Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad perikelen, fiets retour of niet?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 mei 2023 20:41

Heel simpel luister naar je gevoel.

Daarnaast
Er zijn zat dingen die je kan doen om het waarschijnlijk voorgoed te laten verdwijnen.
-haarspray
-blanke lak
-tape
-iets hoger moment
- de juiste carbon pasta (bv Morgan blue is het vet veel te dik en zand te klein en te weinig)
Gebruik taxc of dynamic

Smeer ook de klem goed in.
Bij de eerste foils gebeurde dit ook en dat geeft best een harde krak.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 08 mei 2023 22:25

heel veel van die exotische vormen hebben vroeg of laat een probleem.
service center zijn werk laten doen, die willen gelijk hoe tevreden klanten.

die luide krak, das ook deels door het frame en hoe het geluid erin voortbeweegt en resoneert.
je frame versterkt dit geluid
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 09 mei 2023 07:02

rikkert schreef: 08 mei 2023 16:27 Als Canyon de fiets al wil terugnemen, zegt dat iets toch? Als ze alle vertrouwen hebben dat het een klein dingetje is lossen ze het op en dan klaar. Is het goedkoopste. En op de lijst van filantropische instellingen komen ze niet voor.

Ik zou m gewoon terugsturen. Ze bieden het zelf aan.
Dat bieden ze altijd aan. Zelfs al zit er een krasje op van nog nog geen speldenkop groot.

Ik zou er mee naar een service center gaan. Krijgen die het niet opgelost kun je nog altijd terugsturen, maar dat zou mijn allerlaatste optie zijn.
Want voor 4k heb je nergens een gelijkaardige fiets met dezelfde specs.

En als je een aero frame wil zijn veel andere merken ook direct een pak agressiever van geometrie.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 mei 2023 08:04

Ik heb geen aero fiets met aparte zadelpen, maar ik snap er geen fluit van dat je bij een aero fiets van 4 ruggen moet accepteren dat er een zadelpen-probleem in zit. En als alle merken dat probleem hebben (zoals bigfloor zegt) dan zou ik geen aero willen. Maar goed dat ben ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mei 2023 08:14

Floor schrijft niet dat meer aeroframes dat hebben, maar meer merken.

In mijn Ultimate zit ook een geïntegreerde klemming en daar werkt het wel goed. Het kan dus wel.
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 09 mei 2023 09:07

Heeft topicstarter al geprobeerd om de zadelpen te monteren conform de instructies van Canyon en het filmpje dat ik eerder deelde in het begin? Ik denk dat de montage gewoon heel precies komt. De zadelpen zit waarschijnlijk los in de doos. Iedereen moet deze zelf monteren. Dat is vragen om problemen bij een dergelijke zadelpen, waarbij de montage zo moeilijk is. De meeste Canyonkopers hebben nauwelijks ervaring met het in elkaar zetten van een fiets.

Ik zou het in elk geval nogmaals proberen conform de instructie en een iets hoger aanhaalmoment.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mei 2023 09:46

marsman schreef: 09 mei 2023 09:07 Iedereen moet deze zelf monteren. Dat is vragen om problemen bij een dergelijke zadelpen, waarbij de montage zo moeilijk is.
Als het monteren van een zadelpen rocket science is geworden, dan doe je als internetfabrikant iets heel erg niet goed..... :dislike:
Less is bore

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1408
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 09 mei 2023 09:51

tom de groot schreef: 07 mei 2023 23:05 In jouw geval terugsturen eb naar wat anders kijken.

Succes ermee.
Terugsturen en verder geen woorden aan vuil maken.
hun fietsen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 mei 2023 10:42

marsman schreef: 09 mei 2023 09:07 Ik zou het in elk geval nogmaals proberen conform de instructie en een iets hoger aanhaalmoment.
Tsja, en gaat het dan fout, dan is de garantie vervallen, want er is een te hoog aanhaalmoment gebruikt.........
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 09 mei 2023 11:10

Dat dus. Ik lees voorstellen voor haarlak etc. Dan kun je dus je garantie ook vaarwel zeggen. Nieuwe fiets met problemen - op laten lossen door de fabrikant.

volgens tomtom is er trouwens niets aan de hand (uit het Canyon topic):
:roll:
tomtom schreef: 28 mar 2023 12:40
Kiekeboe schreef: 23 mar 2023 15:48 Is de huidige aeroad nog steeds een no-go omwille van de zadelpen problemen?
Welnee, en dat was het ook nooit. Alleen werd/wordt er ENORM veel ophef gemaakt over een behoorlijk onbenullige "slijtage" van de zadelpen in het frame. Als je dit met wat goed(!) montagevet deed is en was er geen probleem. Ik weeg 80-85kg en heb de zadelpen op de max hoogte (dus maximale belasting) en heb behalve 1x "tikken" nooit problemen ervaren en ook nauwelijks slijtage gezien. Tegenwoordig regeert echter de "buro-wijsheid"....geen verantwoordelijkheid nemen maar gelijk alles "verbieden/regelen" zonder het in perspectief te plaatsen. Ja, er waren een aantal mensen die er enorm over vielen maar vele malen meer die geen problemen hadden met wat "wear & tear" van de zadelpen. Canyon heeft mij echter zeer genereus (financieel) gecompenseerd en voorzien van nieuw frame (paar streepjes zaten niet onder de blanke lak), zadelpen en stuurbochten bij de wissel/update. Uiteraard ben ik ook gewoon blijven doorfietsen :mrgreen:.... Ik vind het nog steeds een erg fijne en mooie fiets (de mooiste Aero in elk geval) maar daar zijn er meer van. Of even wachten op de "nieuwe" variant, wellicht is daar nog minder kans op wear & tear. Persoonlijk heb ik nog nooit een zadelpen gezien die zonder (zichtbare) beschadigingen hoger kan worden gezet na enige tijd gebruik. Kortom, ik weet niet precies wat die bevestiging oplost (maar ik vind het wel (veel) lelijker :? ).
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 09 mei 2023 13:12

Tja, dit was dan ook de hoofreden, waarom ik me geen Aeroad heb willen aanschaffen. Er zijn gewoon teveel negatieve berichten op het internet te vinden aangaande die zadelpen. Die oplossing d.m.v. een sleeve, is ook maar een lapmiddel. Er is gewoon structureel wat mis, met het ontwerp van de Aeroad. Bij het volgende model, zal dit wel opgelost zijn (hoop ik).

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 09 mei 2023 17:53

Belangrijkste is dat de carbon pasta goed aanwezig is in de zadelbuis.
Dit voordat de zadelpen wordt gemonteerd
De klemming zit onderaan dus een lange kwast is raadzaam. Gebruik een dikke pasta zoals aquapaste van morgan. Dat is bijna stroop.

Plaats reactie