Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Hydro coating fiets

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 apr 2023 09:41

evilhomer schreef: 01 apr 2023 12:49
DDX schreef: 15 mar 2023 16:20 @uninvitedguest; dat is de oude coating.
Heb ik op 2 fietsen zitten en bevalt erg goed.

Ik heb de nieuwe versie recent op m'n nieuwe gravelbike laten aanbrengen, die werkt nog weer even wat beter.
Echt afspuiten met water (uit bidon desnoods) en fiets is weer schoon :)
De oude versie merk ik idd dat op velgen idd vuil nog wel wat blijft hechten, zoals ook in die review genoemd.
Hoe de nieuwe versie dat over tijdje doet moet ik nog merken, maar nu al 2 modder ritjes gedaan en even afspuiten met water en weer helemaal schoon.

Filmpje van hoe ze het aanbrengen en effect :
https://www.instagram.com/p/CosZLzQsDSa/
Waar heb je de coating laten aanbrengen? Doet Proteam Bicycle Care dat (in Limmen) of zijn zij alleen de fabrikant/distributeur?
Beide. Ze doen het zelf maar hebben ook dealers voor hun producten/coaten.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 02 apr 2023 17:21

Merci! :like:
t.a.f.k.a.e.h.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 apr 2023 22:34

In principe gaat het via de dealers, zelf doen ze alleen de webshop en dealers ondersteunen.
Ik heb het wel via Ron laten doen, maar zou gewoon kijken welke dealer bij je in de buurt zit.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 07 apr 2023 11:58

Ik heb het twee jaar geleden gekocht en op diverse fietsen aangebracht (twee lagen) maar merk (erg) weinig verschil en vuil hecht zich even goed als altijd. Ik zie/lees niets op de website over een verbetering. @Philippos....waar heb jij dat vandaan/gehoord/gelezen?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 apr 2023 19:01

Dan heb je waarschijnlijk de 'verkeerde' nanocoating gebruikt want ook ik heb een (een laag) nanocoating op raw mat/glans carbon frame aangebracht en het vuil/modder/stof wat er na een ritje op zit spuit (nevel) ik er met een tuinslang gemakkelijk af. Het water wat erop blijft parelt en rolt er gewoon van af, dus . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 09 apr 2023 11:46

Ik heb deze gekocht: https://proteambicyclecare.com/product/hydro-coating/. Volgens mij niet verkeerd en met aanbrengen is volgens mij weinig fout te doen (zo moeilijk is het nou ook weer niet). Er blijft op meerdere frame gewoon zand/vuil achter….kortom ik zie/zag weinig verschil met voor de coating. Ik heb het ook ooit professioneel laten aanbrengen (glascoating door een bedrijf in Elst) maar behalve een mooiere/diepere kleur vrijwel geen verschil. Ik ben dus benieuwd welke jij gekocht hebt Orlok?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 apr 2023 14:46

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 apr 2023 16:16

tomtom schreef: 09 apr 2023 11:46 Ik heb deze gekocht: https://proteambicyclecare.com/product/hydro-coating/. Volgens mij niet verkeerd en met aanbrengen is volgens mij weinig fout te doen (zo moeilijk is het nou ook weer niet). Er blijft op meerdere frame gewoon zand/vuil achter….kortom ik zie/zag weinig verschil met voor de coating. Ik heb het ook ooit professioneel laten aanbrengen (glascoating door een bedrijf in Elst) maar behalve een mooiere/diepere kleur vrijwel geen verschil. Ik ben dus benieuwd welke jij gekocht hebt Orlok?
Er zijn een paar mogelijke problemen:
-er zat al een waslaag op (dat weet je vaak niet eens)
-frame was niet schoon genoeg
-lak was al niet best, veel aanslag bv van teer en bomen.

Als je het echt goed wilt doen eerst je frame wassen met een shampoo die alle waslagen en ander troep verwijderd.
Kleien kan nog, maar dan vetvrij maken is vaak voldoende. Of de meegeleverde ontvetter gebruiken.

Op een fiets zou het wel minimaal een jaar maar waarschijnlijk wel 2 of 3 jaar goed blijven.
Auto is vaak circa een jaar in Nederland.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 09 apr 2023 22:29

wasbeer2006 schreef: 09 apr 2023 16:16
tomtom schreef: 09 apr 2023 11:46 Ik heb deze gekocht: https://proteambicyclecare.com/product/hydro-coating/. Volgens mij niet verkeerd en met aanbrengen is volgens mij weinig fout te doen (zo moeilijk is het nou ook weer niet). Er blijft op meerdere frame gewoon zand/vuil achter….kortom ik zie/zag weinig verschil met voor de coating. Ik heb het ook ooit professioneel laten aanbrengen (glascoating door een bedrijf in Elst) maar behalve een mooiere/diepere kleur vrijwel geen verschil. Ik ben dus benieuwd welke jij gekocht hebt Orlok?
Er zijn een paar mogelijke problemen:
-er zat al een waslaag op (dat weet je vaak niet eens)
-frame was niet schoon genoeg
-lak was al niet best, veel aanslag bv van teer en bomen.

Als je het echt goed wilt doen eerst je frame wassen met een shampoo die alle waslagen en ander troep verwijderd.
Kleien kan nog, maar dan vetvrij maken is vaak voldoende. Of de meegeleverde ontvetter gebruiken.

Op een fiets zou het wel minimaal een jaar maar waarschijnlijk wel 2 of 3 jaar goed blijven.
Auto is vaak circa een jaar in Nederland.
Tsja, het was meermaals op een nieuw frame dat (met bijgeleverde) ontvetter behandeld was…..imo werkt het gewoon niet en zeker niet lang. Misschien als je na elke rit je fiets afspuit maar dat vind ik geen doen. Vuil blijft gewoon zitten en het helpt (dus) vrijwel niets. Ook op auto(ruiten) laten aanbrengen en ook daar vrijwel hetzelfde effect (vrijwel niets dus). Dat het misschien water afstoot wat zo leuk op de filmpjes steeds te zien is dat geloof ik wel…..maar vuil blijft evengoed na afspoelen (goed) zichtbaar Proteambicycle care heeft nog niet geantwoord op mijn vraag over verbetering van het product zoals in dit topic beschreven wordt. Wellicht is dat nog het proberen waard…. PS. Op een Gravelbike werkt het al helemaal niet :-(
Canyon Aeroad
Canyon Grail

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 apr 2023 08:11

Het is ook niet zo dat even de tuinslang erop ervoor zorgt dat het vuil eraf loopt.
Liefst zet je hem eerst in foam en dan de tuinslang, dat gaat best wel goed.
Op mijn auto is er dan echt veel vanaf.

Alleen hoe vuiler het wordt hoe slechter het werkt, je moet bv je auto wel elke week handwassen.
Als je pech hebt is 1x door de wasstraat voldoende om je hele laag eraf te halen. Autobob gebruikt nogal heftig spul om hem kort na het wassen extreem te laten glimmen, maar mijn waslagen zijn er echt met 2 a 3x vanaf. Dus ik was hem vanaf maart tm oktober lekker met de hand.

Mijn MTB zet ik gewoon goed in de auto was, dat verschil is echt nihil met een ceramic coating en was glimt meer.
Mijn racer is mat, dus dat is gewoon een vochtige doek en daarna WD40 erop met een doek voor het mat/glans effect, dat is echt mooi.
Tenminste dat vinden mensen onderweg altijd :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2023 08:31

WD40 op een frame smeren….. blijf het een vreemd idee vinden. Is toch wel beter spul voor?
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 apr 2023 08:50

Ja daar is wel beter spul voor. Ik heb ook van die wet coatings, maar dat is echt vervelend aanbrengen op een fiets.
Ik spuit een beetje op een doekje en breng het aan. Doe het alleen op de mat gekleurde delen. Op mat zwart is het geen gezicht (vind ik).

Plaats reactie