Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2023

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 mei 2023 11:50

i-mac schreef: 11 mei 2023 11:45
SiO2 schreef: 11 mei 2023 11:45
lugosi schreef: 11 mei 2023 11:41 Remco verontschuldigt bij Trek-renners voor zijn reactie na het bekijken van de beelden. Blijkbaar is het manneke dan toch een pak volwassener dan een deel van de forumgebruikers.
Die laatste zin zegt vooral veel over jezelf. :dislike:
En toch heeft hij gelijk ...
Dan mag je mij nu eindelijk eens uitleggen waarom. Waarom ben je onvolwassen als je geen fan bent van een bepaalde renner en iets vindt van zijn gedrag in en rond de koers. Want hierboven is door meerdere forumleden uitgebreid beargumenteerd waarom ze het niet zo met Evenepoel hebben. Wat is daar onvolwassen aan? Ik hoor het graag, want dit begint uitermate sneu te worden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 mei 2023 11:58

JPAR schreef: 11 mei 2023 09:36 En dit soort dingen zorgt voor antipathie jegens QS en EV. Het is altijd de schuld van een ander https://www.wielerflits.nl/nieuws/verva ... de-pas-af/
Precies.,. En nu is het Vervaeke die stellig is. Maar als argument geeft dat Remco zijn naam hoorde roepen en naar rechts keek. Behalve als de beelden van boven gespiegeld op mijn tv kwamen - keek Remco toch echt over zijn linkerschouder naar achteren. En kwamen de renners van Trek naar rechts.

Moet wel zeggen dat dit Wielerflits is.., die pakt wellicht net een stukje citaat uit de context van een heel interview.
En feit dat Remco al even bij Trek langs is geweest, vind ik dan ook goed. Maakt mij geen zak uit of dat is geadviseerd vanuit ploeg of niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 11 mei 2023 11:58

Terugkijkend zag ik hoe Evenepoel de gashandel opendraaide en bruusk op kop van het peloton reed, nadat Roglic onderuit was gegaan. De Jumbo's moesten volle bak rijden om het gat te dichten, pas toen zij aansloten bij de voorste groep ging Evenepoel van kop af. Toeval? Ik denk dat Jumbo (en ook Ineos, die zich niet schuldig maakte aan dit onsportieve gedrag. Ineos laat sowieso per definitie geen kopman in de finale op kop van het peloton sleuren.) vandaag en morgen de boel flink op de proef gaan stellen. Ik geef ze geen ongelijk.

i-mac

i-mac 11 mei 2023 11:58

SiO2 schreef: 11 mei 2023 11:50
i-mac schreef: 11 mei 2023 11:45
SiO2 schreef: 11 mei 2023 11:45

Die laatste zin zegt vooral veel over jezelf. :dislike:
En toch heeft hij gelijk ...
Dan mag je mij nu eindelijk eens uitleggen waarom. Waarom ben je onvolwassen als je geen fan bent van een bepaalde renner en iets vindt van zijn gedrag in en rond de koers. Want hierboven is door meerdere forumleden uitgebreid beargumenteerd waarom ze het niet zo met Evenepoel hebben. Wat is daar onvolwassen aan? Ik hoor het graag, want dit begint uitermate sneu te worden hier.
Dat werd al meermaals gezegd en geschreven hier. Er zijn forumleden die er een dagtaak aan hebben om allerhande kritiek te spouwen op hem. Maar ze zijn een kleine minderheid. Kritiek kan/mag en moet zelfs, maar met het nodige respect. En bij sommigen ontbreekt dat laatste jammer genoeg. Daar gaat het bij mij om ... respect. Er wordt aan niemand gevraagd om supporter te zijn van renner x of renner y. Meer zelfs, het is volkomen normaal dat je iemand niet lust. Maar er is een verschil tussen kritiek geven en iemand afbreken.

Ik ben bv absoluut geen fan van Max Verstappen. Ik kan hem niet hebben. Maar ik heb wel veel respect voor hem. Want wat hij doet in zijn sport is absolute wereldtop.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2023 12:04

Klein_Verzet schreef: 11 mei 2023 11:58 Terugkijkend zag ik hoe Evenepoel de gashandel opendraaide en bruusk op kop van het peloton reed, nadat Roglic onderuit was gegaan. De Jumbo's moesten volle bak rijden om het gat te dichten, pas toen zij aansloten bij de voorste groep ging Evenepoel van kop af. Toeval? Ik denk dat Jumbo (en ook Ineos, die zich niet schuldig maakte aan dit onsportieve gedrag. Ineos laat sowieso per definitie geen kopman in de finale op kop van het peloton sleuren.) vandaag en morgen de boel flink op de proef gaan stellen. Ik geef ze geen ongelijk.
Ik vind het niet onsportief om gebruik te maken van pech of een val. Dan moet je maar op je fiets blijven zitten of met degelijk materiaal rijden.

Ik hoop dat deze actie de toon heeft gezet en dat we af zijn van om iedere scheet te koers lam te leggen in het kader van geveinsde medemenselijkheid.
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 mei 2023 12:05

Ik heb zeker respect voor de prestaties van Evenepoel, hij koerst fantastisch en hoort nu al bij de beste renners ter wereld. Voor zijn gedrag in en rondom de koers heb ik echter geen respect, daar erger ik me kapot aan. Hij is vrijwel de enige coureur bij wie ik dat heb, dat wil ook wat zeggen. Dat heeft niets met onvolwassenheid te maken.

Jammer dat lugosi het weer nodig vond om het vuurtje op te stoken. Laat het maar weer over de Giro gaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 mei 2023 12:07

Na het bestuderen van de VAR heeft REV zijn keutel alweer ingetrokken.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro- ... valpartij/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2023 12:15

SiO2 schreef: 11 mei 2023 12:05 Ik heb zeker respect voor de prestaties van Evenepoel, hij koerst fantastisch en hoort nu al bij de beste renners ter wereld. Voor zijn gedrag in en rondom de koers heb ik echter geen respect, daar erger ik me kapot aan.
Dit zegt het precies.
Idem voor Demi Vollering: knap hoe ze nu koerst, maar voor mij niet de gunfactor door het gedrag.

Je hoeft toch ook niet met iedereen vriendjes te zijn? :-)
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 mei 2023 12:22

Ernie C. schreef: 11 mei 2023 12:04
Klein_Verzet schreef: 11 mei 2023 11:58 Terugkijkend zag ik hoe Evenepoel de gashandel opendraaide en bruusk op kop van het peloton reed, nadat Roglic onderuit was gegaan. De Jumbo's moesten volle bak rijden om het gat te dichten, pas toen zij aansloten bij de voorste groep ging Evenepoel van kop af. Toeval? Ik denk dat Jumbo (en ook Ineos, die zich niet schuldig maakte aan dit onsportieve gedrag. Ineos laat sowieso per definitie geen kopman in de finale op kop van het peloton sleuren.) vandaag en morgen de boel flink op de proef gaan stellen. Ik geef ze geen ongelijk.
Ik vind het niet onsportief om gebruik te maken van pech of een val. Dan moet je maar op je fiets blijven zitten of met degelijk materiaal rijden.

Ik hoop dat deze actie de toon heeft gezet en dat we af zijn van om iedere scheet te koers lam te leggen in het kader van geveinsde medemenselijkheid.
Mee eens, met de gashendel opendraaien als je tegenstander valt, heb ik geen moeite. Zelfs niet als Evenepoel het doet. ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2023 12:29

Mwa….. ik vind het dubbel.
Als het peloton rustig voortgaat en dan ineens de gaskraan open is not done. Als het toch al koers is gewoon volle bak door. Gebruik van de situatie vs. misbruik.
Meestal gaat dat vrij natuurlijk.
Maar ik kan mij voorstellen dat Ineos en Jumbo hem vandaag even door de mangel halen zodat ie de komende dagen minder fit is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2023 13:10

daniel1975 schreef: 11 mei 2023 12:29 Mwa….. ik vind het dubbel.
Yep.

Wordt er al gekoerst dan hoeven ze van mijn niet in te houden. Wordt er echter nog op het gemak gereden kan je best even wachten maar laten we er in hemelsnaam geen borduurclubjes van maken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2023 13:41

MarkVeenstra schreef: 11 mei 2023 11:58

Precies.,. En nu is het Vervaeke die stellig is. Maar als argument geeft dat Remco zijn naam hoorde roepen en naar rechts keek.
Het is een wonder dat die jongen LBL kan uitrijden als hij iedere keer kijkt als zijn naam wordt geroepen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie