Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 feb 2023 16:00

Hier ook geen trainingsstatus. Hou ons op de hoogte.
Niet zijken maar reiden !

Ventouxboy
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:01

Ventouxboy 03 mar 2023 12:24

scottwilko schreef: 18 feb 2023 21:51 Ik zie nog niet heel veel langskomen online.
Maar ik gok dat de 540 en 840 rond de voorjaar klassiekers worden gepresenteerd. Eerst zijn de 965 en 265 horloges aan de beurt.
De 965 en 265 zijn inmiddels gepresenteerd, dus ben benieuwd....

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 06 mar 2023 10:35

Vanmorgen met mijn woon-werk ritje kwam ineens de trainingsstatus weer tevoorschijn....maar nu heeft hij de GPS gegevens niet meegenomen ;-) Vanmiddag even kijken wat hij op de terugweg doet.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 mar 2023 10:37

Ik begrijp helemaal niets van die Garmin Connect IQ dinges app. Ik heb de apps gedownload die ik wil en als ik naar de Garmin IQ store ga zie ik wel dat ik wat geïnstalleerd heb. Maar in de Garmin bij IQ staat weer "No Connect IQ apps available.. ook in de Garmin Connect app zie ik geen geinstalleerde apps.. ik ben al constant aan het syncen tussen de app en de garmin, maar er verschijnt niets in de garmin.

Afbeelding

Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 mar 2023 10:49

Dat zijn ook geen apps, maar gegevensschermen. Deze kan je instellen tussen de gegevensschermen bij een activiteit. Scrol naar instellingen, activiteit, gegevensschermen, voeg toe. Daar kan je dan een van deze selecteren

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 11 mar 2023 11:13

Mijn garmin 830 van een jaar oud blijft niet meer goed in de houder zitten (zit niet meer vast). Onlangs ben ik deze bijna verloren doordat hij zo goed als los schoot.

Ik gebruik enkel de orginele houder en sinds kort eentje van Canyon. Ik heb er eigenlijk al enige tijd last van, het lijkt erop alsof hij het bevestigingspunt net wat te smal is.

Kan je de achterzijde vervangen? Ik heb nog een edge 800 liggen en die heeft na 4 jaar intensief gebruik hier helemaal geen last van.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 mar 2023 11:23

Bedankt scottwilko ik ben alweer een stap verder. De gegevenschermen heb ik gevonden. Nu probeer ik nog de EatmyRide app te connecten met mijn garmin maar loop er dan tegen aan dat er een code wordt gevraagd van de Garmin die ik niet kan vinden..

Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 31 mar 2023 15:01

gaisdergerman schreef: 11 mar 2023 11:13 Mijn garmin 830 van een jaar oud blijft niet meer goed in de houder zitten (zit niet meer vast). Onlangs ben ik deze bijna verloren doordat hij zo goed als los schoot.

Ik gebruik enkel de orginele houder en sinds kort eentje van Canyon. Ik heb er eigenlijk al enige tijd last van, het lijkt erop alsof hij het bevestigingspunt net wat te smal is.

Kan je de achterzijde vervangen? Ik heb nog een edge 800 liggen en die heeft na 4 jaar intensief gebruik hier helemaal geen last van.
Contact opnemen met Garmin, dan krijg je een nieuwe/andere
Canyon Aeroad
Canyon Grail

timmie
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2022 16:47

timmie 20 apr 2023 16:26

Hallo,
ik heb een Garmin 830 en kwam bij het wegwielrennen vandaag het volgende tegen:
De ritten van onze wielerclub starten 8km vanaf mijn woning. Mijn opgeslagen koers start ik dan thuis al. Garmin vraagr dan of ik naar het begin van de koers wil rijden. ( 8km verder). Ik zeg dan "ja". Vanmorgen deed ik dat ook maar 2km voor mijn aankomst bij het begin van de route zegt ie dat de " koers voltooid "is. Ook zegt ie dat de virtual partner is gefinished.
Bij het begin van de koers op de club was de koers dus gestopt en moest ik deze opnieuw "inladen". Op zich geen probleem maar ik was wel de 8km "kwijt".
Dus mijn 3 vragen zijn:
hoe kan het dat ie "koers voltooid " geeft?
hoe kan het dat ie de " virtual partner gefinished " aangeeft?
kun je die virtual partner uitschakelen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

abdr
Forum-lid
Berichten: 537
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 20 apr 2023 20:04

Als jij "Ja" zegt als de Garmin voorstelt om je naar het begin van de koers te leiden, dan maakt de Garmin een nieuwe koers aan van je huidige positie tot het begin van de eigenlijke koers. Als je dan bij het beginpunt aankomt zou de Garmin de eigenlijke koers moeten opstarten maar soms vergeet hij dat, dat doet mijn 530 ook. Dan moet je de koers manueel terug opstarten.

Dit wil niet zeggen dat je je kilometers kwijt bent, activiteiten worden opgenomen vanaf het moment dat jij op de startknop duwt tot je op "stop" duwt en "bewaar rit" kiest. Je kan binnen 1 activiteit dus meerdere koersen rijden. Je kan ook van koers veranderen tijdens een activiteit. Het enige wat niet kan tijdens het opnemen van een activiteit is syncen met Garmin Connect, je kan dus geen nieuwe koersen uploaden naar het toestel zonder de activiteit te onderbreken.

De virtual partner kan je spijtig genoeg niet uitschakelen.

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 20 apr 2023 20:09

Ik denk dat daar het finish punt van de route lag, dan stopt die idd.
Je hoeft de activiteit dan niet af te sluiten, alleen de route opnieuw starten idd als het goed is neemt hij met uploaden dan wel de complete afstand mee.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 23 apr 2023 14:33

Als ik een rit registreer en hem te lang op pauze heb staan, bijvoorbeeld tijdens een koffiestop, slaat hij de rit automatisch op. Ik kan nergens vinden hoe ik dit uit kan schakelen. Iemand een idee?

Plaats reactie