Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
-
- Forum-lid
Vanmorgen (8:30)gestart met korte broek en korte mouwtjes.... binnen 5 min weer terug en shirt lange mouw gepakt. In de loop van de dag werd het toch wel aangenaam. Geen druppel regen gezien..... Regio Den Hoorn - Schoonhoven vv. Ik was tevreden!
Doet me denken aan een homogene differentiaalvergelijking…de gedempte versie dan. In grote lijnen werkt het ook zo, de natuur koppelt negatief terug (nog wel). Maar je kunt het ook anders formuleren:daniel1975 schreef: ↑24 mei 2023 18:32 Dat is een beetje de rode draad:
In droge periodes wordt er meer regen voorspeld dan er daadwerkelijk valt en in koude/natte periodes zijn de voorspellingen mooier dan de werkelijkheid.
Het is één groot complot

older Budweiser
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb het woord “neerslagtekort” gehoord bij een van de bekende weermannen…. Moet niet gekker worden 
Het is *piiieeeep* net een paar weken minder nat.

Het is *piiieeeep* net een paar weken minder nat.
People listen to reply, not to understand
Ik heb hier eergisteren ook de moestuin gesproeid. De bovenste laag is al flink uitgedroogd en jonge planten zijn nog niet diep geworteld.
Mijn (gras)tuin begint aan de randjes bruin worden. Dat stoort me niet.
Er is ook echt een verschil tussen de grondwaterstand en de bovenste laag. Het duurt echt een tijd voor het grondwater op peil is, maar de bovenste grondlaag kan snel uitdrogen. Een uurtje of twee regen zou idd al welkom zijn.
Mijn (gras)tuin begint aan de randjes bruin worden. Dat stoort me niet.
Er is ook echt een verschil tussen de grondwaterstand en de bovenste laag. Het duurt echt een tijd voor het grondwater op peil is, maar de bovenste grondlaag kan snel uitdrogen. Een uurtje of twee regen zou idd al welkom zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC