Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 apr 2023 17:48

Ik vind dat hout bewerken altijd heerlijk.
Ben er alleen niet zo goed in...........

Dit soort verbindingen zijn heel mooi, schitterend om alleen met lijm iets van hout te maken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 apr 2023 21:04

Het is inderdaad een hele leuke hobby. Ik ben van huis uit meubelmaker. Maar heb daarnaast ook al kok gewerkt en heb ook hobby in het opknappen van oude auto’s. Veelzijdige hobby’s dus (naast het restaureren van retro fietsen 😅)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 apr 2023 13:21

Enzzo schreef: 23 apr 2023 21:04 Het is inderdaad een hele leuke hobby. Ik ben van huis uit meubelmaker. Maar heb daarnaast ook al kok gewerkt en heb ook hobby in het opknappen van oude auto’s. Veelzijdige hobby’s dus (naast het restaureren van retro fietsen 😅)
Ja dat hadden wij al begrepen met je 'twaalf ambachten en dertien ongelukken'. 😂
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 mei 2023 22:02

Vandaag een 2e hands set skeelers gekocht, morgen nieuwe wielen daarvoor. Van de week maar testen op de skeelerbaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mei 2023 10:43

Tweedehands pingpongtafel. Lang naar gezocht want weinig aanbod in de buurt en vrij duur.

Maar uiteindelijk een mooi exemplaar gevonden voor 150 piek inclusief hoesjes, net, 4 batjes en balletjes.

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 mei 2023 11:08

Courgettezaadjes. Ik ga de confrontatie met de naaktslakken weer aan.
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 mei 2023 11:55

Balkonlampjes, op zonne-energie, werken ook nog :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2023 13:17

havana schreef: 23 mei 2023 10:43 Tweedehands pingpongtafel.
Leuk. Bij m'n eerste werkgever hadden we er een in de kelder:
Droog in de lunch: wandelen
Regen/kou: pingpong

En vaak na vijf ook nog een potje want het is tamelijk verslavend
Ook leuk met de kids! Als er op een camping een staat laat ik de kans niet voorbij gaan,

Zelf 2 nieuwe spijkerbroeken gekocht. Semi net voor die ene keer per week dat ik naar kantoor ga.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 mei 2023 14:51

Gastheerg schreef: 23 mei 2023 13:17
havana schreef: 23 mei 2023 10:43 Tweedehands pingpongtafel.
Leuk. Bij m'n eerste werkgever hadden we er een in de kelder:
Droog in de lunch: wandelen
Regen/kou: pingpong

En vaak na vijf ook nog een potje want het is tamelijk verslavend
Ook leuk met de kids! Als er op een camping een staat laat ik de kans niet voorbij gaan,

Zelf 2 nieuwe spijkerbroeken gekocht. Semi net voor die ene keer per week dat ik naar kantoor ga.
Whow, wat 'trendy' een spijkerbroek voor naar kantoor. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2023 11:52

Orlok schreef: 23 mei 2023 14:51 Whow, wat 'trendy' een spijkerbroek voor naar kantoor. ;)
Geen idee............sinds corona niet zoveel meer op kantoren geweest :mrgreen:
Tijd ergens gewerkt waar pakken met stropdas echt wel een "verplichting" was. En een beetje knappe Boss/Kenzo outfit verlaagd hier en daar ook wel de vrouwelijk impedantie ;) Wat vooral tussen twee huwelijken een pre was..........

Leuke verhaal tav werkkleding: Begin deze eeuw ben ik in loondienst partime gaan werken en in de wintermaanden als ik minder fiets doe ik dan wat klusjes.
Zo ook een keer een workshop voor een vastgelopen ICT project. Leuke klus voor de donkere maanden. Bij de directeur taste ik af hoe ik moest verschijnen en wat voor taalgebruik. Liefst in een pak was het antwoord. Mijn reactie: "dat is wel x duurder!" x was 10% van het totaalbedrag en ze waren akkoord :lol:

Kom ik aan................zit ieder in casual en sta ik voor de flipover zwaar overdressed voor de groep..........

Trap ik niet meer in ik kom alleen nog in spijkerboek. Trendy of niet :D

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 mei 2023 12:18

In mijn begin van mijn loopbaan als it-er, rond 1993 was de norm ook een pak bij de bank waar ik ging werken. Ik deed dan af en toe mijn das af, want goede code schrijven kan best zonder. Werd me te verstaan gegeven dat dat niet de bedoeling was.

Pas diste ik dat verhaal op bij mijn collega's, die in de zomer (als ze nog op kantoor komen) op slippers en in korte broek komen. Ze keken echt van: serieus? Nu inderdaad gewoon spijkerbroek. Gelukkig maar, die pakken voegden echt niks toe. Overigens, korte broeken, alhoewel redelijk gemeengoed in de zomer, dat doe ik dan weer niet, dat vind ik persoonlijk te, iets met oud :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2023 13:07

Korte broek doe ik ook niet naar m'n werk. Gewoon spijkerbroek en overhemd of net truitje en beetje gewone schoenen

Het softwarebedrijf wat ik nu inhuur voor project wat ik een paar dagen in de week doe was ik vorige zomer op een snikhete dag.
Allemaal korte broek, t-shirt en aan het ijs. Prima. Ik stoor mij er niet aan zolang de code goed is die ze maken. Ik ben sowieso niet zo van de vorm maar vooral van de inhoud. Daar gaat het uiteindelijk om.

Ik codeer zelf al heel lang niet meer maar er zijn heel wat foto;s dat ik assembler zit te poepen MET stropdas!

Nou ik ga nog even een meeting doen anders kan ik vrijdag geen Giro kijken :o
Meeting in korte broek en blote voeten maar dat ziet niemand :mrgreen:

Plaats reactie