Het grote domme vragen topic
Mijn voorste schijf is een klein beetje krom. Als ik het wiel heel rustig draai merk ik dat ie minimaal aanloopt.
Ik heb geen idee hoe ik de schijf recht zou kunnen krijgen en volgens mij scheelt het ook niet echt in snelheid.
(Ik heb amper 2.500km gefietst op deze fiets dus de schijf is ook nog lang niet aan vervanging toe.)
Kan het desondanks toch kwaad?
Ik heb geen idee hoe ik de schijf recht zou kunnen krijgen en volgens mij scheelt het ook niet echt in snelheid.
(Ik heb amper 2.500km gefietst op deze fiets dus de schijf is ook nog lang niet aan vervanging toe.)
Op 1 punt in de omwenteling? Waterpomptang of dedicated tool erop en rechtbuigen.bakboord1 schreef: ↑19 mei 2023 18:19 Mijn voorste schijf is een klein beetje krom. Als ik het wiel heel rustig draai merk ik dat ie minimaal aanloopt.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
Ja en je hoeft niet heel hard te buigen bij de meeste schijven.
Met schone handen en eventueel een doekje lijkt me een iets beter idee
Met schone handen en eventueel een doekje lijkt me een iets beter idee
Bahco erop, dichtdraaien tot die klem zit op de schijf. En dan voorzichtig buigen.bakboord1 schreef: ↑19 mei 2023 18:19 Mijn voorste schijf is een klein beetje krom. Als ik het wiel heel rustig draai merk ik dat ie minimaal aanloopt.
Knap overigens. Ik heb al 15+ jaar fietsen met schijfremmen en nog nooit kromme schijf gehad.
Dogma F
Drink je evenveel koffie als je fietst?
Ik had dit een poosje op zaterdagmorgen.
Achteraf had ik pas door dat ik die dag als enige in de week voor elf uur geen koffie dronk omdat ik met de kinderen dan naar hun sporten was.
Of knelt je helm niet?
Ik had dit een poosje op zaterdagmorgen.
Achteraf had ik pas door dat ik die dag als enige in de week voor elf uur geen koffie dronk omdat ik met de kinderen dan naar hun sporten was.
Of knelt je helm niet?