Specialized Tarmac Pro vs. Cube Attain GTC SLX
Beste raceliefhebbers,
Na 25 jaar wil ik het wielrennen weer oppakken. Na oriëntatie bij diverse specialisten twijfel ik tussen 2 verschillende fietsen: de Specialized met iets hogere kwaliteit (denk ik) en velgremmen en de Cube schijfremmen. Beide heb ik uitgeprobeerd en zitten qua houding prima voor mij, waarbij de Cubu iets relaxter zit en de Specialized iets dynamischer.
Omdat ik een beginnende fietser ben en dus weinig ervaring heb, ben ik benieuwd naar jullie voorkeur/mening.
Het gaat om deze twee:
1. Specialized Tarmac Pro (showroom frame, door specialist weer opgebouwd met nieuwe onderdelen):
Frame: FACT 10R Carbon
Afmontage: Shimano Ultegra DI2 11 sp. 50 x 34
Wielen: Fulcrum Racing 5
Zadel: Fizik
Banden:Specialized Turbo Pro 26 mm
Extra: Carbon stuur en zadelpen, frame is zo goed als nieuw en veel onderdelen NIEUW.
2. Cube Attain GTC SLX 2023
Frame: GTC Monocoque Twin Mold Technology, Road Comfort Geometry
Afmontage: Shimano 105 Di2 RD-R7150-DGS 12 sp. 50 x 34
Wielen: Newmen Performance SL R.32
Zadel: Natural Fit Venec
Banden: Conti Grand Sport Race SL, 28-622
Extra: Stuurpen Newmen Evolution 318.4, 31.8mm, Stuur Newmen Evolution Wing Bar Zadelpen
Newmen Evolution, 27.2mm
Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp!!
Na 25 jaar wil ik het wielrennen weer oppakken. Na oriëntatie bij diverse specialisten twijfel ik tussen 2 verschillende fietsen: de Specialized met iets hogere kwaliteit (denk ik) en velgremmen en de Cube schijfremmen. Beide heb ik uitgeprobeerd en zitten qua houding prima voor mij, waarbij de Cubu iets relaxter zit en de Specialized iets dynamischer.
Omdat ik een beginnende fietser ben en dus weinig ervaring heb, ben ik benieuwd naar jullie voorkeur/mening.
Het gaat om deze twee:
1. Specialized Tarmac Pro (showroom frame, door specialist weer opgebouwd met nieuwe onderdelen):
Frame: FACT 10R Carbon
Afmontage: Shimano Ultegra DI2 11 sp. 50 x 34
Wielen: Fulcrum Racing 5
Zadel: Fizik
Banden:Specialized Turbo Pro 26 mm
Extra: Carbon stuur en zadelpen, frame is zo goed als nieuw en veel onderdelen NIEUW.
2. Cube Attain GTC SLX 2023
Frame: GTC Monocoque Twin Mold Technology, Road Comfort Geometry
Afmontage: Shimano 105 Di2 RD-R7150-DGS 12 sp. 50 x 34
Wielen: Newmen Performance SL R.32
Zadel: Natural Fit Venec
Banden: Conti Grand Sport Race SL, 28-622
Extra: Stuurpen Newmen Evolution 318.4, 31.8mm, Stuur Newmen Evolution Wing Bar Zadelpen
Newmen Evolution, 27.2mm
Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp!!
Normaliter zou ik dit ook zeggen. Maar ik zou nu echt niet meer zo'n bedrag neerleggen voor een velgrem fiets.
De Cube biedt veel waar voor dat geld, de Spesh niet.
De Cube biedt veel waar voor dat geld, de Spesh niet.
Dat zou voor mij dan weer een reden zijn om voor de S te gaan. 2300€ voor een carbon fiets met Di2 was 5 jaar geleden al goedkoop. Nu is dat nog steeds niet slecht, ondanks dat velen fool proof techniek, waar makkelijk zelf aan te werken is op een lichte fiets niet meer van deze tijd vinden.
Het hangt dus vooral van je eigen voorkeur af. Voor het dure merkje hoef je het echter niet te doen. Specilized-fanboy of zuinige, calvinistische Cube-rijder zijn doen beiden weinig positiefs voor je imago (ook niks negatiefs wat mij betreft) en de kwaliteit is gelijk.
Het hangt dus vooral van je eigen voorkeur af. Voor het dure merkje hoef je het echter niet te doen. Specilized-fanboy of zuinige, calvinistische Cube-rijder zijn doen beiden weinig positiefs voor je imago (ook niks negatiefs wat mij betreft) en de kwaliteit is gelijk.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zou anno 2023 ook niet meer gaan voor de velgrem fiets (alhoewel die Spesh in 2018, weliswaar met carbon roval wielen dan wel, een fietsje was van meer dan 6000€)
De geometrie van die Tarmac, is trouwens wel een pak sportiever, dan die Cube. Dat ga je toch ook eens moeten bekijken, testen ...
https://geometrygeeks.bike/compare/cube ... c-2018-56/
De geometrie van die Tarmac, is trouwens wel een pak sportiever, dan die Cube. Dat ga je toch ook eens moeten bekijken, testen ...
https://geometrygeeks.bike/compare/cube ... c-2018-56/
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15946
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Koop de fiets waar jij je het beste bij voelt.
Beide fietsen hebben een andere geometrie.
De Cube is een pak moderner in alle opzichten.
Op de Cube kan je, eventueel later als je dat zou willen, bredere banden monteren.
Nog even dit,
Bij Wim De Vos fietsen in Oosterhout kost de Cube 2299 Euro.
Beide fietsen hebben een andere geometrie.
De Cube is een pak moderner in alle opzichten.
Op de Cube kan je, eventueel later als je dat zou willen, bredere banden monteren.
Nog even dit,
Bij Wim De Vos fietsen in Oosterhout kost de Cube 2299 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Die Tarmac met velgremmen is dan wel maximaal een SL6 want SL7’s zijn er niet met velgremmen. Dus je hebt dan ook het vorige model en naar verwachting komt dit jaar ook al SL8.
Als je dat tenminste belangrijk vind, de SL6 is wel een hele fijne fiets, kan ik uit ervaring zeggen.
Als je dat tenminste belangrijk vind, de SL6 is wel een hele fijne fiets, kan ik uit ervaring zeggen.
Zijn de onderdelen op de Specialized nieuw of bijna nieuw?
Ipv een Carbon stuur kan je die 150€ beter investeren in betere wielen.
Ik heb zelf een Sl6 met velgremmen en Scott addict met schijfremmen, beide met Ultegra DI 2 11 speed.
Er is toch een groot verschil qua race/endurance geometrie.
Ipv een Carbon stuur kan je die 150€ beter investeren in betere wielen.
Ik heb zelf een Sl6 met velgremmen en Scott addict met schijfremmen, beide met Ultegra DI 2 11 speed.
Er is toch een groot verschil qua race/endurance geometrie.