Voor al je afspraakjes

Fietsmaatje gezocht voor Torino - Nice rally in juli

vriesm
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2013 21:47

vriesm 07 jun 2023 11:11

Ik ben van plan om in juli (ong tussen 10 en 20 juli) deze 7-daagse graveltocht te gaan rijden en zoek iemand die zo gek is om mee te rijden. Ik realiseer me dat de oproep vrij laat is, maar niet geschoten is altijd mis. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan hoor ik dat graag. Prive berichten kunnen op markdevries@icloud.com.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 jun 2023 12:48

Net even zitten kijken en lijkt me een van de allermooiste dingen die je kunt doen met een fiets. Maar dit krijg ik thuis en op het werk niet verkocht, zeker niet op deze termijn. Heel veel succes en hoop dat je een maatje vind, want wat lijkt me dit een geweldige ervaring!
Ach, ik zeg ook maar wat

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 07 jun 2023 16:51

Ik heb vorig jaar een stukje gereden hiervan met mijn meisje. Tussen Limone en La Brigue, de Alta via Del Sale.

Samen met een andere rit die ik vorig jaar zomer gemaakt heb ergens in Italië het mooiste wat ik op de fiets gedaan heb. Echt fantastisch daar. De Turijn Nice rally zou ik zeker graag een keer willen doen, maar dit jaar is qua fietsen niet helemaal mijn jaar ben ik bang.

Als je hem volgend jaar gaat doen, hou me (hier) op de hoogte.

Alef

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 07 jun 2023 17:08

Zit net nog even te kijken. De Komoot route heeft een splitsing bovenop Colle del Tende. Of de Alta via del Sale (ongeveer 65km gravel, naar het Oosten, dan Zuidelijk en weer Westelijk naar La Brigue) of de (semi-geasfalteerde) afdaling naar Tende. Als het weer het toelaat, kies absoluut voor de langere variant. De eerste 45 kilometer van die gravel weg zijn werkelijk waar fan-tas-tisch en een trip naar die regio op zich zelf al waard.

De afdaling naar La Brigue is heftig. Wij reden op 40mm. Continental Terra Speed (ik een 3T Exploro, best race-y, mijn meisje een BMC URS LT, met voor en achtervering) en dat was best bikkelen. Sinds de overstromingen in de regio een aantal jaren geleden (die ook Colle del Tende onbegaanbaar maakte voor auto's grotendeels) is dit stuk enorm slecht geworden. Maar het was het alleszins waard...

La Brigue is een heerlijk verscholen dorpje, daar hebben wij overnacht. Om de volgende dag via Colle del Tende terug te rijden naar Limone.

Oh ja, nog een toevoeging. Er zijn twee dagen per week uit mijn hoofd dat er geen auto's en motoren over de Alta via del Sale rijden. Probeer die te pakken. De auto's zijn van het betere 4x4 type en rijden heel langzaam (mega uitdagend rijden), maar de motoren willen nogal hard langs je knallen. Qua planning lukte ons het niet om een autoloze dag te pakken, en het was niet supervervelend, maar als het enigszins kan...

https://www.strava.com/activities/7577274882
https://www.strava.com/activities/7581084614

vriesm
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2013 21:47

vriesm 08 jun 2023 10:43

Dank Alef voor je informatie en feedback

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1339
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 08 jun 2023 22:17

In 2024 zou ik hier wel een keer van Torino naar Nizza willen rijden, maar in 2023 gaat dat niet meer lukken.
hun fietsen.

Plaats reactie