Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Parijs-Roubaix 2022

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 20 jan 2023 14:10

fietsvriend schreef: 17 jan 2023 07:59 Ik rij de korte afstand (145). Heeft iemand ervaringen met campings in de buurt van de start/finish? We willen met een busje gaan, lang weekend inclusief de mannenkoers op zondag. Camping zou fijn zijn om te kunnen douchen na afloop van de rit.
Ik weet dat je ook kunt douchen op de wielerbaan, maar ik heb nog geen idee Groenink dat praktisch ga doen met schone kleren en zo.
Wat zijn jullie ervaringen? We zijn met ons tweeën en fietsen allebei de toertocht.
Wij boeken altijd een goedkoop hotel in Roubaix / Lille Wasquehal. Genoeg (goedkope) opties als je er vroeg bij bent. Voordeel is ook dat je je fiets in het hotel kunt stallen zodat deze niet uit je auto gejat wordt als je je stuurbordje op gaat halen. Dat is schering en inslag in Roubaix bij dit evenement.
rule #5

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 03 mar 2023 13:59

Goeie tip, dat hotel. Plannen zijn veranderd. Geen camping, maar een hotel in de stad.

Iets anders: hoeveel hoogtemeters telt PR eigenlijk?
Michiel

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 03 mar 2023 15:27

Ik heb de volledige (177km) gereden 2 jaar terug en had toen 1200HM.
Wij, ik met vrouw en dochter, hebben toen verbleven op een 10 tal km van de start in Busigny.
In een B en B, Ferme de Montecouvez, zeer goed en allemaal Paris Roubaix fietsers.
Specialized Sl7 pro Sram Force

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 04 mar 2023 14:50

Er zit een viaduct in, verder niets om je druk om te hoeven maken.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 04 mar 2023 22:24

Had in 2022 op de 175km afstand 740hm.

"Probleem" met deze koers is dat hij dusdanig slopend is dat het ook zomaar op dat viaduct van Critic kan breken 😬... Wat een heerlijk dag was dat...🤤

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mar 2023 09:46

Raad heeft op de laatste klim bij uitrijden Hem toch de beslissingde demarrage geplaatst?
Nergens echt klimmen maar het kruipt er toch in.......

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 mar 2023 12:56

Mons-en-pevele vertalen ze in Vlaanderen natuurlijk ook naar de pevelenberg..
Maar de zwaarte komt toch echt van de kasseien en niet van de hoogtemeters.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 mar 2023 13:28

Gewoon per kassei een 0.5cm rekenen :winkthumb:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

kristofdd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:08

kristofdd 31 mar 2023 16:10

Nog wat vraagjes van een roubaix-maagd die de 170k gaat doen.
Ik rij 's morgens naar Busigny met de wagen, als je daar om 6h15 aankomt: tijd genoeg voor nummer etc. op te halen ?
Ik heb een mooi kasseitje bijbesteld als souvenir. Kan je dat na de rit nog ophalen in roubaix ? Zag nergens een mailadres staan op de site om het even te vragen ?
Wordt er een gpx vrijgegeven van het parcours ?
Moet je na aankomst direct weg uit de velodrome of mag je blijven kijken naar de dames ?

alvast bedankt

Kristof

Bison47
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2023 16:08

Bison47 31 mar 2023 17:48

Ik heb vorig jaar de 145 km gereden. Vond het qua logistiek en nog vroegere start niet waard om de 170 km te rijden. Je eerste vraag kan ik dan ook niet beantwoorden. De andere drie wel:
- Het kasseitje kan je na de rit ophalen.
- Gpx zou je zeker moeten krijgen, of via de site of in je mailbox.
- Blijven kijken naar de dames is mogelijk.

Veel plezier, kijk goed om je heen naar anderen die over de stenen stuiteren, ik vond het een prachtige ervaring.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 apr 2023 11:15

kristofdd schreef: 31 mar 2023 16:10 Ik rij 's morgens naar Busigny met de wagen, als je daar om 6h15 aankomt: tijd genoeg voor nummer etc. op te halen ?
JA (zie website)
kristofdd schreef: 31 mar 2023 16:10 Wordt er een gpx vrijgegeven van het parcours ?
Ik hoop niet dat je die nodig hebt. Verkeerd rijden op de dagen voor de koers is schier onmogelijk. Grote gele borden met een pijl volgen en gewoon netjes tussen de kampers door :mrgreen:

Op TWEE punten opletten!!!!
De afdaling (over kasseien) naar Bourghelles gaat de koers door tot de dorpskern en daar linksaf. Het laatst stuk is sinds een paar jaar eenrichtingsverkeer. Als wielertoerist wordt je daar dus omgeleid maar omdat er ook dameskoers is maken ze misschien een uitzondering. Let op want ik heb er al eens iemand een bekeuring zien krijgen. Dus volg de aanwijzingen!

15km verder heb je nog zo'n situatie: de koers (en dus de GELE borden) houdt daar rechts aan de eenrichtingsstraat in. Ook hier opletten of er aanwijzingen staan die voor de challenge van toepassing zijn.
kristofdd schreef: 31 mar 2023 16:10 Zag nergens een mailadres staan op de site om het even te vragen ?
Ook dit is niet moeilijk te vinden ;) https://www.parisroubaixchallenge.com/n ... n/contacts
kristofdd schreef: 31 mar 2023 16:10 Moet je na aankomst direct weg uit de velodrome of mag je blijven kijken naar de dames ?
Dat is geen probleem maar je moet wel zorgen dat je er op tijd bent want vanaf 16:30 uur mag je de baan niet meer op! Strikt genomen moet je dat probleemloos kunnen halen. Om 7:00 starten en met 25 per uur is het 7 uur fietsen plus een uur bevoorraden, sanitair kom je 15:00 de wielerbaan op. Maar rij je 3 keer lek en de vrouwen sneller dan het snelste schema kan de eindtijd ineens een uitdaging worden.

kristofdd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:08

kristofdd 03 apr 2023 09:49

Bedankt GastheerG voor je antwoorden.
Ik vermoed dat het parcours zaterdag al volledig afgesloten is en je dus geen rekening moet houden met enkel richtingsstraten. We volgen hier gewoon de meute en we zien wel.
Naar tijd zie ik niet echt een probleem indien ik gespaard blijf van pech.
Het gaat iig een droge dag worden, hopelijk droogt het parcours deze week nog wat op.

Plaats reactie