Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2023 08:11

Mwa….. ik ben duidelijk geen fan van de man, maar als je hem zag na de TT gisteren. Als er een virus door je lijf gaat, covid, influenza, whatever, dan kost je dat de nodige procenten.
De ploeg heeft hem er echt niet uitgehaald obv een lullig testje. Dat hadden ze zonder klachten wel gewacht tot vanavond gok ik zo.

Ik hoop serieus dat hij naar de Tour gaat, naast Pogi en Vingesaai mag daar nog wel een toprenner bij.
Less is bore

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 15 mei 2023 08:16

Het zou mij niet verbazen als ze het al voor de tijdrit wisten.

Ik was verbaasd over de reactie van Evenepoel na de tijdrit. Hier was hij oprecht blij met zijn overwinning, het minimale tijdverschil deed hem niet zoveel.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 mei 2023 08:23

Ik denk niet dat REV gaat starten in de TdF. Eerst de Giro winnen, dan naar de TdF.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2023 08:28

daniel1975 schreef: 15 mei 2023 08:11

Ik hoop serieus dat hij naar de Tour gaat, naast Pogi en Vingesaai mag daar nog wel een toprenner bij.
Zou logisch zijn, alleen is het een parcours dat het zijne niet is.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 mei 2023 08:33

Het is wel wonderlijk. Er wordt geen enkele beschermende maatregel genomen maar als je besmet wordt, lig je er wel uit. Dat matcht niet echt lekker voor mij. Dus of je doet moeite om te voorkomen dat mensen besmet worden (en dat wil je blijkbaar want anders haal je besmette renners er niet uit), of het boeit allemaal niks, je test niks, en je laat het verder zo. Maar deze combinatie, komt mij nog dommig over, zeker gezien de (commerciele en sportieve) belangen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 mei 2023 08:37

BTW, inderdaad Evenepoel in de TdF lijkt me zeker een goed idee. Is tenminste een persoonlijkheid. Zoals Daniel het noemt, Vingesaai, daar wordt het niet veel leuker van, zeker niet in het strakke teamkeurslijf van Jumbo Visma.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 15 mei 2023 08:57

rikkert schreef: 15 mei 2023 08:33 Het is wel wonderlijk. Er wordt geen enkele beschermende maatregel genomen maar als je besmet wordt, lig je er wel uit. Dat matcht niet echt lekker voor mij. Dus of je doet moeite om te voorkomen dat mensen besmet worden (en dat wil je blijkbaar want anders haal je besmette renners er niet uit), of het boeit allemaal niks, je test niks, en je laat het verder zo. Maar deze combinatie, komt mij nog dommig over, zeker gezien de (commerciele en sportieve) belangen.
Ik denk dat elke ploeg toch wel serieus werk maakt van het beschermen van hun renners. Niet alleen tegen Corona, maar ook griep, verkoudheid etc. Dat het allemaal niet meer zo gek is als in de hoogtijddagen van Corona, zeker. En Italianen zijn naturlijk ook wat minder strak dan bijv. de Fransen.

Dat Corona weer zo huishoudt in het peloton verbaast me ook wel. Ik heb in mijn directe omgeving echt al maanden geen Coronageval meer gehad. Ik denk dat Remco gewoon al niet fit was (puur speculeren) gezien zijn tijd vs de verwachting. En ik denk andere renners ook niet. Het is allemaal nog best wel tam. Als ik zag hoe Remco van de tijdritfiets kwam, daar zag je gewoon dat hij tot het gaatje is gegaan. Anders dan anders. Na zo'n inspanning kan het zo maar zijn dat hij echt ziek is geworden. En dan is het over en uit. Kan ook gebeuren met een goede griep. Toch wel goed dat de ploeg dan kiest voor de gezondheid van een renner btw.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

i-mac

i-mac 15 mei 2023 09:02

Corona is verre van weg. Alleen komt het meestal pas aan het licht door onderliggende redenen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mei 2023 09:19

gaisdergerman schreef: 15 mei 2023 08:16 Het zou mij niet verbazen als ze het al voor de tijdrit wisten.

Ik was verbaasd over de reactie van Evenepoel na de tijdrit. Hier was hij oprecht blij met zijn overwinning, het minimale tijdverschil deed hem niet zoveel.
+1. Achteraf is het gemakkelijk praten,maar kijk de beelden nog eens terug van Remco op het startpodium bij de TT.
Als je in zijn ogen kijkt zie je niet iemand die bulkt van het zelfvertrouwen en denkt: Ik vreet de concurrentie op vandaag".
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2023 09:20

Maar als het (zoals gezegd) bij een standaard test naar boven kwam en hij geen of weinig klachten heeft, dan had je tot vanavond kunnen wachten met beslissen. Sowieso hoeft hij volgens mij pas donderdag weer 100% te zijn, en ook daar gaat hij geen minuut verliezen in iets mindere vorm.

Het riekt toch ook wel een beetje naar met de staart tussen de benen vertrekken omdat hij geen minuut heeft gepakt deze tijdrit, zijn ploeg niet sterk genoeg blijkt, hij al tijd verloor bij de eerste 2km koers bergop en de concurrentie toch iets meer is dan alleen Roglic.
Campagnolo Ultra Dork

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 15 mei 2023 09:26

Leve de complotdenkers! 😧

Corona is niet weg, bijwerkingen zoals pericarditis zijn bij elke virale infectie mogelijk.
In de ziekenhuizen treft men nog steeds patiënten aan die positief testen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2023 09:38

Er is een klein verschil tussen in het ziekenhuis terecht komen en een tijdrit winnen en het roze pakken met wat minder voorsprong dan gedacht, met een rustdag voor de boeg ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie