Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2023 15:44

Tussendoor schreef: 04 jun 2023 14:45
Kiekeboe schreef: 04 jun 2023 10:12 Het is Shari, en niet Shani.
Hopelijk kunnen ze bewijzen dat ze het niet bewust heeft ingenomen.
Hopelijk heeft ze het niet bewust ingenomen, laten we daar eerst maar mee beginnen....
Waar kan dat spulletje dan "per ongeluk" in zitten?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 jun 2023 16:12

Tja inderdaad. Wel heel toevallig dat juist deze twee ineens met vermeende per ongeluk opgedane waarden zitten…
Het middel maskeert eventueel testosteron gebruik (je weet wel: spieropbouw) dus in vermoed hier toch wel een gevalletje doping hoor.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2023 16:17

Die vraag heb ik ook: waar zit dat dan in?
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jun 2023 17:09

Bizar dat zowel Aerts als Bossuyt betrapt worden na een rit in hetzelfde dorp (Flamanville), waar het middel veelvuldig gebruikt wordt voor de ovulatie in de veeteelt. Ik ben meestal nogal skeptisch als ik excuses hoor, maar dit is toch wel heeeeel toevallig.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2023 17:20

Hebben ze dan misschien verse melk gedronken? Zo onder de koe vandaan?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jun 2023 17:42

Er zijn veel mogelijkheden, zit momenteel in de Comte, vandaag nog gezien bij landbouwer hoe lege hulzen van veterinaire producten over het straat in de weides rollen. Wat denk je van uitwerpselen? Rensters kruipen in de bermen van de weides voor de sanitaire stop, ik zeg maar wat. Maar ik heb geen behoefte om het te ridiculiseren.
Ik weet niet hoe het kan, ik weet ook niet of het mogelijk is; maar de gevonden hoeveelheden zijn immens klein.
Iets zegt me dat als twee renners die niets met mekaar te maken hebben en met een grote periode ertussen waarbij niemand betrapt wordt op dat product, en ze dan betrapt worden in hetzelfde dorp; dat er een redelijke kans is dat dat dorp er iets mee te maken heeft.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 jun 2023 18:26

Als het bestandsdeel zo miniem aanwezig was heeft ze ,misschien, wel een licht besmette steak gegeten, Who nows

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 jun 2023 19:33

Als het aan vee gegeven wordt dan is dat natuurlijk niet ondenkbaar, zeker in die minieme hoeveelheden. Vraag me af of zender geen drempelwaardes op hebben zitten.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 jun 2023 20:47

derxx schreef: 04 jun 2023 19:33 Als het aan vee gegeven wordt dan is dat natuurlijk niet ondenkbaar, zeker in die minieme hoeveelheden. Vraag me af of zender geen drempelwaardes op hebben zitten.
Ik lees in verder in het artikel

De hoeveelheid letrozole die bij Bossuyt werd teruggevonden is laag, slechts de helft van wat Aerts in zijn lijf had, en dat was ook al geen hoge hoeveelheid. De concentratie ligt zelfs onder wat sommige dopinglabo’s officieel moeten kunnen detecteren
en de vergelijking met Contador

Gingen ze anderhalf jaar geleden bij Aerts nog uit van een besmetting via een gecontamineerd voedingssupplement, dan zitten ze nu vol op de piste van besmet vlees of besmette melk. De beoordeling van clenbuterolgevallen bewijst dat ook de medische wereld haar visie kan bijsturen. Met de hoeveelheden die destijds bij Contador gevonden werden, zou hij vandaag niet meer positief zijn. “Er wordt nu in zones gewerkt”, legt Van Eenoo uit. “Erg lage concentraties hoeven niet meer gemeld te worden. Bij iets hogere concentraties wordt bijkomend onderzoek gevraagd. Bij nog hogere concentraties spreken we over een positieve test.”

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 04 jun 2023 20:53

Mocht Shari geschorst worden is dit ook voor Kopecky, met het oog op de ploegkoers, een dikke streep door de rekening.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2023 21:11

derxx schreef: 04 jun 2023 19:33 Als het aan vee gegeven wordt dan is dat natuurlijk niet ondenkbaar, zeker in die minieme hoeveelheden. Vraag me af of zender geen drempelwaardes op hebben zitten.
Cero-cero-cero-cero……
Less is bore

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 04 jun 2023 21:23

lugosi schreef: 04 jun 2023 17:42 Er zijn veel mogelijkheden, zit momenteel in de Comte, vandaag nog gezien bij landbouwer hoe lege hulzen van veterinaire producten over het straat in de weides rollen. Wat denk je van uitwerpselen? Rensters kruipen in de bermen van de weides voor de sanitaire stop, ik zeg maar wat. Maar ik heb geen behoefte om het te ridiculiseren.
Ik weet niet hoe het kan, ik weet ook niet of het mogelijk is; maar de gevonden hoeveelheden zijn immens klein.
Iets zegt me dat als twee renners die niets met mekaar te maken hebben en met een grote periode ertussen waarbij niemand betrapt wordt op dat product, en ze dan betrapt worden in hetzelfde dorp; dat er een redelijke kans is dat dat dorp er iets mee te maken heeft.
Als het product met opzet werd gebruikt is het ergens wel logisch dat men geen grote hoeveelheden kan terugvinden, de bedoeling is dan dat men helemaal niks meer vindt dus hoge waardes zou vooral wijzen op amateurisme of eerder nog dan een lage waarde een echte onopzettelijke inname.

Er zullen vast nog wel andere renners of rensters in de betreffende streek gecontroleerd zijn maar bij hen is dan niks gevonden blijkbaar.

Aerts en Bossuyt hebben wel degelijk een connectie, ze hebben dezelfde manager.

Ik weet niet wat de waarheid is in dit geval maar ik vrees dat Shari het niet makkelijk gaat hebben om haar onschuld te bewijzen.

Plaats reactie