Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

i-mac

i-mac 12 mei 2023 09:09

SiO2 schreef: 12 mei 2023 08:57 Bijna alles staat gewoon op beeld hè, daar heb je de pers niet voor nodig. Wat is dat toch, die grenzeloze adoratie van die jongen...hij kan niets fout doen. Op iedere vorm van kritiek wordt als door een wesp gestoken gereageerd, incl. persoonlijke aanvallen. Heel bijzonder allemaal.
Dan lees je mijn posts niet goed. Ik heb ook ergernissen. Maar ik erger me evengoed dat alles opgeklopt wordt. De pers, of dat nu de schrijvende pers is, of de beeldende pers, hebben er alle belang bij dat hun artikels gelezen/gezien worden. En de pers durft een loopje nemen met de waarheid. Ze maken er wel een verhaal van.

Geloof me vrij, ik heb 5 jaar lang binnen een webteam gewerkt bij een voetbalploeg die in de hoogste klasse. Daar zijn mijn ogen open gegaan over hoe ze durven te werk gaan. Ik garandeer je, ze durven veel.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 12 mei 2023 09:14

Goed.... Vandaag de eerste echte krachtmeting tussen kamp Evenepoel en kamp Roglic. Vooralsnog voor mij nog steeds 50 : 50. Ben er benieuwd waar we einde dag vandaag staan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 mei 2023 09:15

Ernie C. schreef: 12 mei 2023 09:07 Ik zal iemand met dergelijke trekjes als persoon niet veroordelen. Ik kan het soms zelfs prima vinden met mensen die dergelijke trekjes hebben (al zullen het niet snel mijn beste vrienden zijn) maar om zo iemand te zien verliezen, of nog beter: er zelf van te winnen, is wel heerlijk, en verder ben ik echt niet zo competititief ingesteld.
Daarnaast ben ik eigenlijk altijd voor de underdog. Ik had echt liever Naessen of Vanmarcke P-R zien winnen dan vd Poel. Het heeft dus ook niks met Nederland-België te maken.
Ik heb dat ook. Heb niets met Nederland-België en kijk gewoon graag een spannende wedstrijd. Wie er dan wint zal mij gestolen worden. Om die reden doe ik ook nooit mee met een poule omdat ik dan niet meer lekker onpartijdig kan kijken. Ik wil bijv niet balen als een renner wint die ik toevallig niet in mijn poule heb, terwijl hij wel echt verdiend heeft gewonnen.

Door RE zijn maniertjes vind ik het dan wel weer heerlijk om hem zien te verliezen. Dat doet niets af aan zijn kwaliteiten, want het is gewoon een erg goede renner, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er niet van geniet als iemand met zijn attitude verliest. :)

hayes

hayes 12 mei 2023 09:15

En dat is een zorgwekkende evolutie.
Het staat op het internet. Dat is bewijs genoeg tegenwoordig...

Ik heb veel bewondering voor Roglic. Maar komaan, wat een kleurloos figuur is hij aan het worden.
Yeah, you know. Hèh? We will see.
Sagan was ook nietszeggend, maar was soms nog grappig. Roglic is gewoon randje saai. Soms ook als renner.
Ik zou ook niet meteen Remco z'n beste vriend kunnen worden, maar wat een renner. Op en naast de fiets een kleurrijk figuur.

Vandaag wat vroeger begonnen om straks iets vroeger te stoppen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 12 mei 2023 09:21

hayes schreef: 12 mei 2023 09:15 En dat is een zorgwekkende evolutie.
Het staat op het internet. Dat is bewijs genoeg tegenwoordig...
Correctie: Gewoon te zien in de live-uitzending op Eurosport. Maar wellicht was die hele uitzending een deep fake?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2023 09:26

SiO2 schreef: 12 mei 2023 09:21
hayes schreef: 12 mei 2023 09:15 En dat is een zorgwekkende evolutie.
Het staat op het internet. Dat is bewijs genoeg tegenwoordig...
Correctie: Gewoon te zien in de live-uitzending op Eurosport. Maar wellicht was die hele uitzending een deep fake?
Dan hadden ze Wuyts wel een contract aangeboden als commentator.
Campagnolo Ultra Dork

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 12 mei 2023 09:27

SiO2 schreef: 12 mei 2023 08:57
Bijna alles staat gewoon op beeld hè, daar heb je de pers niet voor nodig. Wat is dat toch, die grenzeloze adoratie van die jongen...hij kan niets fout doen. Op iedere vorm van kritiek wordt als door een wesp gestoken gereageerd, incl. persoonlijke aanvallen. Heel bijzonder allemaal.
+1 daarom laat ik dit topic maar voor wat het is.
Alles wat krom is wordt recht gepraat en met de mantel der liefde bedekt. Of er wordt een Nederland-België van gemaakt.
Er zit her en der een hoop frustratie.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 mei 2023 09:28

JPAR schreef: 12 mei 2023 09:01
lugosi schreef: 12 mei 2023 08:39
JPAR schreef: 11 mei 2023 21:01 Roglic wint morgen.
Is het sprintje bergop dan?
Weet je wat zo jammer is? Jij geeft aan dat je het niet eens bent met kritiek op EV etc. Maar zelf doe je niet anders mbt Roglic. Ik heb hier nog niet eerder een reactie op gegeven, maar nu wil ik dat toch doen. Als je aan de ene kant iets vraagt, moet je het aan de andere kant zelf ook doen.

Mijn reactie in deze was eerder ludiek bedoeld, had er een smiley moeten achter zetten.

Anderzijds heb ik wel degelijk kritiek op Roglic, maar dat gaat dan over zijn manier van koersen, voor de rest lijkt het me (voor zover ik weet) een aangename mens te zijn (zie Tankink) en iemand die veel veerkracht vertoont (zie zijn volharden na veel pech en valpartijen). Waar ik best bewondering voor heb (zelfde verhaal met Vos eigenlijk)
Ik val dus niet de mens Roglic aan maar heb kritiek op de manier hoe hij zijn koersen rijdt.

Omgekeerd zie ik hier vooral kritiek op de mens Remco (in mijn ogen is dat onterecht of ten minste overdreven) en in veel mindere mate over zijn sportieve prestaties.

Ik vind dat verschillende zaken.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 mei 2023 09:30

marsman schreef: 12 mei 2023 09:14 Goed.... Vandaag de eerste echte krachtmeting tussen kamp Evenepoel en kamp Roglic. Vooralsnog voor mij nog steeds 50 : 50. Ben er benieuwd waar we einde dag vandaag staan.
50:50 ?

Roglic verloor op 19km 43 seconden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 mei 2023 09:31

Eén slechte dag en dat verschil is weg. De meest constante zal deze Giro winnen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 12 mei 2023 09:31

lugosi schreef: 12 mei 2023 09:30
marsman schreef: 12 mei 2023 09:14 Goed.... Vandaag de eerste echte krachtmeting tussen kamp Evenepoel en kamp Roglic. Vooralsnog voor mij nog steeds 50 : 50. Ben er benieuwd waar we einde dag vandaag staan.
50:50 ?

Roglic verloor op 19km 43 seconden.
Ik zie het ook echt niet als 50:50. Ik schat Evenepoel wel een stukje hoger in op dit moment en ik weet ook niet eens of Roglic wel zijn grootste uitdager gaat worden.

hayes

hayes 12 mei 2023 09:38

SiO2 schreef: 12 mei 2023 09:21
hayes schreef: 12 mei 2023 09:15 En dat is een zorgwekkende evolutie.
Het staat op het internet. Dat is bewijs genoeg tegenwoordig...
Correctie: Gewoon te zien in de live-uitzending op Eurosport. Maar wellicht was die hele uitzending een deep fake?
Wat. Dat hij boos was?
Wat mij betreft terecht bij de tweede valpartij. De Trek renner (denk ik) doet daar evengoed een manoeuvre die op z'n minst potentieel gevaarlijk is. Remco wijkt misschien een meter uit op een plaats waar dat eigenlijk kon.
En de rest? Blijven zitten? Mag het even ja?
En wat moet hij doen de dag nadien op het podium? Weigeren dat balletje te trappen? De storm van kritiek zou dan pas echt losbarsten.
En tactische uitlatingen/spelletjes mogen dus ook niet meer?

Mijn uitlatingen gaan over de wielersites, blogs,... die dikwijls gewoon gepubliceerde artikels herschrijven en dat een zinnetje dat 0% relevant is, als kop gebruiken. Over de expertise van vele schrijvers durf ik ook twijfelen. *kuch* wielerflits *kuch*
Ik heb journalistiek gestudeerd. Ben ook actief als communicatie verantwoordelijke en ik weiger dergelijk truucs te gebruiken. Het is zo makkelijk om mensen te laten klikken.

Plaats reactie