsen maakte het er niet veiliger op.

Pilsudski
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 nov 2017 13:18

Pilsudski 08 jun 2023 17:20

Knappe prestaties hoor. Ik deed er +-7u50 over maar denk dat dat eigenlijk niet zo slecht is met maar 1400km in de benen dit jaar. Sowieso ging het bij mij meer om de uitdaging van het uitrijden dan om de tijd. Ik vond dat die eerste bevoorrading ook wel meeviel eigenlijk, had meer last van de drukte bij het oprijden van dat eerste heuveltje dan bij de bevoorrading achteraf. Ik begrijp natuurlijk wel dat als je niet echt gehaast bent zoals ik dat het allemaal op zich al minder gevaarlijk is.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 09 jun 2023 06:28

Hier 6:32 uur er op gereden en #190. Blijkbaar zaten we met een paar man kort op elkaar! De hele week ervoor ook in de Vogezen gefietst, in totaal een lekker weekje van 800 km en 17000 hoogtemeters gehad, 31 uur op de fiets. Met die voorbereiding zeker niet ontevreden, benen voelden nog best goed aan tijdens de cyclo.

Drukte bij de eerste klim is er altijd wel natuurlijk, wat me vooral opviel dat een aantal er op dat moment pas achter komen dat hun fiets niet op orde is (als ze voor moeten schakelen) en dan midden in zo’n groep moeten afstappen, dat gaf wel wat chaos, maar ach.. Eerste bevoorrading zat niet zo handig nee maar ik denk dat de meesten met een tijdsdoel daar toch geen gebruik van hebben gemaakt, ik had die nog niet nodig in ieder geval.

De omleiding bij Le Thillot kenden we al omdat wij aan die weg daar de hele week ons huisje hebben gehad, eigenlijk had ik het vooraf erger verwacht, maar dat kwam dus misschien ook omdat ik al wist wat te verwachten.

De combinatie met die triathlon vond ik ook niet prettig, gelukkig niet veel last van ze gehad in de afdaling, wel een beetje op de beklimming van d’Alsace.

Maar al met al een top dagje gehad!

JVP
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2020 06:36

JVP 09 jun 2023 09:08

basvv schreef: 08 jun 2023 13:51 Mooi dagje op de fiets gehad. (Te) hard gestart en daarna te lang in een iets te snelle groep aangeklampt waardoor het vanaf Masevaux een behoorlijke lijdensweg geworden is. Uiteindelijk gefinished in 6:30h, ruim een half uur sneller dan vorig jaar ondanks de route die een paar kilometer langer was.

Overigens viel me wel op dat er organisatorisch dit jaar een aantal dingen beduidend minder waren dan vorig jaar.
- De eerste bevoorrading zat op een erg onhandige locatie (midden in de afdaling van de Servance, dicht bij een kruispunt. Toen ik daar voorbij kwam was het nog relatief rustig, maar hoorde van mijn vriendin dat er wat later een behoorlijke drukte was op en rond dat kruispunt wat best gevaarlijk is gezien de snelheid waarmee je daar aankomt.
- De route rondom Le Thillot is veranderd; niet meer door het dorp (met stoplichten en gestopte tijdwaarneming) maar eromheen. Daardoor was het laatste stuk van de afdaling van de Col de Croix over een smal boerenweggetje met veel bochten en ook behoorlijk wat grind op de weg. M.i. niet echt een hele geschikte route om een cyclo van dit formaat (en zo vroeg in de tocht) overheen te sturen.
- Het parcours delen met de triathlon van Belfort (tussen Masevaux en Giromagny) vond ik ook een twijfelachtige keuze. Dalen tussen allerlei lieden op tijdritfietsen maakte het er niet veiliger op.
Dan moet je niet ver van mij gezeten hebben :)

En akkoord met de aangehaalde punten, vooral het stuk rond Le Thillot was erbarmelijk, was een halve gravelrace op smalle straatjes.
Verder kwamen we vooral de achterhoede van de triathlonwedstrijd tegen en dat maakte het heel gevaarlijk in afdalingen.

Peter94
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 09 jun 2023 12:01

Voor mij 6u35, dus waarschijnlijk hebben we wel wat in gezamenlijke groepjes gereden. Qua weersomstandigheden was het wel perfect, droge weg en niet mega warm.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 10 jun 2023 21:15

Kluus schreef: 09 jun 2023 06:28 Hier 6:32 uur er op gereden en #190. Blijkbaar zaten we met een paar man kort op elkaar! De hele week ervoor ook in de Vogezen gefietst, in totaal een lekker weekje van 800 km en 17000 hoogtemeters gehad, 31 uur op de fiets. Met die voorbereiding zeker niet ontevreden, benen voelden nog best goed aan tijdens de cyclo.

Drukte bij de eerste klim is er altijd wel natuurlijk, wat me vooral opviel dat een aantal er op dat moment pas achter komen dat hun fiets niet op orde is (als ze voor moeten schakelen) en dan midden in zo’n groep moeten afstappen, dat gaf wel wat chaos, maar ach.. Eerste bevoorrading zat niet zo handig nee maar ik denk dat de meesten met een tijdsdoel daar toch geen gebruik van hebben gemaakt, ik had die nog niet nodig in ieder geval.

De omleiding bij Le Thillot kenden we al omdat wij aan die weg daar de hele week ons huisje hebben gehad, eigenlijk had ik het vooraf erger verwacht, maar dat kwam dus misschien ook omdat ik al wist wat te verwachten.

De combinatie met die triathlon vond ik ook niet prettig, gelukkig niet veel last van ze gehad in de afdaling, wel een beetje op de beklimming van d’Alsace.

Maar al met al een top dagje gehad!
Jij zat in een groepje met een aantal jongens hier uit mijn regio, Gaul rijders. Toevallig zag ik ze ook gelinked in de groep op strava. Lekker bezig allen!

Misschien dat ik volgend jaar ook eens een poging waag, al heb ik mijn gewicht niet meezitten :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jun 2023 07:16

Gaul, bestaat dat nog? Dacht dat t al lang dood en begraven was. Zie de pakjes ook nooit meer rijden.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 11 jun 2023 12:15

Had ze ook al lang niet meer gezien, Gaul.

Zul je zien... kwam ik er net 1 tegen bij Lage Vuursche :D

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 14 jun 2023 15:11

Rolandos schreef: 10 jun 2023 21:15 ...

Jij zat in een groepje met een aantal jongens hier uit mijn regio, Gaul rijders. Toevallig zag ik ze ook gelinked in de groep op strava. Lekker bezig allen!
Ah ja, in de Spaak pakjes zeker? Ik zat al te denken, "Spaak, dat ken ik ergens van" en toen zag ik later jouw ritjes op strava :idea:. Was er eentje bij die steeds weg reed bij de groep en dan weer achteraan sloot, dat was wel apart, maar verder reden ze een mooi tempo! Vooral op de Col d'Oderen en naar de Markstein hebben we veel aan elkaar gehad. :)

De Grand Ballon daalden wij iets sneller af met zijn tweeen, daar ben ik ze helaas kwijt geraakt. Daarna de Hundsruck en toen kwam ik in het lange stuk dal naar de Ballon d'Alsace helaas in een ander groepje waar verder niemand wilde rijden :(. Dacht dat die andere gasten er toen wel weer bij zouden komen maar dat was niet meer het geval.
Misschien dat ik volgend jaar ook eens een poging waag, al heb ik mijn gewicht niet meezitten :D
Gewoon doen! Kans is groot dat ik vanaf nu ook voornamelijk Vogezen cyclos ga rijden. Met onze groep zien we het niet meer zo zitten om een cyclo te koppelen aan onze jaarlijkse fietsvakantie, zoals we tot nu toe deden, omdat je dan of te veel doet voor de cyclo of je potentiele ritten moet opofferen. En naar de Vogezen is nog wel net te doen voor een hit and run en als het weer mee zit is het geweldig fietsen daar.

Plaats reactie