Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 apr 2023 10:52

Warren Haynes is vandaag jarig.
Mooie aanleiding de laatste albums van The Allman Brothers en een paar albums van Gov't Mule uit de kast te trekken.
Wordt de dag net een beetje minder grijs (hier regende het net weer)

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 14 apr 2023 16:12

Omdat ik ff geen forum over film kan vinden plaats ik m maar hier.
Le velo staat op netflix.
Heel leuk om die weer eens te zien.
Ik kom er ook acher dat ik 20 jaar ten onrechte heb gedacht dat het vagicreme was.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 apr 2023 16:24

CampaYolo schreef: 14 apr 2023 16:12 Omdat ik ff geen forum over film kan vinden plaats ik m maar hier.
Le velo staat op netflix.
Heel leuk om die weer eens te zien.
Ik kom er ook acher dat ik 20 jaar ten onrechte heb gedacht dat het vagicreme was.
Als je de zoekfunctie niet gebruikt kan ik mij dat wel voorstellen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2023 15:19

Als ik zo door dit topic grasduin, dan lijkt het alsof maar weinig forummers jong waren in de late jaren 80 (òf die jaren op een heel andere manier hebben beleefd dan ik), dus laat ik er ook maar eens mijn favoriete groep aller tijden tussen gooien: Hüsker Dü, algemeen beschouwd als een van de meest toonaangevende gitaarbands van dat (post-punk)tijdsgewricht, en als zodanig mede-wegbereiders van een muziekgenre dat later door MTV-groepjes als Nirvana werd gepopulariseerd...
Klink ik als een ouwe zeur als ik zeg: "zo maken ze ze vandaag niet meer"? Nou, dat moet dan maar! :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=vQ5G77p ... erDu-Topic
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2023 16:14

dario schreef: 24 apr 2023 15:19 Klink ik als een ouwe zeur als ik zeg: "zo maken ze ze vandaag niet meer"?
Met onderstaande opmerking toch wel een beetje :mrgreen:
dario schreef: 24 apr 2023 15:19 MTV-groepjes als Nirvana
Ik ben geen uitgesproken Nirvana fan maar dat is toch wel een wat minne kwalificatie ;)

Ik had vroeger veel punk platen en boven m'n bed in militaire dienst hing vol met posters van punkbands. Het is toch een muzieksoort die bij mij door de jaren heen niet een eeuwigheidswaarde heeft weten te halen. Dat geldt overigens ook voor veel elektronische muziek.
Nirvana en de daaruit voortgekomen Foo Fighters hebben zeker inspiratie opgedaan bij Hüsker Dü maar de eerste twee draai ik nog wel en de laatste niet. Nu is het ook niet zo belangrijk wat ik er van vind want platen van Hüsker Dü doen het op verzamelbeursjes erg goed :winkthumb:

Lastige klussen vandaag en ga nu even een uurtje relaxen met Steely Dan. Begin gewoon bij album 1 :mrgreen: (tot ik echt honger krijg en ga koken)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2023 19:39

Gastheerg schreef: 24 apr 2023 16:14
dario schreef: 24 apr 2023 15:19 Klink ik als een ouwe zeur als ik zeg: "zo maken ze ze vandaag niet meer"?
Met onderstaande opmerking toch wel een beetje :mrgreen:
dario schreef: 24 apr 2023 15:19 MTV-groepjes als Nirvana
Ik ben geen uitgesproken Nirvana fan maar dat is toch wel een wat minne kwalificatie ;)
Nirvana heeft natuurlijk wel heel veel profijt gehad van MTV. Op het hoogtepunt van MTV net de juiste flow hebben, Unplugged, etc.
En op hun hoogtepunt overleden muzikanten beklijven beter dan bands die als een nachtkaars uitgaan.

(Waarbij Nirvana gewoon lekker blijft im in de auto naar te luisteren).
Less is bore

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 24 apr 2023 20:09

Nirvana, good old memories.. Vooral In Utero vond ik altijd prachtig.

Doet me denken, ik moet mijn oude ipod (ja zo'n grote met zo'n "wiel" in het midden), weer eenw tevoorschijn toveren. Volgens mij staat die nog vol met muziek die ik allemaal "vergeten" ben..

Ps: ik hoop dat ik daar nog een oplader van kan vinden 🤣

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2023 21:25

Nog zo’n oude brede 30-pins toch?
Less is bore

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 24 apr 2023 21:37

Inderdaad, zo'n hele brede :). Gelukkig lag er nog 1 in mijn doos met oude opladers en die doet het zowaar ook nog, Dus die iPod wordt nu opgeladen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 apr 2023 09:30

daniel1975 schreef: 24 apr 2023 19:39 Nirvana heeft natuurlijk wel heel veel profijt gehad van MTV. Op het hoogtepunt van MTV net de juiste flow hebben, Unplugged, etc.
Laten we wel de tijdlijn even respecteren ALLE drie de studioalbums van Nirvana waren al meermaals platina (of zelfs diamant) VOOR het legendarische Unplugged optreden bij MTV!
Nirvana had Unplugged helemaal niet nodig maar het was een mooie kers op de taart. Dat het ook nog eens het laatste grote kunstje was is een triest gegeven. Unplugged album kwam ook pas NA de dood van Cobain uit en haalde indrukwekkende verkoopcijfers maar toch minder dan Nevermind.
Dat videoclips van Nirvana het altijd goed deden bij MTV is waar maar dat er van Nevermind 30 (!!!) miljoen exemplaren over de toonbank zijn gegaan komt echt niet door MTV. Ik kijk - met uitzondering van de unplugged serie - nooit MTV en ieder die ik ken met Nevermind in de kast ook niet ;)

MTV lift altijd mee op succes van anderen en het is niet andersom. Het is altijd een bizar opportunistisch platform geweest.
De kijker/luisteraar maakt echt zelf meer keuzes dan ze denken. Mooi voorbeeld (1 van de) is de door hun gebande clip van Neil Young die uiteindelijk door hun eigen kijkers gekozen werd als clip van het jaar.
Dat luisteraars veel meer eigen keuzes maakt (mede door spotfy en youtube) in muziek zien we ook dat MTV is opgeschoven van muziekplatform naar een rij zenders van ranzig real-life-soap-shit.

Ook hun - in aanhef schitterende - unplugged serie hebben ze te grabbel gegooid zoals triest te zien was afgelopen zomer met optreden van Twenty One Pilots. Los wat je van die muziek vindt was het in termen van UNPLUGGED gewoon gênant want zelden zoveel kastjes met stekkers gezien :roll: Triest hoe een geslaagd concept zo is afgezakt.

Nou ik pak toch even Unplugged van Nirvana. Voor mij nog steeds de beste stekkerloze. Doe ik Pearl Jam daarna want dat is toch een uitstekende tweede :winkthumb:

O ja groot fan van Unplugged en soort gelijke (bv Naked Truth en allerlei akoestische broadcast opnames) concepten. Het zijn voor mij de baanfietsen van de muziek. Ontdaan van alles wat niet echt nodig is. Minimalisme als schoonheid.

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 25 apr 2023 10:11

De voetbaltrainer van mijn jongste zingt (daar kan je van mening over verschillen) in een band. Nu begrijp ik de sleeve tattoos een stuk beter! Je mag zelf uitmaken of het een streling voor het oor is, maar ik vind het wel wat hebben: https://youtu.be/1db_Fr374rM

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 apr 2023 11:29

Gastheerg schreef: 25 apr 2023 09:30
daniel1975 schreef: 24 apr 2023 19:39 Nirvana heeft natuurlijk wel heel veel profijt gehad van MTV. Op het hoogtepunt van MTV net de juiste flow hebben, Unplugged, etc.
Laten we wel de tijdlijn even respecteren ALLE drie de studioalbums van Nirvana waren al meermaals platina (of zelfs diamant) VOOR het legendarische Unplugged optreden bij MTV!
Oeps....tijd doet iets met herinneringen geloof ik :|

Over MTV: vroeger als puber was dat structureel achtergrondbehang. Ray Cokes, wie kent hem nog!? Stond vrijwel altijd aan toen het nog muziek gedreven was.
Toen er steeds meer "real"life ellende kwam was dat snel verdwenen.

Unplugged: vergeet Clapton niet, was ook niet verkeerd al kabbelde het soms een beetje teveel voor mij. En 21Pilots was zeker niet de eerste die Plugged ging, dat deed Springsteen al in de 90's (wel goede set trouwens).
Less is bore

Plaats reactie