Dank voor de tips. Ik ga die van decathlon eens proberen. Voor de prijs hoef ik t niet te laten.i-mac schreef: ↑05 mei 2023 17:40Ik heb zeer goede ervaring met de bidons van Aliexpress. De vernieuwde dop kan je nu nog sneller en beter poetsen.
Bij dit soort doppen (genre Camelbak) is dat een must.
https://nl.aliexpress.com/item/10050039 ... pt=glo2nld
Ofwel eens die van Decathlon proberen. Daar heb ik geen ervaring mee. Dop lijkt me ook hetzelfde systeem. En voor de prijs moet je het niet laten.
https://www.decathlon.be/nl/p/fietsbido ... mc=8487261
Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11766
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik moet zeggen dat camelbak bidons toch wel heel fijn zijn.
Aan alles is gedacht net zoals met een echte camelbak rugzak.
Aan alles is gedacht net zoals met een echte camelbak rugzak.
Zo te lezen heb ik dan nog bidons met een oude versie van het dop. En die zijn heel erg moeilijk uit elkaar te halen om te poetsen. Vooral de binnenkant was een broedplaats voor schimmels. In zoverre dat ik destijds losse dops als reserve heb gekocht.wasbeer2006 schreef: ↑07 mei 2023 13:38 Ik moet zeggen dat camelbak bidons toch wel heel fijn zijn.
Aan alles is gedacht net zoals met een echte camelbak rugzak.
Ik ga het nieuwere model eens bekijken. Maar van die Alie bidons, is behalve het misbruik van de Rapha naam, niets verkeerd mee. En die dop kan je ook moeiteloos uit elkaar halen. En ze zijn ook goedkoper te krijgen dan in de link die ik gaf.
De rugzak is zeker heel erg goed.
Die oude versie Camelback doppen haal ik moeiteloos uit elkaar. Als je het een beetje gewoon bent. Dan doe ik een scheutje bleekwater met afwasmiddel en wat water in de bidon, onderdelen dop erin, wat schudden, wat laten trekken, en na een half uurtje als nieuw. Ik heb zo 2 bidons die al zo een 5 jaar meegaan. Onlangs 2 nieuwe gekocht, met de nieuwe dop, maar nog niet gebruikt.
Mijn Supersix had ik hetzelfde verhaal. Ik heb een T42 dopsleutel gekocht.Rolandos schreef: ↑07 mei 2023 11:06 Voor een Cannondale Scalpel, bb eruit gehaald, nieuwe lagers erin geperst, nu BB weer in. Press fit, thread together. DS erin geperst, NDS erop geschroefd. Met de hand aangedraaid, maar nu moet ik eigenlijk een tool hebben om dat laatste gedeelte echt strak erin te krijgen.
Gaat om een 16 notch, 48.5mm shell
Nu zie ik :
https://www.omnibikeparts.com/nl_NL/p/w ... out/46319/
https://www.omnibikeparts.com/nl_NL/p/w ... 4mm/51154/
https://amzn.eu/d/eRM9k6G
Dan een momentsleutel met een paddenstoel kop erop
https://www.nemad.nl/webshop/nl/gedore- ... 12-/495827
Dop T42 op de momentsleutel, op het BB zetten en zover mogelijk aandraaien. Zodra het lastig wordt om de dop fatsoenlijk op zijn plek te houden, zette ik de dop met een lijmklem vast. Lange lijmklem, plankje op de BB zijde die niet aangedraaid wordt, klem op plankje en bovenkant "paddenstoel". Lijmklem goed vastdraaien, niet te gek maken uiteraard.
Dogma F
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11766
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij de camelbak bidons die ik heb, kan je het rubber dopje aan de binnenzijde verwijderen en schoonmaken, dan gewoon goed uitslaan en klaar.
Eens in de paar weken in de vaatwasser en klaar.
Bleekwater......
dat gebruik ik echt niet in bidons, risico dat er iets achter blijft.
Ik snap het goed schoonmaken, maar ik heb ook geen last van vuil of andere troep.
Camelbak rade zelf altijd steradent aan.
Eens in de paar weken in de vaatwasser en klaar.
Bleekwater......

Ik snap het goed schoonmaken, maar ik heb ook geen last van vuil of andere troep.
Camelbak rade zelf altijd steradent aan.
Want S-Works. Deze is nog relatief goedkoop; ik dacht dat we hadden afgesproken dat één S-Works equivalent was aan €15.000,-

Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 35980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Spesh is alweer aan het zakken met prijzen hoor. Dit voorjaar forse kortingen geweest op heel veel mtb’s.
I wanna feel sunlight on my face
Ik durf toch wel te beweren dat die crossmotor een stuk sneller is op alle parcoursen.
Maar die mtb is zero emission en dan mag het wat meer kosten. Helaas geen 3000€ mtb-subsidie van de overheid
En een Husqvarna 450 is zeker geen instapper, dat is de zwaarste klasse. Voor dat geld kun je ook 3 nieuwe 110cc crossmotoren kopen. En (bijna) alle merken zijn een stukje goedkoper dan Husqvarna. Dus eigenlijk op alle punten vergelijkbaar.
Maar die mtb is zero emission en dan mag het wat meer kosten. Helaas geen 3000€ mtb-subsidie van de overheid

En een Husqvarna 450 is zeker geen instapper, dat is de zwaarste klasse. Voor dat geld kun je ook 3 nieuwe 110cc crossmotoren kopen. En (bijna) alle merken zijn een stukje goedkoper dan Husqvarna. Dus eigenlijk op alle punten vergelijkbaar.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 08 mei 2023 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork