Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jun 2023 17:11

rikkert schreef: 06 jun 2023 15:20 ........... En hoe vervelend en begrijpelijk ook, een mensenleven (ook al is het van een boef) staat in geen verhouding tot de buit.
Als de boef dat zou beseffen alvorens hij tot de inbraak overgaat zou dat een heel pak inbraken voorkomen.
Nu is de kans dat hij op heterdaad betrapt wordt verschrikkelijk klein. En als het dan al zo is komt hij er met een bolwassing van de politie/rechter vanaf.
Ik lees meer en meer over de rechten van overtreders/criminelen/etc maar nooit over de rechten van de slachtoffers.
Wie mij of mijn dierbaren serieus onrecht, en liefst bepaal ik zelf wat onrecht is, aandoet mogen ze van mij liquideren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jun 2023 17:31

Sulla schreef: 06 jun 2023 16:57
Die mishandeling is misselijk makend, maar....volgens mij wordt het juridisch alweer een stuk ingewikkelder omdat hij daar vrijwillig was en het in eerste instantie vrijwillig onderging (en zo'n vereniging zich echt wel juridisch weet in te dekken).
Zorgplicht is wat mij betreft het codewoord. Ze hebben verzuimd zorg te geven aan iemand in nood. Dan ben je gewoon een misbaksel.

En daarnaast: de initiële start was vrijwillig, maar denk je echt dat hij de 2e ochtend (heb je de beelden gezien hoe hij ondersteund over straat zwalkte) nog in staat was om een mening te vormen?
Nee, gevoelloze beesten zijn het die veel, veeeeel te makkelijk er mee wegkomen. Bah!
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jun 2023 17:40

Bovendien moet je ook in overweging nemen wat de achtergrond was van Sanda Dia. Een jongen uit een eenvoudig migranten gezin waar nog nooit iemand gestudeerd heeft (en dus totaal onbekend met deze helse praktijken)
Iemand met ambitie en een wens om zich te profileren in een wereld die relatief onbekend voor hem was.
Dus buiten de brute en totaal onacceptabele methoden was ook nog een compleet gebrek aan empathie, invoelend vermogen en wereldwijsheid.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jun 2023 18:59

En die gasten kunnen straks gewoon zonder problemen een plek in de bovenlaag van de maatschappij verwerven (sorry, ik bedoel geholpen worden).
Want dat hele studentikoze kliekje (in NL niet anders) houdt elkaar de hand boven het hoofd en helpt elkaar aan posities. Bah bah bah.
En er wordt geen flikker aan gedaan, zie ook de problemen in NL de laatste jaren met ontgroeningen bij eliteclubjes als Minerva, Tragos (urine en braaksel over 1e jaars), Vindicat, etc.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 jun 2023 19:04

daniel1975 schreef: 06 jun 2023 17:31 .......

Zorgplicht is wat mij betreft het codewoord. Ze hebben verzuimd zorg te geven aan iemand in nood. Dan ben je gewoon een misbaksel.

.........
In Nederland staan nu twee mensen (man en vriendin) voor het hekje vanwege het niet direct bellen van hulpdiensten toen hun 26 jarige vriendin out was gegaan na het innemen van GHB (wist ze zelf niet). Ze belden de hulpdiensten pas 2 uur nadat de vrouw buiten bewustzijn was geraakt.
De vrouw is 10 dagen later overleden.

De 49 jarige man ziet zichzelf als slachtoffer omdat hij in zijn voorbeeldfunctie is aangetast

De eis van de OvJ is in beide gevallen 4 maanden voorwaardelijk.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jun 2023 20:22

El Pistolero schreef: 06 jun 2023 16:07 Als ‘mensen’ ongevraagd je huis binnen komen is wat mij betreft alles geoorloofd. Ze zullen maar de slaapkamer van je kinderen binnenvallen.
Kijk jij doet je forumnaam tenminste eer aan 8-)

Het is heel verschillend hoe een persoon reageert. Ik ging op mijn 17de achter iemand aan die de autoradio van mijn buurman probeerde te jatten, niet heel slim....... maar op zo,n moment denk ik daar niet aan.
Laat staan als ze inderdaad mijn huis in komen en naar boven waar de kinderen liggen.

Overigens wordt en niet veel meer ingebroken iig 70% minder de laatste jaren. Digitaal inbreken is populairder en lijkt voor sommige minder erg, maar kan in bepaalde gevallen veel erger zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jun 2023 21:33

NicoNB schreef: 06 jun 2023 19:04 In Nederland staan nu twee mensen (man en vriendin) voor het hekje vanwege het niet direct bellen van hulpdiensten toen hun 26 jarige vriendin out was gegaan na het innemen van GHB (wist ze zelf niet). Ze belden de hulpdiensten pas 2 uur nadat de vrouw buiten bewustzijn was geraakt.
De vrouw is 10 dagen later overleden.

De 49 jarige man ziet zichzelf als slachtoffer omdat hij in zijn voorbeeldfunctie is aangetast

De eis van de OvJ is in beide gevallen 4 maanden voorwaardelijk.
Snap ik dus niets van!
Waarom wacht je zo lang?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jun 2023 21:52

Omdat outgaan een normaal onderdeel is van de "drugsbeleving". Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat iemand die zo stoned is als een garnaal dat verkeerd inschat. Drugs wordt doorgaans gebruikt samen met andere drugsgebruikers. Dan hoef je geen goede begeleiding te verwachten imho.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 jun 2023 23:32

daniel1975 schreef: 06 jun 2023 18:59 Want dat hele studentikoze kliekje (in NL niet anders) houdt elkaar de hand boven het hoofd en helpt elkaar aan posities. Bah bah bah.
En er wordt geen flikker aan gedaan, zie ook de problemen in NL de laatste jaren met ontgroeningen bij eliteclubjes als Minerva, Tragos (urine en braaksel over 1e jaars), Vindicat, etc.
Ik heb in BE gestuurd en in de jeugdbeweging gezeten, op beide plekken werd/wordt "gedoopt".
1. er heeft nog nooit iemand van mijn studentenvereniging mij de hand boven het hoofd gehouden of aan een positie geholpen. Ik stuur vacatures van mijn werkgever door naar mijn kennissenkring die overlapt, maar zonder mijn werkgever te melden wie mijn vrienden zijn. Heel dat elitair helpt elitair komt gewoon voor in die elitaire laag van de maatschappij en die elitaire laag van de maatschappij heeft nu eenmaal iets meer dan gemiddeld de capaciteiten om verder te studeren. Je trekt in mijn ogen de verkeerde conclusie: het is niet de studentikoze wereld die elkaar helpt, het is de elite. Als vrij doorsnee Belg merk ik net vooral dat vrienden die niet gestudeerd hebben elkaar binnenloodsen bij een werkgever die betere voorwaarden bied. Dat binnenloodsen zit dus overal.
2. de dopen op mijn jeugdbeweging waren doorgaans een pak "zwaarder" dan wat ik in de studentikoze wereld meegemaakt heb.

Wat er met Sanda Dia gebeurd is, is ronduit walgelijk en toont volgens mij aan hoe de elite ook met elkaar omgaan "je moet maar mee kunnen". In Vlaanderen is het overgrote deel van de hoge school en universiteitstudenten ook aan het roepen dat de straffen veel te mild zijn, ook de leden van studentenverenigingen. Wat je vooral doet door te veralgemenen over het studentenleven is de huidige en toekomstige student een (deel van hun) sociaal leven ontnemen en veroordelen. Dat terwijl de overgrote meerderheid van studentenverenigingen vooral bezig zijn met plezierige, gemoedelijke avonden voor medestudenten organiseren en heel dicht bij de gemiddelde jeugdvereniging aanleunen.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 07 jun 2023 06:47

Ernie C. schreef: 06 jun 2023 21:52 Omdat outgaan een normaal onderdeel is van de "drugsbeleving". Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat iemand die zo stoned is als een garnaal dat verkeerd inschat. Drugs wordt doorgaans gebruikt samen met andere drugsgebruikers. Dan hoef je geen goede begeleiding te verwachten imho.
Dat is wel heel kort door de bocht

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2023 07:34

Klopt, net als denken dat drugs gebruiken kan in een omgeving met verstandige, verantwoordelijke mensen.
Zou hier een hoge straf worden geëist, dan zou je als maatschappij die suggestie wel wekken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 07 jun 2023 08:58

1094 schreef: 07 jun 2023 06:47
Ernie C. schreef: 06 jun 2023 21:52 Omdat outgaan een normaal onderdeel is van de "drugsbeleving". Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat iemand die zo stoned is als een garnaal dat verkeerd inschat. Drugs wordt doorgaans gebruikt samen met andere drugsgebruikers. Dan hoef je geen goede begeleiding te verwachten imho.
Dat is wel heel kort door de bocht
Denk ik heel kort door de bocht als ik stel dat drugs totaal niet nodig zijn om een beetje lol te hebben?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie