Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2023 11:00

De volledige lijst (tot nu toe…)

ritrennerploegoorzaak4Paul Lapeira (Fra)AG2R-Citroënziek5Rémy Rochas (Fra)Cofidisvermoeidheid5Valerio Conti (Ita)Corratecgebroken heup5Ramon Sinkeldam (Ned)Alpecin-Deceuninckmaagproblemen (later: corona)6Clément Russo (Fra)Arkéa-Samsiccorona7Giovanni Aleotti (Ita)Bora-Hansgrohecorona7Nicola Conci (Ita)Alpecin-Deceuninckcorona8Lars van den Berg (Ned)Groupama-FDJmaagproblemen en koorts8Filippo Ganna (Ita)Ineos Grenadierscorona8Samuele Zoccarato (Ita)Bardianigelost8David Dekker (Ned)Arkéa-Samsicgelost8Florian Stork (Dui)DSM ziek9Davide Cimolai (Ita)Cofidisvalpartij9Rigoberto Uran (Col)EF-EasyPostcorona9 Remco EvenepoelSoudal-Quick Stepcorona10Stefan Küng (Zwi)Groupama-FDJrust10Domenico Pozzovivo (Ita)Israel-Premier Techcorona10Mads Würtz Schmidt (Den)Israel-Premier Techziek10Callum Scotson (Aus)Jayco-AlUlacorona10Sven Erik Bystrøm (Noo)Intermarché-Circus-Wantycorona10Rein Taaramäe (Est)Intermarché-Circus-Wantymaag- en darmproblemen10Oscar Riesebeek (Ned)Alpecin-Deceuninckkoorts en diarree10Simone Petilli (Ita)Intermarché-Circus-Wantyziek10Aleksandr Vlasov (Rus)Bora-Hansgrohecorona10Martijn Tusveld (Ned)DSMblessures na val10Erik Fetter (Hon)Eolo-Kometaziek11Mattia Cattaneo (Ita)Soudal-Quick Stepcorona11Josef Cerny (Tsj)Soudal-Quick Stepcorona11Jan Hirt (Tsj)Soudal-Quick Stepcorona11Louis VervaekeSoudal-Quick Stepcorona11Andrea Vendrame (Ita)AG2R-Citroëncorona11Stefano Gandin (Ita)Corrateccorona11Natnael Tesfatsion (Eri)Trek-Segafredogriep
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 mei 2023 11:46

overzichtelijk lijstje ;-)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2023 11:49

Ja dat ging een beetje mis 🤓
Wat zou Sagafredogriep zijn? Te veel koffie gedronken 😜
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mei 2023 11:51

Altijd beter dan stepcorona.

En Citroën rijden blijkt ook niet gezond te zijn :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 17 mei 2023 12:09

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Vandaag in de media springt papa Evenepoel in de bres, om alles en iedereen de schuld te geven over de afwezigheid van beschermingsmaatregelen om en rond wielrenners. Hij betrekt ook nog even vader VDP erbij. Enig relativeringsvermogen schijnt hem vreemd te wezen, want er wordt geen woord besteed aan het begrip "eigen verantwoordelijkheid."

Men mag toch aannemen dat wielrenners (en hun entourage) volwassen (volledig toerekeningsvatbare) mensen zijn, die een terdege inschatting kunnen maken over risico's aangaande virale besmettingen (we leven al meer dan 3 jaar met covid-19, dat ondertussen gemuteerd is naar een endemisch verkoudheidsvirus)? Ze verdienen nota bene hun brood met een lichaam dat in de allerhoogste versnelling moet presteren!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2023 12:32

Verhelderend. Ik snap nu in elk geval waar Remco’s karakter vandaan komt :mrgreen:
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 17 mei 2023 12:53

daniel1975 schreef: 17 mei 2023 12:32 Verhelderend. Ik snap nu in elk geval waar Remco’s karakter vandaan komt :mrgreen:
Haha, ik had dezelfde gedachte :D

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 mei 2023 13:37

Ach ja, dat Remco zijn vrouw zoent aan de finish is natuurlijk geen probleem.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mei 2023 13:39

Ondertussen is de GP van Emilia Romagna afgelast vanwege het noodweer. Met name om de autoriteiten te ontlasten. Ik vraag we af of de Giro ook een dergelijk offer gaat brengen met een aantal etappes.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 mei 2023 13:47

Corona is een boosdoener maar krijg net weer diverse appjes uit Italië over het weer en het schijnt echt drama te zijn.
Ze verlaten een beetje het deel waar het het ergste is maar dit zou om meerdere redenen wel een een heel gekke Giro kunnen worden en het is de vraag of het bij 1 onthoofde etappe blijft.

Overigens dat ze die Colle del Gran San Bernardo gepland hebben snap ik niks van. Ik ben daar in de afgelopen 12 jaar 6 keer geweest in mei en die pas was steeds dicht en kon je niet omhoog fietsen en met de auto dus door de tunnel.
Het is overigens nog steeds een beste klim :mrgreen:

Zo de TV maar eens aanzetten..........

Edit: Drama weer? F1 GP komend weekend afgelast!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2023 14:05

Ik begrijp sowieso weinig van het parcours dit jaar. Weet niet of dezelfde man/mensen zijn die vorige edities hebben uitgetekend maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
San Bernardo in dit jaargetijde is inderdaad een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op aflasten. Ze hangen al bijna twee weken in dezelfde regio rond en dan moet er voor een defilé in Rome ook nog eens flink gevlogen en gereden worden.

Dit is wat mij betreft de saaiste editie die de laatste jaren gezien heb.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2023 14:09

De Giau is inmiddels weer sneeuwvrij (althans de weg) zie ik op de webcams.

Dat het een hele saaie editie is ben ik met Enzzo eens.

Plaats reactie