Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wie rijdt de Ride for the Roses 1 oktober 2023?

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 21 mar 2023 09:20

Hallo mede wielrenners/sters

Wie van jullie gaat dit jaar ook de Ride for the Roses rijden dit jaar? In die 27 jaar dat ik wielren wordt dit mijn allereerste keer. Ik heb er zo,n zin in. :D

Het mooie aan de Ride for the Roses is dat je rijdt voor een goed doel. In dit geval wordt er gereden voor kankerbestrijding. De ride heeft een mooie geschiedenis. Het komt uit Amerika. Lance Armstrong heeft het als eerste georganiseerd in Amerika. Dat vonden we in Nederland zo,n mooi initiatief dat we het hier in Nederland dus ook zijn gaan doen en met succes. Er zijn vele rides gereden voor dit doel. :like:

Ik doe mee omdat ik wielrennen leuk vind en tegelijkertijd iets goed doe voor een ander. Wie doet er ook mee en waarom?

Groetjes Elviera

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 22 apr 2023 15:50

vorig jaar mee gedaan. Organisatie vond ik dermate matig dat ik niet meer ga mee doen aan ride for the roses
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 04 mei 2023 09:47

arnold schreef: 22 apr 2023 15:50 vorig jaar mee gedaan. Organisatie vond ik dermate matig dat ik niet meer ga mee doen aan ride for the roses
Meen je dat nou? Dat is jammer zeg. Ik doe voor het eerst mee dus ik moet het nog ervaren. Uiteindelijk rij ik toch voor de kankerpatienten.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 mei 2023 11:44

Hoi! Leuk dat je er zo'n zin in hebt! En als je vooral het gevoel hebt dat je dit voor iemand anders doet dan zal je zeker met een goed gevoel de toch rijden.

Zelf heb ik 'm een aantal jaar geleden gereden maar doe dat niet weer. Bij een toertocht heb je doorgaans verzorgingsposten. niet dat ik dat nou persé nodig heb maar het is op zich een gezellig onderbreking bij het toeren. Het is immers geen wedstrijd. Dat was toen echt heel slecht (niet) geregeld. In verhouding tot het inschrijfgeld vond ik dat serieus tegenvallen. Dat het inschrijfgeld verhoudingsgewijs nogal hoog was vond ik prima. Het is toch ook een soort van collecte voor een goed doel toch? volgens mij heb ik toen gewoon het standaard minimale sponsor bedrag betaald.
Maar wat me vooral heel erg tegenviel is dat ik een toertocht toch ook echt voor mijn plezier fiets. Ik ga er alleen op af zeker bij een langere afstand. Toen ook. Doorgaans tref je wel een groepje waar je aansluiting bij vindt. Maar dat had ik echt wel mis. De mensen die ik toen tegenkwam reden deze tocht met een hoger doel. Of voor een (overleden) familielid of bekende (onder je start nummer stond bijvoorbeeld ook. .. ik fiets voor..... ) waardoor ik op een gegeven moment in een groepje kwam en die reden gewoon een soort van stille tocht en ik was daar duidelijk niet gewenst en dat stond niet opzichzelf. Het was vooral die combinatie (met nog wat kleinigheden) die maakte dat ik na afloop dacht... Dit moest ik maar niet meer doen. Hoe jammer ook.

Ik wens jou in ieder geval veel plezier. Zeker als het je eerste toertocht is, is het gewoon een andere beleving!

edit: ik werd op het verkeerde been gezet door je forumnaam. Ik reed de Delta ride for the Roses. De Zeeuwse versie dus en 1 oktober is niet die zag ik.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 01 jun 2023 20:19

ElvieraGoes schreef: 04 mei 2023 09:47
arnold schreef: 22 apr 2023 15:50 vorig jaar mee gedaan. Organisatie vond ik dermate matig dat ik niet meer ga mee doen aan ride for the roses
Meen je dat nou? Dat is jammer zeg. Ik doe voor het eerst mee dus ik moet het nog ervaren. Uiteindelijk rij ik toch voor de kankerpatienten.
Ik ook, maar voor mij geen reden om weer te rijden ook al zou het weer worden georganiseerd vanuit mijn werkgever
Veel plezier
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Plaats reactie