Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Strava kosten gestegen?

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 mei 2023 20:16

Volgens Europese wetgeving moet hetzelfde product/dienst, binnen de EU dezelfde prijs hebben.
Ray Maker (dcrainmaker.com) heeft het uitgezocht.
Gewoon even een support case aanmaken bij Strava, dat je de laagste prijs wilt hebben ipv datgene wat ze aan je willen doorberekenen.

Hier de tabel (die Ray Maker heeft gemaakt nadat hij elke keer met een VPN naar een ander land verbinding maakte en toen de prijs opvroeg)

Nederland en Duitsland zijn beide de sjaak qua prijs.


Afbeelding
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 mei 2023 20:24

Ik heb sindskort zonder het te vragen of iets goed te keuren plots een proef abonnement gekregen van 30 dagen. Is dat ook iets nieuws? En mag ik dan straks ook nog eens het toptarief gaan aftikken?
Live fast; die young. mijn blog

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 mei 2023 21:06

Heb je een betaald Strava account nodig als je intervals.icu gebruikt om je trainingen te analyseren?
Of raak je dan ook je hartslag- en vermogensdata kwijt?

Anders denk ik dat ik maar eens naar het gratis abo over ga voor een poosje.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 mei 2023 21:25

rob74 schreef: 08 mei 2023 20:24 Ik heb sindskort zonder het te vragen of iets goed te keuren plots een proef abonnement gekregen van 30 dagen. Is dat ook iets nieuws? En mag ik dan straks ook nog eens het toptarief gaan aftikken?
Kreeg ik ook. Stopt automatisch na 30 dagen tenzij jij overgaat op een betaald abonnement.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 mei 2023 21:48

bakboord1 schreef: 08 mei 2023 21:06 Heb je een betaald Strava account nodig als je intervals.icu gebruikt om je trainingen te analyseren?
Of raak je dan ook je hartslag- en vermogensdata kwijt?

Anders denk ik dat ik maar eens naar het gratis abo over ga voor een poosje.
Nee niet nodig. Ik heb ook geen Premium en Intervals werkt perfect. Sterker nog, ik zie amper meerwaarde voor Premium. Routes maak ik in judise.nl

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 mei 2023 21:56

Top! Dank voor je antwoord!
Fijn om te weten dat dit werkt want de meerwaarde van de analyse van Strava zie ik niet. Heel erg beperkt.
Enkel het maken van routes is fijn in combinatie met Veloviewer maar het tegelen staat bij mij op een lager pitje momenteel.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 mei 2023 07:43

bakboord1 schreef: 08 mei 2023 21:56 Top! Dank voor je antwoord!
Fijn om te weten dat dit werkt want de meerwaarde van de analyse van Strava zie ik niet. Heel erg beperkt.
Enkel het maken van routes is fijn in combinatie met Veloviewer maar het tegelen staat bij mij op een lager pitje momenteel.
Als je Komoot hebt, kun je Statshunters als gratis Chrome plugin installeren. Daarmee kun je ook routes maken icm jouw tegels.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 mei 2023 07:56

Tsja, eerst begonnen ze de gratis delen te verschralen om je naar een betaald account te krijgen, en die gaan nu omhoog. Ik zie in mijn gratis account weinig reclame. En het moet ergens van betaald worden. Blijkbaar zijn advertenties niet zo'n lucratief model voor strava, wel bijvoorbeeld voor Facebook en Insta, die hebben alleen gratis accounts. En dus moet het bij de betalende klant vandaan komen (en dan blijkbaar de nederlandse en duitse klant). Ik gok een beetje dat het zo werkt.

Ik heb nog een gratis account. Ben wel benieuwd hoe lang dat nog duurt. Als ze het opheffen, is mij dat ook best, dan bekijk ik mijn ritjes terug op Garmin connect.

Iemand die wat meer thuis is in deze business die wat meer context heeft hoe dit werkt? Gewoon uit interesse.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

0475
Forum-lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 09 mei 2023 08:43

Als de dienst gratis is dan kun je aannemen dat de dienst niet het product is maar de gebruiker het product is, denk aan bv Google, Facebook en anderen die zo veel mogelijk je surf gedrag volgen en op basis daarvan profielen/doelgroepen aan adverteerders verkopen met de 'belofte' van een bepaalde conversie-rate (aantal klikken tot een aankoop bij de adverteerder).

Het lijkt er bij Strava op dat advertentie inkomsten te laag zijn en/of de conversie naar een betaald abonnement te laag is.

Ik hou er dan ook rekening mee dat bij Strava (en anderen) de gratis versie op termijn helemaal verdwijnt en op zijn best vervangen wordt door een proefperiode van bv 30 dagen dat dan in combinatie met wel of niet verschillende soorten abonnementen.

En bij Zwift en conculega's zal het mij niet verbazen als de maandelijks opzegbare abonnementen verdwijnen en je alleen nog maar voor langere perioden als minimaal 1 jaar een abonnement kunt afsluiten.

Alles voor een constante en voorspelbare cashflow.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 mei 2023 10:00

Ik gok ook dat de hoeveelheid data beperkt is tot sportactiviteiten. Dat is wel heel gericht voor adverteerders maar ook best wel beperkt. Je zou toch zeggen dat fietsenboeren wel zouden moeten willen adverteren....als er ergens fietsers zitten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 mei 2023 11:18

Trouwens, zou het dan werken om met een vpn vanuit Zweden een abo af te sluiten tegen zweedse kosten? En daarna ga je gewoon verder op je nederlandse ip, want die abo heb je toch al.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 mei 2023 13:00

En dan nog iets: ik vind strava wel erg duur. Als je het vergelijkt met dit soort online diensten als Netflix en Spotify: voor 9.99 kan ik echt ongelooflijke hoeveelheden muziek luisteren, met netflix kan ik voor een dergelijk bedrag series/films streamen, die er speciaal voor gemaakt worden. En strava, ik kan mijn trainingen uploaden en er wat analyse op los laten en segementen. Vind het eigenlijk best wel duur voor vrij weinig functionaliteit en (ik vergeet vast een paar functies), zeker nu in Nederland (12euri). Ieder zijn meug natuurlijk hoor....just my 2cents.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie