Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kabels inkorten

redbulleke
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47

redbulleke 11 mei 2023 19:28

Kabels lopen niet in het stuur, stuurlint moet er sowieso af omdat ik een smaller stuur ga monteren.
Dus dan waarschijnlijk beter aan de shifter inkorten, maar zoals je zegt, als je aan de rem inkort ga je wel de kabelloop aan het stuur beter kunnen zien.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12483
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 mei 2023 08:05

Het is al in meer of meerdere maten hiervoor aangegeven.

-Bij Sram altijd nieuwe olijven en inserts (je krijgt het bij sram ook nooit onbeschadigd gedemonteerd)
-Vet is niet perse nodig, ik heb het nu wel. Maar anders gebruik je een beetje ander vet op de schroefdraad
-Inkorten bij de rem komt ook daardat de versies van een paar jaar geleden een niet vervangbare banjo hadden bij de rem. Maar persoonlijk zou ik als het kan ook altijd bij de shifter inkorten.
-Ontluchten. Als je heel voorzichtig bent lukt het wel zonder, maarja als je pech hebt moet je wel iest doen. Mocht het voor nood zijn kan je altijd met "iets" het reservoir bijvullen boven op de rem en dan knijpen totdat de lucht eruit is. Maargoed een setje om te ontluchten is altijd handig net als wat reserve olijven.

Hoeveel langer is de kabel. Ik stop altijd zoveel mogelijk in het stuur en frame. Mocht je een keer iets moeten doen hoef je dan geen kabel te vervangen. Het lukt me altijd wel om een cm of 3 a 4 op die manier extra te hebben

redbulleke
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47

redbulleke 28 mei 2023 09:58

In de loop van de week alles binnengekregen ( bleedkit met olijven en insertie, dot vet).
Gisteren kabels ingekort, bleeden was niet nodig alles werkt perfect, maar de bleedkit heb ik nu al voor in de toekomst.
Bedankt voor jullie tips!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mei 2023 10:30

redbulleke schreef: 28 mei 2023 09:58 In de loop van de week alles binnengekregen ( bleedkit met olijven en insertie, dot vet).
Gisteren kabels ingekort, bleeden was niet nodig alles werkt perfect, maar de bleedkit heb ik nu al voor in de toekomst.
Bedankt voor jullie tips!
Top.
Je hebt toch goed nagespoeld met water? Want als er een druppeltje DOT-olie op de lak achterblijft zou dit zo maar eens de verf kunnen beschadigen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

redbulleke
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47

redbulleke 28 mei 2023 11:16

Had vooraf alles zo goed mogelijk afgedekt en daarna alles nog is goed nagekeken.
Alles oké 👍

Plaats reactie